Skrevet av Emne: Soft top til CJ7 (Supertop eller Sunrider ???)  (Lest 4076 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget 85cj

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 280
Sv: Soft top til CJ7 (Supertop eller Sunrider ???)
« Svar #15 på: Fr.,21,Mars,2008,01,00 »
Mulig det er forskjell på Supertop for CJ og TJ...?

Om det er tilfelle med forskjell på glidelåsene mellom Sunrider og Supertop må jeg studere forskjellen for å se hva som synes å fungere best.

Det er sant at Supertop'en min har tre separate glidelåser for side- og bakvindu, og de er fiklete å få på plass.

Men, jeg bruker aldri mer enn et par minutter på å folde toppen ned eller opp allikevel.....


Min måte (Supertop CJ variant):

1. Løsne de loddrette glidelåsene bakerst på bakre sidevinduer

2. Løsne bakre sidevinduer fra "skinnen" i underkant

3. Løsne bakre sidevinduer fra "dørstolpene", LA VINDUENE bli hengende i taket

4. "Løs ut" Y-stagene for å få løs taket

5. Brett sidevinduene opp på taket

6: Løsne taket fra frontruten slik at det "siger bakover" og bakvindu brettes "dobbelt", den bakerste av "Ystolpene" hviler nå på "balja" oppå det sammenbrettede bakvinduet


7. Brett taket (inklusive sidevinduene) bakover og legg dem til rette sammenpakket bakerst (dette innebærer at bakvindu og sidevinduer brettes sammen med taket), jeg bretter typisk to ganger

8. Ta løs "stativet" fra frontrutefestet og legg det bakover og oppå kalesjen, og sett fast med passende anording (jeg bruker en strikk fra "hovedstolpen" for å holde alt på plass)

9. Ta av dørene :-)


Dette er gjort på et minutt eller to.

Å sette toppen på plass igjen er å gjøre alt i motsatt rekkefølge.

Har gjort det på denne måten i 13 år og toppen (og rutene) holder fremdeles.

Regner med (håper) at samme måte kan benyttes på Sunrider også.
Medlem 005

Utlogget JIM-CJ7

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
Sv: Soft top til CJ7 (Supertop eller Sunrider ???)
« Svar #16 på: Ma.,24,Mars,2008,21,09 »
Sitat
Kan ta noen bilder av hvordan jeg ruller den sammen, når jeg kommer hjem fra jobb.

Kjetil - er meget takknemlig dersom du tar deg bryet med å ta noen bilder av toppen  :)
Jim
JCN medlem nr. 33
1984 CJ7 (under heftig restaurering)
1991 XJ (4.0 HO ellers stock enn så lenge)