Skrevet av Emne: Frustrasjon!  (Lest 990 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget stianhansen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 22
Frustrasjon!
« på: Fr.,13,November,2009,09,04 »
Må bare få ut litt frustrasjon. Jeg har for ca 1 mnd siden kjøpt meg en 1993 XJ og har i den siste tiden hevet bilen og satt på større hjul. Jeg hevet i går bakenden av bilen med det resultatet at ved full utslag på demperne så hang bakakslingen i bremseslangen og håndbrekkswiren. Ok, greit nok, jeg må skaffe meg lengre kabler. Jeg ser så litt rundt på nettet for å se hvordan dette løses på best mulig måte, og finner ut at det å bruke bremseslange fra en wrangler og høyre side håndbrekkswire fra wrangler så vil dette løse mine problemer med for korte kabler. Jeg slår opp på rockauto.com og finner ut at disse delene koster henholdsvis 17 og 19 usd. Med 2 håndbrekkswirer, frakt, moms osv så vil dette ende på ca 800kr. Jeg ringer så til Nardo bil i Trondheim for å sjekke evt bestillingstid og pris. For om prisen ikke er mye større og de har delene på lager så kan jeg være interessert i å kjøpe delene der istedet. Jeg ringer å spør først om bremseslangen. Denne har de ikke på lager, men kan skaffe den iløpet av en uke. Og prisen? 3000kr. HVA SKJER? 3000kr? for en del som i US koster 100kr? Greit nok at det er noe prisforskjell på original del og uoriginal del(som den fra rockauto sannsynligvis er), men 30gangen i prisforskjell var drøyt. Jeg har hørt at Jeep skal være dyre på deler, men så lenge man handler fra riktig plass så er det nok ikke så ille. Etter å ha fått hørt den prisen så gadd jeg ikke å spørre om håndbrekkswiren engang. Det der var nok siste gangen jeg gidder å sjekke prisen i Norge før jeg bestiller fra utlandet.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Re: Frustrasjon!
« Svar #1 på: Fr.,13,November,2009,11,12 »
NORGE!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Re: Frustrasjon!
« Svar #2 på: Fr.,13,November,2009,12,03 »
Dette har vært opp i mange tidligere tråder. En dør jeg skulle kjøpe var det billigere for meg å ta rutefly frem og tilbake og hente hos en lokal Jeep forhandler i USA, inkl. hotell en natt i USA, enn å handle hos Jeep i Oslo.


Jeep Norge er ikke på banen i hele tatt når det gjelder ettermarked.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: Frustrasjon!
« Svar #3 på: Fr.,13,November,2009,22,06 »
Det er ebay og rockauto som gjelder ved innkjøp av slitedeler til mine jeeper.
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009