www.jeepclubnorway.no
Modeller => CJ => Emne startet av: Nico på Ti.,29,Mars,2011,15,40
-
Noen her som har greie på slikt. Jeg ønsker å få lockup i min 999 kasse. Er det så enkelt som å bare sette inn en lock up converter fra en 999 kasse med dette. Eller??????
-
Hva er en
cock lock up, og hva brukes det til?
-
Hva er en cock up, og hva brukes det til?
Nå aner ikke jeg hvordan du kom frem til denne tolkningen Jørn ::)
En lock up tror jeg er en form for overdrive. Cock up derimot har flere betydninger som man nødvendigvis ikke trenger å utbrodere ;D
-
:-) uff a meg. Ja der kan man se hva som skjer når man har litt hastverk :-)
-
Lock up på en automatkasse "låser" konverteren når den er aktivert. Turtallet går noe ned og det gjør vel også drivstofforbruket også hvis det det er av interesse.
-
Det er ikke helt enkelt å gjøre en lock-up versjon av en TF 999,det er ikke bare converteren som må byttes,men også ventilhuset er annerledes.. http://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=82307&page=2
-
Okey , tenkte kansje div aksler som går inn i converteren også måtte byttes. Ventilhus er fort gjort. :-)
-
Ja det er jo relativt fort gjort,men det må tas rede på hvilket ventilhus som kan brukes,dette er interrsant selvom det ikke senker turtallet mer 200-250 rpm.såvidt jeg har lest på diverse forum så er det en eldre versjon som er hydraulisk/mekanisk lock-up og så er det en som styres elektronisk gjennom styreenheten til motoren,trur den kom på yj i 1995.Den kan da kanskje styres via en bryter..jeg må fortsette å lese om dette emnet kjenner jeg.