Skrevet av Emne: Kjøp av Jeep Cherokee  (Lest 2350 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget LarsKi

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 2
Kjøp av Jeep Cherokee
« på: On.,25,Oktober,2006,13,26 »
Jeg vurderer å kjøpe meg min første Jeep. Jeg har hatt både Geländewagen og Land Rover, og føler nå at det er på tide med noe amerikansk. Av en eller anne grunn har jeg i mange år hatt et godt øye til den klassiske Cherokee. Det jeg ønsker å kjøpe er en 2001 modell med dieselmotor og i Limited utgave. Er det noen som kan gi meg noen tips om hvilke feil eller mangler som går igjen, og anslå ved hvilke kilometerstand disse eventuelt oppstår? Jeg har også hørt at Cherokee opp i løpet av årene og modellenes gang har blitt levert med forskjellige 4x4 systemer. Spesielt har jeg blitt frarådet å kjøpe en bil med 80/20 fordeling foran og bak og heller satse på det systemet som fordeler like mye kraft foran og bak. Er det noen som vet noe om disse? Andre tips eller synspunkter om bilen tas imot med takk.

Mvh fremtidig Jeep eier.

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Sv: Kjøp av Jeep Cherokee
« Svar #1 på: On.,25,Oktober,2006,14,05 »
Hei og velkommen, og tatt til fornuft har du å  ;)
Du sier Cherokee, tenker du da på Grand (ZJ, WJ) eller "vanlig" Cherokee (XJ) ?
XJ utgv i limited med td er det få av (vet det godt da jeg selv vurderer en..)
ZJ & WJ er det jo mange td/lim og velge mellom. Synd at det bare er WJ m td som er levert med aut her til lands. Skull gjerne hatt aut i td XJ`n også. Styr unna tidlige XJ med 2.1L td de motorene er vel så som så...
Men du lurte vel egentlig ikke på motorer & utstyr. Sikkert andre her som kan svare deg bedre på 4x4/ fordelings kassene til disse Cherokee modelene.
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen