I dag har jeg fortsatt å lakke med Bengalakk-arconol/Owatrol.
Nå begynner jeg å bli ferdig med det jeg skal lakke selv. Nå venter jeg bare på utstyr fra 4WD slik at jeg kan begynne monteringen.
Jeg fant også ut at de orginale demperne mine er litt slitte slik at jeg må nok erstatte de. Så da blir det hevesett på meg allikevel. Blir nok ProComp, Trailmaster blir for dyrt.
Til dere som muligens er litt intr.i Audi-saken min. Når jeg hentet bilen på verkstedet så ba jeg om å få med den ødelagte tannstangstyringen min slik at jeg kunne få mitt faste verksted til å titte på den. De fant ingen ting, det viste seg at verkstedet som byttet styringen hadde bare byttet tanstangstyringen for å forsikre seg om at servopumpa ikke skulle ryke på nytt. Jeg fikk til info fra det faste verkstedet mitt at det som hadde vært riktig å gjøre i dette tilfelle var å rense tannstangstyringen slik at dritt og smuss i hydraulikkdelen ikke nok en gang hadde ødelagt servopumpa.
Jeg har sendt verkstedet en klage for å se om jeg kan få de til å ta litt av regninga.
Nok om det, her er ett bilde fra dagens arbeid, samt den nyinnkjøpte Jeep klokka mi på veggen :-)...
En annen ting, jeg har tenkt til å benytte den gamle seksern og ikke sette inn V8. Jeg tenkte å lakke den også, slik at den ser litt fin ut. Er det noe jeg skal være forsiktig å spyle på når jeg skal avfette den (benytter hobby høytrykk spyler)
Samt, er det noen her med CJ7 og sekser som bor i nærheten av Oslo? Jeg skulle gjerne tatt meg en tur for å ta litt bilder av av hvordan bilen er skrudd i sammen, slik at jeg slipper å demontere dersom jeg monterer i feil rekkefølge evt. glemmer å montere.
Eller er det noen som har bilder av demomteringsprosessen deres når dere demonterte bilen deres. Trenger noe å se etter, de bøkene jeg har dekker likke alt av byggeprosessen.
Overland: Jeg ser du benyttet Bengalakk-Owatrol på din motor. Holder det fortsatt eller har det flasset av pga varmen?