Hei,
det virker som om de fleste som sokner til disse sidene ikke har så mye erfaring med de nyeste Jeep-modellene (kanskje pga pris?).
Mitt inntrykk er at de som handler bil i denne klassen går for Grand Cherokee i stedet :-)
Generelt er vel SUVer noe dyrere i drift enn "vanlige" biler.
Tror ikke det er spesifikke problemer med KJ. Tidligere utgaver av diselmotor (fra VM Motori) hadde visse svakheter, det var viktig å holde oljeskift og bruke riktig olje etc, var visstnok visse problemer med ventilløftere (se siden for XJ Cherokee), vet ikke om dette også gjelder 2,8 l motoren.
Mulig en kan dra noen slutninger av folks erfaring med ZJ/WJ Grand Cherokee også (sjekk tråder der) , er vel mye av de samme komponentene (motor, aksler, hjuloppheng, girkasse etc.) som inngår.
Generelt er nok drivverk rimelig "skuddsikkert".
Inntrykket mitt (basert riktignok på XJ Cherokee) er at svakheter som oftest er relatert til elektriske komponenter som slutter å fungere (brytere, vindusheiser og annet stæsj) , og diverse sensorer etc som må til for at motoren skal gå. Moderne biler har så masse rare sensorer at det "ofte" kan oppstå feil på dem som gjør at motor går dårlig eller stopper (O2/lambda sensor, TPS sensor, Crank Position Sensor, diverse temp sensorer, MAP sensor og hva de heter alle sammen). Men dette bør ikke være unikt for Jeep.
Se etter en bil med alle servicer overholdt, alle oljeskift tatt etc så bør en være rimelig sikker.