Ikke noe BBD ekspertise i JCN???
(Døra er åpen, det er bare å komme ut av skapet!)
Jeg har i mange år tenkt på å en glimrende aktivitet på landstreffet:
"Hvor langt kan du kaste en Carter"
Nuvel,
det finnes overhalingssett til den.
Ofte så er det en vakumlekkasje et sted, som gjør at du får problemer.
Ellers så er det elektrisk styrte mix-nåler i den, men dette ble ofte koblet bort på de bilene som kom til Gnore.
Du kan sjekke din ved å søke på "Nutter bypass", finner du de delene på din, så ja, da vet du hva du skal gjøre med det.
Disse ble ofte satt i en bestemt posisjon, men kunne da typisk etter en stund lekke bensindråper ned i innsuget...
Det desidert enkleste er å bytte hele f!!##!! skapet, en Weber er en grei løsning.
Jeg hadde det på min, og det funka *perfekt* på landeveien, men kanskje ikke like fint i skogen.
Du kan enten kjøpe et ferdig kit, eller du kan sjekke på høgger'n etter en gasser derifra. Den lille 32/36 ble mye brukt på Forder, den store 38/38 satt på 2500 / 2800 Ford V-6 (trur eg).
Meeen de en finner på høggern kan det også være slittasje på, så det bør en sjekke nøye.
Adapterplatene må en da lage selv, forsåvidt ikke noe vanskelig, 1 plate tilpasset boltemønsteret til gasser'n, 1 plate tilpasset boltemønsteret til innsuget og felles bolter som holder dette sammen. Husk passende pakninger + en nippel for veivehusventilasjonen.
Det finnes muligens en liten 4-porter en kan bruke, men da må en typisk bytte til et Clifford innsug.
Eller en kan kvitte seg med alt sammen og montere injection, her finnes det mye å velge i.
Alt fra ferdig system ala Hesco, til hjemmesnekra MegaSquirt m/4.0 L innsug osv.