Skrevet av Emne: Tenningsmodul  (Lest 1593 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget mogwai

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Tenningsmodul
« på: Fr.,30,Juli,2010,00,36 »
Jeg har en 85 CJ7 som det opprinnelig satt en 4,2 sekser i. Nå har jeg overhalt og montert en AMC 304 som later til å fungere utmerket.
Jeg mener å huske at dette var en motor fra midten av 70-tallet. Dette kan jeg finne ut nøyaktig hvis det er vesentlig for mitt problem.
Problemet er nemlig at jeg har fått testet tenningsmodulen med belastning, og det viser seg at det er en eller annen feil på den i følge testinstrumentet. I tillegg ser det ut som den har vært overopphetet på undersiden.
Problemet mitt nå er å finne riktig type modul til denne motoren, og som passer på bilen.
På nettet er det en modul som går fra 76 - 79 med Prestolite tenningssystem, og en som går fra 78 - 86. Det var opprinnelig Prestolite fordeler på den nye motoren, men det har jeg byttet til annen elektronisk tenning. (ikke HEI).
Den som det står oppgitt til å gå fra 76 - 79 likner ganske mye på den som sitter på bilen, og den har blå ledningsgjennomgang, noe jeg har hørt skiller forskjellige modeller. Nå vet jeg jo ikke om modulen som sitter på bilen min passer til 8'eren siden den opprinnelig var beregnet på rekkesekseren bilen var levert med.
Hva er det viktigste når en skal ha riktig modul? Bilens årsmodell eller motorens årsmodell?  ???

Hvis noen har greie på dette blir jeg overlykkelig for svar.  :D

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Re: Tenningsmodul
« Svar #1 på: Fr.,30,Juli,2010,09,32 »
Jeg har brukt samme tenningsmodul til 6'er og 8'er på mine motorer, og Bergskaug fortalte meg at de har samme delenr. Disse modulene kom fra 88 og 89 mod wrangler. Mulig jeg har en sånn liggende et eller annet sted. Kan ikke skjønne at du trenger den i det hele tatt da, hvis du har bytta til et annet elektronisk tenningssystem. :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget mogwai

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Re: Tenningsmodul
« Svar #2 på: Fr.,30,Juli,2010,20,27 »
Takk for svar.
Jeg har vel egentlig bare byttet fordeler, så jeg må nok ha en tenningsmodul.
Jeg skjønner ikke helt hvorfor de er oppgitt til bestemte modeller i div. nettbutikker.
De koster bare 2 - 300 kroner, så bare jeg vet hva jeg skal ha er saken klar.