Skrevet av Emne: Restaurering av cj5.  (Lest 1643 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Malvin-CJ5

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 61
    • Østfold Offroad Klubb
Restaurering av cj5.
« på: On.,30,Juni,2010,23,36 »
skal igang å restaurere 5 ern i vinter. og da trenger jeg noen nye framskjermer. er det noen som vet hvor jeg kan få tak i disse?nettsteder/forhandlere? tenkte å bygge den så og si original men med litt mods. opp litt på fjærene ca 2 tommer og få på 33 x15,5 dekk. vil også ha ARB er i akslingene. noe jeg må tenke på da? så var det seter da... har tenkt noen med høy rygg, noen som har forslag? motoren trenger også en overhaling,( og forgasseren!!!) ramma blir vel mest sannsynlig bare sandblåst og grunnet før lakk/ understellsbehandling. evt. syrevask. galvanisering var ikke så lurt om jeg har forstått rett?? ellers tar jeg imot alle forslag og annbefalinger med åpne armer. 
KNA Offroaders Hordaland, Øsfold Offroad Klubb
Jeep Wrangler Yj 90 mod

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Restaurering av cj5.
« Svar #1 på: To., 1,Juli,2010,22,41 »
Framskjermer kan du kjøpe fra midtjyske, 4wd.com eller lignende.
Heving kommer an på godkjenning eller ikke. BG-nor om du vil ha godkjenning og foreks 4wd om ikke..
Skal du ha ARB må du vurdere om akslingene du har skal kostes på så mye, eller om de skal byttes ut til noe kraftigere.
Seter så liker jeg godt BestTop sine. Kjøpes fra foreks 4wd.com Evt sportstoler ala Cobra.

Hvorfor er ikke galving så lurt? Se i begynnelsen av min garasje, så ser du hvordan resultatet ble. Sandblåsing, syre, galving og pulverlakk. Tipper det går en stund før den ruster ;D
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Malvin-CJ5

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 61
    • Østfold Offroad Klubb
Re: Restaurering av cj5.
« Svar #2 på: Lø., 3,Juli,2010,18,22 »
takk for info. nå er det bare å kose seg å finne deler og kjøpe inn ;D.... har hørt at galvaniseringen sprekker siden det er så mykt stål i ramma og at varmgalvanisering kan gjøre rammen skeiv... ??? hvilke akslinger burde jeg bruke  istedet for de originale? tenkte egentlig å bare overhale de gamle men... bilen skal ha skilt så jeg må jo prøve å få hevingen inn i vognkortet. har 31" som std. dekk dim i vognkortet nå, er det noe vits å prøve å få inn 33"? kommer til å prøve men er sikkert ikke lett å få til... :-[
KNA Offroaders Hordaland, Øsfold Offroad Klubb
Jeep Wrangler Yj 90 mod