Skrevet av Emne: Sakset fra Aftenposten: Jeepen er mitt hjertebarn, den selges ALDRI  (Lest 1593 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Vil begraves i sin jeep





Sakset fra Aftenposten:

Først publisert: 08.10.08 | Oppdatert: 08.10.08 kl. 09:03Siste 100 artiklerSkriv utTips en vennAnnonse
Elsker du bilen din? Da vil vi høre din historie. Les her.


Vil begraves i sin jeep

Jeg bodde og studerte i USA. Siklet der hver dag på en jeep CJ-5. Fant den på nettet.Etter å ha flyttet hjem i 2004 og jobbet i noen år, solgte jeg i fjor leiligheten i Oslo for å reise litt. Tittet innom siden jeg fant jeepen, og der var den - fortsatt til salgs - så da var det ikke annet å gjøre en å reise til Michigan for å kjøpe. Den står nå godt lagret hjemme i Oslo og brukes kun om sommeren.

Det er snakk om en helt unik CJ-5. Den er helt strøken, har original lakk (ikke en rustflekk) og har blitt kjørt mest på sanddynene oppe i Grand Rapids. Har også fått med alt utstyr som ble brukt for å kjøre på sanden. Nitro, paddel hjul og forsterkede akslinger, samt stivere dempere. Selvfølgelig ikke egnet for å kjøre på vei med dette, men dagen Norge løsner litt på slipset så er det ut på Jæren for å teste. Det er en 1976 AMC CJ-5 304 V8.

Bilen har mye historie (vunnet utallige sanddrags i Michigan. Én eier fra 1976 til jeg kjøpte den i 2007) og er mitt hjertebarn, den selges ALDRI! Jeg skal begraves i den bilen...

Joachim Schia

Link:

http://www.aftenposten.no/forbruker/bil/article2675566.ece
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
5`ern var på Grava tidligere i sommer. Håper vi får se mere til Jeep & eier.
En strøken 5èr er det!
« Siste redigering: Ti.,14,Oktober,2008,08,33 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Vil begraves i sin jeep
den selges ALDRI! Jeg skal begraves i den bilen...
Grave ned en Jeep??!!!!!
Over my dead body........ ::)
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark