Sånn apropos service innstilling hos jeep dele-butikker, så har jeg en liten solskinnhistorie å fortelle. Var på Norsk Bilkompani i forrige uke og kjøpte filter og olje til automatkassa på en Jeep Grand Cherokee jeg har kjøpt meg for å ha som daily driver. Jeg oppga bil modell og nødvendig info, og fikk et filter som mannen sa skulle passe. Da jeg skulle bytte og hadde fått ned bunnpanna på automaten, så jeg at filteret jeg hadde fått så helt annerledes ut. Må innrømme at jeg banna og sverta litt over butikkmannen akkurat da, og måtte jo bare skru sammen igjen og fylle på 4 l ny olje.
På tirsdag etter påske dro jeg opp til mannen igjen og forklarte situasjonen, og mannen innrømte med en gang at det var hans blemme..han hadde rett og slett blingsa i katalogen sin. Jeg sa høflig at jeg nå hadde kasta bort 4 liter olje og sa jeg håpte han kunne gi meg en ekstra snill pris på nye 4 L. Jeg fikk allerede 30% sist gang siden jeg kjøpte 5x1 liter, så jeg håpet kanskje på å oppnå 50% eller noe denne gangen siden det var litt "hans skyld" ar jeg måtte ha 4 nye L. Da jeg spurte hva han skulle ha så sa han: Bare ta de flaskene du, og håper du kommer tilbake neste gang du trenger deler....!
Jeg fikk meg et skikkelig positivt hakaslepp...han må ha tapt penger på denne handelen tilslutt, men gjorde det altså bare for kunden sin skyld. Sånne finnes det ikke mange av på dusinet lenger!!
I tillegg har mannen ikke mindre enn 5 Jeep-prosjekter selv, så der kan man få seg en hyggelig Jeep-prat også. Anbelfaler andre å stikke innom, så vidt meg bekjent er det eneste butikken innenfor oslos bygrense hvor man får et bra utvalg av amcar deler. De har også mye deler til båtmotorer.