Skrevet av Emne: Kathrines 7'er garasje  (Lest 45764 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #180 på: Ma., 5,April,2010,20,55 »
Eg takker og bukker.

Rikard.
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget thaugen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #181 på: Ma., 5,April,2010,21,34 »
Dette ser vannvittig ryddig ut!
Hva slags dimensjon på dekkene?

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #182 på: Ma., 5,April,2010,21,53 »
Dekk dimensjonen er 33X15,50 15  mickey thompson mtz.
Rikard
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #183 på: Ti., 6,April,2010,06,17 »
Ser veldig bra ut Rikard. Var sikkert gøy med første turen. Gleder meg enormt selv.

Det du nevner med varmeovergang fra eksos til bremseventil har slått meg også. Eksosen ligger veldig nærme, nå har jeg riktig nok kun 2" rør, men allikevel.

Ser at du har en annen løsning på bladfjær/aksel feste. Hva er det du har gjort, kommer ikke helt frem av bilde.

Jørn.
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #184 på: Ti., 6,April,2010,18,20 »
Hei Jørn.
Er det u-bolt flip kitet du tenker på? Det er for å få meir bakkeklaring + at det
er kraftigere enn vanlige u bolter.

Rikard
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #185 på: On.,26,Mai,2010,19,54 »
Her er det stein dødt om dagen, men nå bærer det over til østlandet med sjuer'n
igjen. Bedre å holde på litt hver dag, enn å skru døgnet rundt i 3-4 dager når vi er i Bergen.

Men det går fremover. Procomp skal av og Trialmaster skal på.


Hurra!
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget jorns

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 371
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #186 på: On.,26,Mai,2010,20,28 »
Her er det stein dødt om dagen, men nå bærer det over til østlandet med sjuer'n
igjen. Bedre å holde på litt hver dag, enn å skru døgnet rundt i 3-4 dager når vi er i Bergen.

Men det går fremover. Procomp skal av og Trialmaster skal på.


Hurra!

Så bra. Begge bilene eller bare din (mener det er du som har ProComp Kath). Har Rickard snart sin på veien eller?
Jeep Cj7 1986, JK Sahara 2012

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #187 på: Ma., 7,Juni,2010,16,16 »
Begge får Trialmaster. Gidder ikke kjempe som klovn i kamp....
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Nico

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 298
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #188 på: To.,10,Juni,2010,16,58 »
Da får dere deilige biler å kjøre med også , synes min bare blir bedre å bedre jeg. Trailmaster er konge rett å slett  8)
Nico
CJ-7 Renegade 86.
Amc360,4"Trailmaster,35x12,5x15 Procomp Xtreme Mud,10X15 RockCrawler felger

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #189 på: Ti., 3,August,2010,11,50 »

Vi har vært så heldige å få overta plass i Jeepgarasjen i Asker
sammen med Petter, Frank og Svein, så det betyr montering
av sjuer i ukene og ikek bare helger/ferier i Bergenstraktene.

Da skyter prosjektet litt fart forhåpentligvis. Skal hente nye fjærer til
bilen hos BG nor i løp av uka. Med alle de fantastiske reglene som finnes for fjærer
med TUV papirer, har det rukket å bli et par bytter. Forhåpentligvis siste gangen nå.

 
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #190 på: On., 4,August,2010,12,56 »
(agurktider)
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #191 på: Sø.,15,August,2010,09,54 »
Da reiser vi til Osbyskroten i dag, med retur til Oslo i morgen.

Rikard har kjøpt en Chevrolet 350 fra en Suburban 1995
som har gått ca 160.000 km. Vi var innom Osby etter Soa turen i sommer hvor
vi fant bilen som hadde blitt parkert der etter en betydelig karosseriskade på siden.

De startet opp bilen for å la oss høre hvordan den gikk. Det var jo egentlig bare en hyggelig opplevelse.
Motoren er komplett med med hjerne, girkasse, ledningsnett.

Også skal vi ta med en fet bakaksel til Tarje og en 70L tank fra en 1986 sjuer. Blir morro.

Kath


« Siste redigering: Sø.,15,August,2010,11,22 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #192 på: Ma.,16,August,2010,22,19 »
Da har vi hentet motor! Super fin tur til Osby. Tar ca 4,5 time fra Oslo
selv om det i km er nesten like langt som Oslo - Bergen.   E6 vs krøtterstier............


Har fått hjem motor og girkasse, i itllegg til en D-44 bakaksel til Tarje, en bensintank og
et par BF Mud 33" dekk som sto på en Silverado. Dekka er jo utsolgt i alle land
så det passet bra at de ville være med til Norge.

På grensa ble det litt tull i tollen. Vi viste kvitteringer fra Osbyskroten med nettopris bildeler og svensk mva summert,
men fordi det ikke sto på kvitteringen at "svensk mva tilbakebetales når norsk mva er innbetalt og registrert av netto
vare", så anbefalte tolleren oss å få nye papirer slik at vi ikke behøvde å betale 25% på samlet totalsum betalt i sverige (varen + mva)
Tolleren hadde nemlig ikke lov til å lese kvitteringen slik at netto vare ble delt fra mva'n

 

For å si det sånn. Vi gruet oss litt å ringe tilbake til Osbyskroten for å be om nye kvitteringer. Gubben i andre enden ble først helt stille før han  
ba oss gå tilbake i skranken.
Tolleren ga seg ikke, så vi ble nødt til å ringe opp igjen og be om ny kvittering.
Vi fikk med oss et skriv om at varen var besiktiget på grensa, også ga han oss fire dager på å motta nye papirer fra Osby og
fortolle greiene inn på Tollen i Oslo.


Heia Norge  :D :D



« Siste redigering: Ma.,16,August,2010,22,27 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #193 på: Ma.,16,August,2010,23,34 »
Faen, de dekka passer jo rett på en henger rett om hjørnet...
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Kathrines 7'er garasje
« Svar #194 på: Ti.,17,August,2010,09,45 »
Forstår egentlig ikke helt hva han tolleren ville ha..
Var det en kvittering med svensk mva spesifisert, eller måtte det stå akkurat den teksten om tilbakebetaling?
Når du skal få igjen svensk mva og betale Norsk, blir ikke det ordnet av tolleren på grensa, eller må du søke og få igjen svensk mva annet sted?

Fine deler, ja. Hvor skal motoren?
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten