Oppsummerer noen løse tråder her:
PostNord kom med ny masterpumpe også, så da før jeg håpe jeg får løftet arbeidsområdet på bremsepedalen litt!
Denne ble ikke montert, pedalen løftet seg selv over tid. Nå er den der den skal være.
Turen oppover igjen ble litt mer strabasiøs, men liten vogn på 800kg etter så ble det for varmt for O/D.. Det virker som man må stoppe motoren for at denne tilstanden slås av igjen? Kjipt at ikke O/D blir tilgjengelig når tempen senkes igjen..
Jeg stoppet opp og målte, skyhøyt oljenivå og skum på pinnen.. Ikke svidd lukt enda, så jeg får håpe det bare var for høyt nivå og at det hjelper å tappe av litt.
Har forstått at jeg har peilet denne feil, jeg har peilet rett etter å ha skrudd av motor med varm kasse. kan det virkelig bli så feil om sirkulasjonen stopper i 5 sekunder? Da blir jo i så fall målingen for høy, og jeg har for lite væske?? skjønner ingenting jeg..
Konklusjonen er for høyt væskenivå. Tappet av 4-5 dl, og nå er nivået der det skal være med både varm og kald olje..
Det ser ikke ut til at den tok skade av det, oljen lukter som den skal, og funksjonen er rett. Det holder altså ikke nødvendigvis med et par mil kjøring for å få riktig varme på olja!
Ellers starter den nå hver gang, så rusler den noen lunde problemfritt gjennom vinteren så blir det vel noen oppgraderinger til våren.