Da var det min tur. Etter noen uker med mild lugging i framhjulene er det nå ganske ille og det kjennes i hele bilen at noe er ute av stilling. Luggingen forekommer kun ved sving og jeg synes det er noe verre til venstre. Kjenner at det lugger i forstillingen og ser/kjenner også tydelig på rattet at det lugger. Synes også det er en smule mer dødgang på rattet.
Min nærmeste antakelse så langt er styreledd fordi jeg synes disse lar seg "rulle" altfor lett. Dette gjelder også opphenget i pitmanarmen. Skal disse sitte dønn fast eller skal de la seg vippe med minimal belastning? Jeg synes også jeg "kjenner igjen" pulseringen/luggingen når jeg ruller sakte på paralellstag og styrestag. Hører en ørliten klunke-lyd fra høyre hjul når jeg løfter opp dette og dytter "klokka 9 og 3" på utsiden.
Har kontrollert bærekuler og hjulkryss uten og klare å finne noe merkbare feil der.
Helt original 14 JKU med 18-tommer felger, som det har vært siden den var ny. Dekkene er forsåvidt nye og kun sittet på noen uker. Disse ble balansert av forhandler, men har vært inne på tanken at det kan være så enkelt som balansering og hjulkontroll som skal til.
Noen som har noe tips, innspill eller erfaringer?