Skrevet av Emne: Start-relé  (Lest 1740 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Start-relé
« på: Ti.,24,Mars,2009,20,39 »
Jeg har lånt en -86 Renegade for å se etter når jeg setter sammen min. Tenkte det kunne være ok å flytte den ved behov og evt ta en runde med den når sola titter frem. Men start-reléet  er gåent.
Tenkte jeg skulle ta det som opprinnelig stod på min -80 mod. Men det viser seg at mitt gamle har to innganger for tynne kabler og -86 har tre. To på oversiden (som på min) og en tilkobling på andre sida av reléet.Hva er denne tredje tilkoblingen til? Trenger jeg den?
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Start-relé
« Svar #1 på: Ti.,24,Mars,2009,21,19 »
Mulig det kan være til Park/Neutral-startsperra....? :)
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

renegade

  • Gjest
Sv: Start-relé
« Svar #2 på: Ti.,24,Mars,2009,22,11 »
Mulig det kan være til Park/Neutral-startsperra....? :)


Hvis 86'n er automat, og din er en manuell, så er det nok som Wrangster sier, startsperra.
Jeg tror du kan legge den ekstra ledningen på 86'n til jord, se om du kan få noen til å vri nøkkelen over til start, samtidig som du legger den ledningen til jord.
Gnistrer det en del når du toucher jord med ledningen, og det ikke sier brum-brum, så skulle den muligens ikke til jord...
Hvis motor'n derimot sier brum-brum uten gnistrer, så var det nok korrekt...
(Husk å ha den i park, den vil begynne å bevege seg vis den står i drive).

Husk nå på at den vil nå starte uansett hvordan girspaken står.

Og det er 2 forskjellige releer for 80-86, avhengig av automat eller manuell kasse.


Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Start-relé
« Svar #3 på: Ti.,24,Mars,2009,22,59 »
Ok.. Så om jeg bruker et relé uten neutral safety switch så blir eneste forskjellen at man må passe på hvilken gir den står i?
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Start-relé
« Svar #4 på: Ti.,24,Mars,2009,23,22 »
Jeg har startrele for manuell kasse, da min var manuell fra gammelt av. Nå har jeg automat, og mulighet for å starte i alle gir, da inkludert park og nøytral........... hmmm, kansje det ikke er noe å skryte av allikevel...!!
Men har ikke sett på dette som noe problem. Når jeg parkerer bilen så setter jeg den i park og der står den helt til jeg starter igjen. Ikke sikkert folkene på BT tar like lett på det... :)

Utlogget Wrangster

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 349
    • Kvikksalg.no
Sv: Start-relé
« Svar #5 på: Ma.,11,Mai,2009,18,18 »
Jeg har nettopp fått startrele i posten jeg og, men det fulgte ikke med noe koblingskjema. Jeg har fått til manuell kasse selvom jeg bestilte til aut, men det får bare gå. Det er de to små tilkoblingene jeg lurer på. Vet at den ene skal ha pluss når man vrir på nøkkelen, men hva skal den andre ha, jord eller +?
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no