Skrevet av Emne: Marius sin 1995 4.0L HO XJ  (Lest 15809 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #60 på: Ti.,26,April,2011,20,20 »
Klargjøring for EU-kontroll...
Først og fremst plukket av KC`ene og satt på mindre hjul i orginaldimensjon..



I det det ene hjulet etter det andre ble plukket av, så ble bilen tectylert i hjulbuer osv..
Ikke rust på bremseskiver, og klossene så ut til å holde en god stund til..





Til slutt fikk jeg byttet ut de gule blinklysene i skjermen, ble E-merkede blinkers med LED, i klar utførelse..






Da gjennstår det pimping av denne oransje refleksen, så er jeg kvitt det oransje, noe jeg ikke synes passer så godt mot hvitt.. :)
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #61 på: Ti.,26,April,2011,22,50 »
Ser bra ut den bilen din^^ Må få sparka litt i dekka på'n en gang :P Lykke til på EU!
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #62 på: Ti.,26,April,2011,23,07 »
Ser bra ut den bilen din^^ Må få sparka litt i dekka på'n en gang :P Lykke til på EU!

Hehe.. Jo takk og takk.. :)
Dekksparking er helt i orden for min del.. :) Bilen er dog penest på et par meters avstand, men sånt må man vel regne med på en 16 år gammel bil..  ;D
Det er avlikevel en del ting jeg har planer om videre for å få den så pen som mulig, skifte ut begge dørene på høyre side er det viktigste, så skulle jeg fiksa dørhengslene på førerdøra og den hadde ikke hatt veldig vondt av litt opplakkering her og der om man skal være pinlig nøye.. (Er ikke pinlig nøye, så den får være som den er en stund til... Hehe..)
Tror EU`n ikke skal gå tålig greit, kan ikke skjønne at det skal være masse tull med den, men eksosen er som nevnt tidligere rimelig klar for skrot`n..  ;D
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #63 på: Ti.,26,April,2011,23,09 »
Ser bra ut den bilen din^^ Må få sparka litt i dekka på'n en gang :P Lykke til på EU!

Hehe.. Jo takk og takk.. :)
Dekksparking er helt i orden for min del.. :) Bilen er dog penest på et par meters avstand, men sånt må man vel regne med på en 16 år gammel bil..  ;D
Det er avlikevel en del ting jeg har planer om videre for å få den så pen som mulig, skifte ut begge dørene på høyre side er det viktigste, så skulle jeg fiksa dørhengslene på førerdøra og den hadde ikke hatt veldig vondt av litt opplakkering her og der om man skal være pinlig nøye.. (Er ikke pinlig nøye, så den får være som den er en stund til... Hehe..)
Tror EU`n ikke skal gå tålig greit, kan ikke skjønne at det skal være masse tull med den, men eksosen er som nevnt tidligere rimelig klar for skrot`n..  ;D

Edit: Ser de siste bildene mine ser ut som det er tatt med et gammelt kamera fra 80-tallet, grunnen til det er enkel, hadde kameraet på en lysfølsomhet på 1600..  ;D
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #64 på: To.,28,April,2011,23,59 »
EU-godkjent i dag, med null hull og med kommentaren: Bilen din er bra den!!  ;D
Måtte nesten spørre om det var riktig bil han prata om.. hehe.. 2 nye år på veien er fint! Da blir det svarthjula og KC igjen imorgen! :)
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #65 på: Sø., 1,Mai,2011,23,24 »
Ut på tur aldri sur.. :)
Tok ikke mange timene etter EU-kontrollen før svarthjula og KC`ene var på igjen..  ;D

Neste "jobb" blir å koble el-vifta til motoren manuellt til en bryter med sikring osv osv.. Bilen blir litt varm, ca 100 grader, ved rolig kjøring i motbakke over lengre distanser og el-vifta går jo ikke, så den får seg en bryter.. Kanskje jeg kobler til et "tidsur" også, så kan den eks. gå i 10 minutter etter jeg slår av motoren.. :)


Ut i skogen, opp i trærne..





1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #66 på: Fr., 6,Mai,2011,15,09 »
Note to myself:

Føler/bryter til el-vifta byttet. AUX-vifta går som hakka møkk igjen! :D
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #67 på: To.,12,Mai,2011,13,07 »
Ny takgrind! :)
Fikk jo den gamle billig på loppis, den skal fatter`n arve tror jeg.. (Litt fristende å selge også når den forrige av samme slag gikk for 11-1200.- på VW/Audi-forumet..)

Den nye fant jeg på "gis bort" delen av finn.no, og kostet meg jo da... 0.-... Helt komplett med fester osv fra Thule..
Den er av den flatere typen, litt mer moderne og de to stengene i endene kan heves opp for å få 4 vegger.. Genialt å kunne ha det helt flatt da hovedarbeidet til denne grinden blir å bære en kano.. :) Fikk også med en stor firkantet pose i tykt vanntett stoff som passer rett opp i grinda..







1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #68 på: Lø., 4,Juni,2011,01,08 »
Skjer ikke mye om dagen annet enn det bilen er laget for...kjøring opp og ned på skogen..  ;D
Eksosanlegget holder snart på å ramle av, det sitter bare i et feste, de andre er rustet i filler.. Hehe.. Fiser og dunker bra, men slipper enn så lenge frieksos og det er kun en uke til ferielønn.. :)

På vei til hytta, eller skal man si omvei.. Er et område de har gravd ut for å bygge på skogsbilveien for tømmerbilene, der er det stein og sand man kan bryne seg på.. På sand må man ha luft ut av hjula har jeg erfart, kom ikke veldig langt opp i haugene.. Middels stor stein derimot går veldig bra, men hengerfeste graver seg ned for fort når det er så bratt som det er..  ;D
Dårlige bilder av noe som var veldig gøy:









Til slutt et par bilder av bilparken min, fatter`n og brutter`n når vi er på skauen:



1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mister

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 45
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #69 på: Lø., 4,Juni,2011,08,38 »
Fin tråd Marius! Familien din burde jo nesten få vip-plass i klubben med alle de bilene ;D

Hold oss oppdatert. Jeg følger med og angrer veldig på at jeg kvittet med med XJ min :(
Jeep Grand Cherokee Limited V8 ZJ 1997
Jeep Grand Cherokee Limited V8 ZJ 1994
Jeep Cherokee Limited 4l High output

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #70 på: Lø., 4,Juni,2011,22,10 »
:) Takk!

Skal holde tråden "varm".. Skjer vel litt ting og tang fremover.. Er egentlig veldig fornøyd med "oppsettet" som den er nå uten heving og med de dekkene og felgene som er..
Både jeg, bror min som har 99" mod. limited med 2001 limited "stuk" og far min med sin 93 limited har selvsagt 4.0L HO`n.. Alle bilene går problemfritt og er EU-godkjente uten feil! :)
For å ikke snakke om da vi dro inn to svære lass med materialer opp alle bakkene, det gikk helt uten nykker, like smooth å kjøre med stor boggihenger full av plank++.. Eneste problemet var at den dro løs på bakhjula hvis vi ble litt ivrige på gassen i de bratteste henga..  ;D
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #71 på: Ti.,26,Juli,2011,02,49 »
Skjer fortsatt lite annet enn kjøring, stort sett opp på skauen, men også frem og tilbake til jobb når det er drittvær (Det har det jo vært en del av....) Hadde en lekkasje i overkant av frontvindu, "tettet" den med spesialguffe for å tette vinduer på biler.. Det endte med en større lekkasje enn før.. ??? Hvordan det var mulig veit jeg ikke.. Fyllte etter det en god del guffe og tettet rundt lista.  100% tett nå, det var veldig greit når det regner..Hver...j...... dag..  :)

To rammemadrasser, en oppvaskkum, skap, kommode+++ var ikke noe problem:





Skal opp på fjellet til helga, så da ble det sykkelholder bak.. Satser på å ta med to sykler og kano.. :)

1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #72 på: To.,28,Juli,2011,07,07 »
I går røyk viftereima/multireima gitt, selvsagt på vei hjem fra IKEA Furuset.. Med henger...Med Sovesofa på.. Og dobbeltseng... Og madrasser..og gardiner..
Skal si reima piska godt i isolasjonen under panseret!  ;D Og jeg skal si det ble fort GRISEVARMT i motoren, og GRISETUNG på rattet... Og dårlig med strøm.. osv.. :P
Håper motoren overlevde strabasene.. Endte opp på en Viking-bil da jeg fikk hunkla meg inn på en Statoilstasjon.. :-X
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #73 på: Fr.,29,Juli,2011,13,02 »
Ny multireim er satt på og motoren går som en drøm, fantastisk! :D
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition

Utlogget Mussa

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 188
  • 95" XJ 4.0L HO Limited
Re: Marius sin 1995 4.0L HO XJ
« Svar #74 på: Sø.,31,Juli,2011,21,33 »
Klinte til å kjørte en "liten" tur til Vestre Slidre og opp på fjellet, ca 26 mil hver vei.. Bilen går som en drøm, ikke noe forbruk av verken olje eller kjølevann!
Eneste irritasjonen nå er eksosanlegget og jeg må få byttet plugger, kabler og fordelerlokk da bilen ikke går helt jevnt på tomgang, høres egentlig ut som en v8`r, i stedet for en javn rumling så er det litt sånn brombrombrombrom hvis det gir noen mening.. Dette er kun på rpm under 1000..
Fikk oppleve litt av hvert av vær på turen, så det blir litt Jeep-propoganda her nå.. :P

Edit: Som dere vil se på bildene så er det bare en bil ved hytta, det er fordi det var den eneste bilen som kom seg dit.. Hihi..

Først en skål for å ha kommet opp på fjellet uten problemer:



Så litt Jeep, landskap og vær:















Nå jobber jeg med å få tak i bulk og rustfrie dører, samt få bilen til å gå pent på tomgang.. (Eksosanlegg,plugger osv)
Når alt det er gjort vurderer jeg desverre salg av bilen da samboeren skal være et år i nordnorge i turnustjeneste og jeg stort sett må kjøre dit på besøk osv, og Jeep`n bruker litt vel mye på mila når man må kjøre hundrevis av mil regelmessig...
« Siste redigering: Sø.,31,Juli,2011,21,38 av Mussa »
1995 XJ 4.0HO Limited
1990 Mazda Miata MuSsA Edition