Skrevet av Emne: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?  (Lest 11795 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Mr.XJ

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« på: Fr., 5,Februar,2010,12,05 »
Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?

Er det noen som er kjent med tilsetningsstoffene til Omega og kan bekrefte/ avkrefte at disse faktisk fungerer?
Pratet med flere av de ansatte på mekonomen som bare kunne fortelle positive ting om disse stoffene, men de er jo tross alt leverandør.

Testet selv drivstoffrens til ca. kr.140,- på en 91 Mercedes 230 og synes selv at motoren ble kvitt en god del tikking.

Utlogget Tom-G

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 384
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #1 på: Fr., 5,Februar,2010,14,45 »
Omega brukes i noen utstrekning på jobben, og er ansett for å være de beste. Dyserens etc. fungerer, men i noen tilfelle løsner det litt for store partikler på gamle og grodde motorer og det blir bare mer problemer.
Et produkt som heter  Omega 917 er såkalt lekasjetetter, dette fungerer også til en viss grad ved at det gjør simringer etc. mykere og får de til å svelle en tanke, en utsettelse på problemet kan man si.
Det finnes ingen vidunderkurer, bare midlertidige løsninger som kan hjelpe en stund.
Men jevnlig dyserens fra bilen er ny er en god ting.
96`XJ 4.0L Sport Man. 2d.
97`ZJ 2,5 TDI Laredo
95`ZJ 4,0L Limited
Medlemsnr. 402
Ex: YJ, TJ, XJ td, 2 x ZJ og WJ 4.7HO

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #2 på: Fr., 5,Februar,2010,17,32 »
Omega 3 er visst også bra...
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget ZJZJZJ

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #3 på: On.,17,Mars,2010,18,11 »
Jeg er meget skeptisk til slike tilsettningstoffer,kaller det egentlig for homeopat stoff.......
Jeg putta på litt Omega 917 i servokoppen pga. litt svetting i pumpa bare for å prøv,å no er det tett.....
Kansje en tilfeldighet,men uansett vil jeg fraråde å bruke slike produkter på motor og spesielt automat!


Utlogget Jeeb

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 112
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #4 på: On.,17,Mars,2010,20,07 »
For endel år siden hadde jeg min 350 chevrolet smallblock til trimming hos Steinar Stolen / Rune Fjeld.
Denne motoren hadde ikke gått så mye, og selgeren skrøt av at motoren alltid var tilsatt smøremiddeltilsats fra det anerkjente merket "STP".

Etter kort tid fikk jeg fikk en telefon fra Stolen som fortalte meg at motoren måtte totaloverhales. Det viste seg at toppene ikke hadde hatt smøring og vipper og kamaksel var ødelagte. Motorblokka måtte syrekokes pga. avleiringer i oljekanaler, spesiellt til toppene.
Den tilbakemeldingen jeg fikk fra disse motorekspertene gjorde at jeg konkluderte med at god olje og jevnlige oljeskift er løsningen på en sunn motor!
Forebygg de mekaniske problemene med fabrikantens anbefalte smøremiddel, før du føler det er nødvendig med "lurium" produkter.

Står man med et akutt problem, spesiellt lekkasjer, er det jo selvfølgelig fristende å løse det uten å gjøre mekaniske inngrep.
Derfor ville jeg ha vurdert å bruke disse produktene opp mot den skaden de evt. kan ha.

Slutter meg til de forgående skeptikere!
 
Jan Erik
1995 Grand Cherokee Limited 5,2L - 242 transfer
Ex. 1998 TJ 4,0L Sahara

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #5 på: On.,17,Mars,2010,21,08 »
Jeg har prøvd  2 Omega produkter,den ene var lekkasjetetter 917,funka bra på servo og automatgar,ikke helt tett enda automaten,men noe som overrasket er tilsetning i dieselen ,fungerte etter noen få kilometer ,svært merkbart  på draget i motoren og har helt sikkert gått ned på forbruket,det heter 903  forresten,det produktet er jeg veldig fornøyd med.Nå er det nesten,bare nesten morsomt å kjøre diesel cherokee..
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #6 på: On.,17,Mars,2010,21,22 »
Jeg har snakket med min lokale jeep mekaniker, og han hadde bare lov-ord om omega917. Min svoger som også er mekaniker kan ikke annet enn å skryte heller. Men det er som det sies her, kun for å kjøpe seg litt tid. og ingen varig løsning.

Har brukt stoffet på min WJ 3.1 pga lekasje mellom girkasse og motor. Og etter noen uker med kjøring nå, så tror jeg faktisk at lekasjen har blitt vesentlig redusert. Så jeg anbefaler produktet, men anbefaler at man planlegger en reperasjon.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #7 på: On.,31,Mars,2010,11,13 »
Jeg leste på Offroad.no om stoffet, hvor mange var fornøyd. Søkte på nettet etter forhandlere i Bergen, og Hartveit butikk (som også driver bilverksted) selger disse produktene. Der skryter de av dem, og de sluttet med STP og Moly produktene for å selge Omega. http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=13849213 Men de er vel de dyreste i Norge på pris!?! Kr.595,- for 177 ml. Der skal blandes inn 3% av totalt væskemengde. Mekonomen fører også produktet. Kr. 427,50 for samme mengde! :o Noen som vet om andre, bedre priser og steder i Bergen eller i landet?
Her er for øvrig hjemmesiden til Norsk oljeindustri, med omregningskalkulator. http://www.norskindustriolje.no/Default.aspx?ID=637
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #8 på: Fr.,11,Mai,2012,17,04 »
Jeg har nå prøvd Omega 917 på grunn av all positive skriverie her på Forumet. Håper at den kan tette en lekkasje mellom motore og girkassen - eller utsette en reparasjon. Kjøpte to flasker direkte fra deres hjemmeside og det kostet under 900 totalt inkl porto.

Håper det virker men, hvis ikke, blir det en lang weekend i Polen for å få byttet simringen og O-ringene.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #9 på: On.,27,Juni,2012,20,08 »
Bare slitt oppfølging. Omega 917 hjalp ikke en døyt. Nå blir det en tur til utlandet for å bytte simringen og O-ringene. Kunne sparte meg de kronene 917 kostet meg.

Kanksje kanskje, produktet hjelper i noen tilfeller, men ikke min:(

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Omega tilsetningsstoffer - Olje og drivstoff- Bra?
« Svar #10 på: Lø.,30,Juni,2012,03,59 »
Det var synd. Jeg hadde lekk i simmerringen på venstre hjul, slik at olje spruta inn i felgen, og på bremsene. Litt svetting mellom gearkasse og akslinger. Omega 917 på kardangen bak og på motor. Resultat: All lekkasje og svetting opphørte. Kjørte med middelet i ca et år før jeg byttet lager og simmerringer. Det var like tett fremtil da. Så jeg har god erfaring med 917. Jeg er litt på jakt etter et godt dyserensemiddel, noen tips?
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8