Skrevet av Emne: vegard's xj jeepting  (Lest 2264 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget vegsir

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
vegard's xj jeepting
« på: Lø.,17,November,2012,16,50 »
kjøpte meg for en liten stund siden en 92mod. xj med 4ho ;D

planer for den i tilfeldig rekkefølge ::):
- nye dekk
- nye foringer på stabstaget forran og montere det igjen
- quick disconnect på stabstaget
- bytte bladfjører bak
- bytte foringer på vindushviskerene
- bytte toppdekselpakning
- muligens cold air intake
- throttlebody spacer
- bytte plugger og ledninger osv.
- sette i bakseter
- generelt vedlikehold
- lite stereobygg.
- mere...
fikk på noen 30x9.5 bf mtr km2


nye foringer på stabstaget:


som dere kanskje ser av bildene så er den meget segen bak. funderte en stund på hva jeg skulle gjøre med dette. fikk til slutt tak i et brukt OME sett, som jeg nå holder på å montere.


på tide kan du si...

den ene sjakkelen viste seg å være omtrent helt rustet av på innsiden. og denne bilen er eu-godkjent frem til 2014.... :-\

har selvfølgelig støtt på problemer med sjakkelbolter som knekker og muttere inni ramma som løsner. så har tatt av bakfangeren og kappet meg vei inn derfra og slisset litt i ramma for det fremre festet.
kom så langt som til å få festet et bladfjør i dag. for å oppdage at jeg trenger nye u-bolter...

nevnte jeg at jeg er ihuga fanatisk skeptisk til jeep og helst holder meg til toyota... :P
« Siste redigering: Lø.,17,November,2012,16,53 av vegsir »
i've got your jeepting, now it burns when i pee
''liksommedlem av den skumle AT-ligaen''

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: vegard's xj jeepting
« Svar #1 på: Ma.,26,November,2012,12,37 »
nevnte jeg at jeg er ihuga fanatisk skeptisk til jeep og helst holder meg til toyota... :P
It's a Jeep-thing. But I still don't understand... ;)
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget vegsir

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
Sv: vegard's xj jeepting
« Svar #2 på: To.,13,Desember,2012,01,14 »
Hehe ja jeg må innrømme at det er noe eget med jeep ::)

Er ferdig med å montere hevesettet. Som viser seg å sannsynligvis ikke å være OME... Og viste seg at jeg har bestilt feil foringer til stabstaget. Men føler ikke noe særlig savn foreløpig har virket mye stivere og finere etter å ha fått nye fjører. Har oppdaget et nytt problem varmeapparatet gir iun lunken luft... Holder fint til å tine ruter og sånn og jeg er rimelig varmblodig av meg så det går fint. Men skulle gjerne hatt det i orden! Leste meg opp litt på nett om en ventil som er vanlig synder. Men når jeg leter etter den ser det ut til at den er fjernet. Så må vel vurdere å spyle varmeregisteret.. Et annet problem er at bilen er veldig tregstartet. Kan dette ha noe med den her iac saken? Den sviver litt ujevnt på tomgang og stopper en gang innimellom.
i've got your jeepting, now it burns when i pee
''liksommedlem av den skumle AT-ligaen''

Utlogget Roye

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 88
Sv: vegard's xj jeepting
« Svar #3 på: Ma.,21,Januar,2013,14,22 »
Er stor Toyota-fan selv, men de blir fort slappe i forhold til 4l og 175-190hk :)

Utlogget vegsir

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
Sv: vegard's xj jeepting
« Svar #4 på: Fr.,29,Mars,2013,00,45 »
Er stor Toyota-fan selv, men de blir fort slappe i forhold til 4l og 175-190hk :)

hehe. hadde 4l TDI i en av toyotaene. men deg gikk jo ikke like godt, og manglet automaten. men til gjengjeld så var det en skuddsikker bil ;D

litt stemningsbilder:






hadde ute den her nss saken og renset den, så nå har jeg ryggelys, og den skal i teorien alltid starte i park ;D

har hatt endel problemer med at den fjusker og smeller ved litt pådrag. fikk ut feilkode på map sensor, og oxygen sensor tror jeg det var. dro ut og satt i kontakten på map-sensoren før jeg kjørte opp til verkstedet, og problemer var vekke på den turen i hvertfall ???

tok og en justering på den kickdownkabel saken. og det hjalp litt på det at jeg synes den går i lockup for tidlig og slipper for sent opp igjen. MANGE klirre/ristelyder som forsvant da 8)

ellers så har jeg koblet parklysene om til us-looken. bilen har nesten ikke blitt brukt siden jeg kjøpte den. men har solgt den andre bilen, så nå må jeg vel få ut fingeren og få ordnet litt her og der på  kjerra nå som den er daily driver, frem til jeg legger den ut for salg :-*
i've got your jeepting, now it burns when i pee
''liksommedlem av den skumle AT-ligaen''

Utlogget vegsir

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 26
Sv: vegard's xj jeepting
« Svar #5 på: On.,10,April,2013,19,14 »
skrudde på ordentlig bil i dag ::)


men kom gående hjem. og jeg må egentlig si at jeg synes jeepen har fått et veldig bra stuk :o






mulig jeg får tilgang på delebil så jeg kan få satt i stand de siste tingene også snart ;D
i've got your jeepting, now it burns when i pee
''liksommedlem av den skumle AT-ligaen''