Skrevet av Emne: Vedlikehold/heving bakaksling/bremser, i siste liten før rusten vinner!  (Lest 15660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Da var bilen godkjent for bruk på offentlig vei  :)

Mekanikern kommenterte at bilen muligens ikke var helt i vater sidelengs. Og det stemte, den er skjev 1,5 cm foran og 2 cm bak på høyden.
Dumt nok er bilen lavest på førersiden. En teori kan være at den originale trackbaren nå står litt i press pga. hevingen, og drar bilen litt ned på den siden det henger fast i karosseriet ? Får se når den justerbare JKS trackbaren er montert.
For fjærene skal vel være de samme på begge sider, merkelappene som hang på fjærene foran var iallefall samme delenr. og de hadde samme lengde.
Bak skal det vel iallefall ikke være forskjell på fjærene ?
« Siste redigering: Ti., 6,November,2012,22,44 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Navyen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 192
Bra jobba!!

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Det skulle naturligvis stå trackbar og ikke stabstag i innlegget mitt over (er korrigert nå)  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Må hone bremsesylinder venstre side bak også. Men det er jo ingen stor jobb når jeg allerede har utstyret til det.
Etter noe bykjøring var skiva oppe i over 150 grader, mot 25 grader på høyre side. Hele felgen (alu) var god og varm.
Det funket til langkjøring men tydeligvis ikke for by.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Og da er det visst i orden, kun 10-15 grader varmere enn andre siden men det utjevner seg nok etterhvert.

pbr rubber grease var visst gode greier å bruke i sylindern.
Ser at biltema har denne http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Olje-og-Smoremiddel/Fett/Bremsesylinderfett-361826/ men den fant jeg ikke da jeg lette etter den der.
« Siste redigering: Ma.,19,November,2012,02,42 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.