Skrevet av Emne: HardKåres bil garasje  (Lest 45893 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: HardKåres bil garasje
« Svar #90 på: Ti., 5,Mai,2015,21,25 »
flott forklart og bra med bilde dokumentasjon.

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #91 på: Lø., 9,Mai,2015,20,40 »
Vindusheisene på begge sider har egentlig bare virket som de selv ønsket. Så jeg fikk flekket av dørtrekkene og smurte opp vindusskinna, uten at det ble veldig mye bedre. Men på førersida kan jeg nå kjøre vindusheisen nesten helt ned, så hopper den av skinna og må jokkes litt med før jeg får den til å gå opp igjen. Så der ser det ut til at jeg må ha ny vindusheis. På passasjersiden fant jeg mye irr på bryteren, så der byttet jeg om bryterne til el-lås og el-heis, og der funker vinduet nå stort sett som det skal.


Etter å ha vridd hodet opp og ned hvor jeg kan få plass til bryter til tåkebaklys fikk jeg plutselig en idé og måtte ut å prøve.

Så er det bare å vente til jeg skal ha ut interiøret bak for å montere 3-punktsbelter bak så får jeg trekke opp ledninger til tåkebaklyset inni bilen.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #92 på: Ti.,12,Mai,2015,18,47 »
Fikk trekt opp ledning og koblet opp tåkebaklys i dag.


Styrestrøm er hentet fra interiørbelysningen, og fungerer derfor bare så lenge parklysene er på, dvs ikke på kjørelys. Koblet opp via eget relé montert under bryteren.

,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: HardKåres bil garasje
« Svar #93 på: Ti.,19,Mai,2015,11,43 »
Da har det kommet deler fra den andre siden... :)

10" drop på plass... Det ser så sinnssykt lavt ut det nye hengerfestet, men likevel er det FORTSATT 1" for høyt... :P Det som er verre, er at Morris 4x4 hadde merket kroken som Class III, men når jeg fikk den var den bare Class II-rated, så får se hvordan de løser dette...

Ellers har jeg fått byttet vindusheiser i begge dørene nå.

På førersiden har den vært byttet før, så dette oser det kvalitet av... :P Men deilig at begge vinduene går helt ned og helt opp igjen! Passasjersiden går fortsatt litt tregt, men det er noe irr på bryterne så skal behandle disse litt bedre.
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #94 på: Ma., 1,Juni,2015,22,42 »
Da var det på'an igjen!
Hadde fått anmerket begge drivknutene på bilen, og byttet det ene og smurte opp det andre. Men det viser seg at det ikke er nok å smøre opp krysset, det må nok byttes...





Og når jeg hadde begge hjulene av så var det lett å komme til mellomakselen også.


Det var slakk i krysset, men ikke nok til å gi feil på EU men det er greit å få det fikset!
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #95 på: Fr.,12,Juni,2015,23,54 »
EU OK for to nye år... Og da er hun veteran... 8)
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #96 på: Ti.,18,August,2015,19,42 »
Har kjørt el-bil i sommer... Dynamoen røk, så jeg har bare kjørt på batterier. Hver kveld har bilen måttet plugges i veggen, og hver dag har jeg vært bekymret for om jeg har strøm nok.


Det har vært helt umulig å få lurt seg til en time eller 2 i garasjen pga sommerferie og feriering og farting og jobbing og enda mere reising, men når jeg på mandag kjørte strømtom 25min hjemmefra (til fots) var det bare å rusle hjem og hente nytt batteri, og kjøre bilen rett inn i garasjen.




Gammel og ny dynamo.


Her er den nye på plass.


NÅ ble det ordning!! Det vanskeligste med hele operasjonen var den helv*** multireima som er like vanskelig å demontere hver gang...
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #97 på: Ti.,25,August,2015,21,23 »
Venter på deler, så det er ikke så mye jeg får gjort. Men til uka skal jeg hjelpe foreldrene mine å flytte ei campingvogn inn til spikertelt, og teltet ligger noe krøkkete til. Derfor fant jeg ut at jeg skulle bruke litt tid på et firkantfeste jeg har liggende.





Blir ikke så mye vinsjing, vogna skal bare flyttes litt frem og tilbake for å få den inntil, så jeg forventer ikke så mye belastning. Derfor blir strømmen levert av et fulladet batteri. Men funker dette oppsettet greit kan det vel hende det blir firkantfeste fremme også...
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #98 på: Sø.,30,August,2015,22,15 »
Da har gamlingen fått kjørt seg litt...



Hobby Longhaus på kroken: 1900kg tomvekt, pluss flere år med inventar.




Ikke lange vegen, men ganske ulendt og veldig krøkkete å komme seg på plass. Men Jeepen leverte, med cm-presisjon!
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: HardKåres bil garasje
« Svar #99 på: Ma.,14,September,2015,22,22 »

Og ett drivakselkryss byttet, det andre smurt opp når jeg fikk fabrikkert meg smøreverktøy!




hva brukte du av "rør" i enden for å få inn i den rare nippelen ?

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #100 på: Ma.,14,September,2015,22,39 »
Brukte en fettnippelslange hvor jeg kuttet av enden. Så snittet jeg denne slangen litt på langs, og tredde en fotballpumpespiss inn i slangen. Så viklet jeg flere runder med vulketape, og til sist en slangeklemme for å holde det hele sammen!
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: HardKåres bil garasje
« Svar #101 på: Ti.,20,Oktober,2015,19,05 »
Da ble det 3-dørs delebil!




,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: HardKåres bil garasje
« Svar #102 på: To.,10,Mars,2016,20,16 »
På tide å få gjort litt i garasjen igjen.

Her lages plass til snorkel! Hullet foran snorkelen var sideblinklys, det må tydeligvis vike... :D


Varmluftsinntaket til luftfilterboksen må vike! Ellers blir det ikke tett. Sagde av hele stussen i forkant av luftfilterboksen.


Her er faktisk meningen at røret skal vinkles nedover, gjennom skjermen og hektes på snorkelen fra undersiden. Men siden jeg har intakte innerskjermer var dette en dårlig løsning. Derfor måtte jeg tilpasse røret litt, og vinklet det 90* gjennom siden i stedet.


Dette ble litt trangt, derfor fikk jeg forskjøvet luftfilterboksen 1cm bakover for å få plass. I tillegg var det masse hull i luftfilterboksen, som jeg tettet med gummipropper og silikon.


Innerskjermen måtte løsnes for å få koblet til slangen, og for å få festet snorkelen i karosseriet. Den er bare festet med 6 "christmas tree plugs", som kunne brukes opp igjen, og ellers presset inn mot skjermbredderen originalt.

Så måtte det borres fast feste langs A-stolpen.


Egentlig burde jeg ha borret hullet i skjermen litt lengre bak for å få slangen strekt bakover, da slangen kommer litt i konflikt med panserfjæra.


Her er det hele skrudd sammen igjen.


,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #103 på: On., 6,April,2016,15,36 »
Offroadtreff til helgen, prosjekt vinsj.



Curt mfg 31084.




,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
HardKåres bil garasje
« Svar #104 på: To., 7,April,2016,14,35 »
Hater at amerikanerne IKKE vil ha tappeskruer på NOE!


Sent from my iPhone using Tapatalk
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje