Skrevet av Emne: Er det noe aktivitet her i byen? :P  (Lest 4732 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Propellue

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 123
Er det noe aktivitet her i byen? :P
« på: Sø.,19,August,2012,22,37 »
Hallaien! (Har hørt at det er det man sier her)

Har akkurat flyttet til Bergen og lurer på om det er noe aktivt jeep-/amcarmiljø å skryte av her?
Ser jo at det ikke har vært postet her inne siden i april så det lover jo kanskje ikke så altfor godt, men det må jo være noen her i byen som bruker altfor mye tid og penger på bilen, som meg. Skrik ut så kan vi gjøre det sammen. :)
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget Adrian

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #1 på: Ma.,20,August,2012,22,10 »
Hei sann!

Det er nok relativt lite miljø her ja, kjenner til en annen med Cherokee, ellers er det stusselig altså. Eg er nå ute og råner litt med Jeepy innimellom da, ofte en tur til byn eller Askøy i helgene, iblant sandtaket i Modalen. Fighter her på forumet sammen med noen få andre har visst månedlig treff på roalds kro i Åsane, men når og klokkeslett vet eg ikke.

Om lyst til å treffes en dag så er d bare å sende en PM :)

Hvilken Jeep kjører du?

Adrian
00 Cherokee Sport 2.5 bensin

Utlogget Propellue

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 123
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #2 på: On.,22,August,2012,10,52 »
Jeg kjører en svart wrangler med hi-lift på pansetet og lyskastere på a-stolpen. Ganske lett gjenkjennelig tror jeg. :P

Hadde vært artig å kroke opp en dag. Det er særlig greit å ha noen som også plukker på en bil som er ganske lik teknisk, så har man noen å spørre når det butter. Hehe!
Vet du om noe muligheter for å leie seg inn på et verkstedslokale et eller annet sted i området her? Utendørsskruing er en østlands-greie skjønner jeg på været. ;)
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #3 på: On.,22,August,2012,13,10 »
Det møtes en gjeng på Roalds Kro i Åsane, rett ved Åsane Senter, siste torsdag i mnd. Det annonseres her på forumet. Det har vært veldig varierende oppmøte på disse "treffene". Det blir vel gjort et forsøk neste torsdag.

Det er desverre ingen kjøre områder i nærheten med untak av Modalen som er 1 times kjøring og så fra Bergen. Har selv aldri vært der, så kan ikke si hvordan det er... men det vet mulig andre. Vi kan jo kanskje avtale en tur?

Post et bilde av bilen din da?

Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Adrian

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #4 på: On.,22,August,2012,17,14 »
Har kjørt to ganger i modalen i sommer - alene. Det er passe stort område, og eg storkoste meg i alle fall!

Skruplasser er det dårlig med. Eg er vanntett og sta, så skrur ute. Har en STOR parasoll som tar det verste regnet.. hehe
Men kan gå med og leie et sted i bergensområdet om vi er flere enn to og det ikke er utleiepris som i et butikklokale.  ;)

Så forresten en svart YJ utenfor Best stasjonen ved handelshøyskolen mandag kveld. Hevet, med store hjul og med skrudde breddere. Noen av dere?

Adrian
00 Cherokee Sport 2.5 bensin

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #5 på: On.,22,August,2012,21,30 »
Jeg kjører Grønn YJ med skrudde bredere. Kun moderat hevet med 31 mudd
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Propellue

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 123
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #6 på: To.,23,August,2012,13,32 »
Jøss! Grønn YJ sier du? Var det deg jeg møtte ved danmarksplass om morgenen her igår eller tirsdag?
Jeg dukker kanskje opp neste torsdag hvis jeg er i byen. Skal en tur til trondheim, men er usikkert om det blir torsdag kveld eller fredag morgen.
Kjøring er det verre med. Har fått en ulyd fra det ene hjørnet bak som må ordnes før jeg drar på med noe hårete.

Bilde kommer en annen dag. :P
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #7 på: To.,23,August,2012,13,53 »
Ikke meg på Danmarksplass
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Adrian

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #8 på: To.,23,August,2012,16,12 »
Bare eg får greie på når på torsdag folk møtes så stiller eg.  ;D

Adrian
00 Cherokee Sport 2.5 bensin

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #9 på: Ma.,27,August,2012,00,06 »
Hallais. Velkommen til by'n.  ;D Alltid plass til flere jeeper her i gården. Det er en god del jeeper rundt omkring i Bergen, men ikke alle er interessert i å være med i klubben. Leser du tidligere poster under Bergen, så ser du hvordan vi "inviterer" til Roald's kro.
Det skjer ikke så mye ellers her, men det skal være landstreff i Skien 14.-16. september, og vi er en gjeng  fra Bergen som skal nedover. Alle er velkommen. Tror det blir et bra treff.  ;D Jeg mekker også ute, i mangel på garasje, så er nok litt avhengig av oppholdsvær ihvertfall.  ::) Ellers er det nok "Siste torsdag i måneden" på Roalds førstkommende, så hjertelig velkommen.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget Propellue

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 123
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #10 på: Ma.,27,August,2012,10,30 »
Tuller du? Landstreff i Skien rett etter at jeg flytter derfra? Hvordan i alle dager har det passert under radaren min? Tror desverre ikke det passer den helga heller. Typisk. Hadde jo egentlig vært veldig fint med en liten tur hjem igjen.
Har desverre ikke mulighet til å komme til torsdagen heller, da jeg flyr til Trondheim på ettermiddagen.

Har sett at det er et gjør-det-selv verksted nede ved danmarksplass da, er det noen her som har erfaring med dette? Kan jo være en grei løsning hvis det dukker opp noe større greier som krever løfting av hele doningen og sånt.
Driver også å leker med tanken om å få laget et hull i ramma for å få drenert ut all driten som ligger inni der før jeg får tectylbehandla den hos thorsen. Trenger også å få gjort en liten sveisejobb i samme slengen. Har fått med meg at bl.a. slengesol og paul fristad muligens kan gjøre noe sånt. Er det noen andre som har anbefalinger? Eller innspill på hele planen?

Her er forresten et bilde av bilen. Det var det eneste jeg fant av den sånn som den ser ut nå, så dere får bare bære over med at det er litt lite. Tok det for å vise hvor stusselig den ser ut med godkjenningshjula. :P
Den er hevet 2,5" på budgetboost (forrige eier), så etter understellsbehandlinga så er det et skikkelig hevesett som er først på lista. :)
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #11 på: Ma.,27,August,2012,10,58 »
Jeg har time for sandblåsing og understellsbehandling hos Proff-Partner i Åsane nå i September. max 7500 kr.-  De har jeg blitt anbefalt av flere, så jeg gikk for dem. Ikke billig sikkert, men da blir det gjort en sikkelig jobb. De må ha bilen i 4 dager.

Jeg har nylig løftet bilen 2,5`` med OME sett, og satt på 31-10,5*15 BFG MUD. Er veldig fornøyd med resultatet.

Tok hjulstillingen i dag hos Hjulmakeren i Møllendalsveien ( rett borten for gjør det selv verkstedet).

jeg kan heller ikke på torsdag, da jeg skal bestige Galhøgpiggen. (uten Jeep desverre).


Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Propellue

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 123
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #12 på: Ma.,27,August,2012,11,30 »
Er særlig akkurat den delen med å få laga et høl i ramma for å få blåst ut all driten jeg lurer mest på.
Tenkte å få noen med kunnskap til å plasmaskjære (eller noe sånt) ut et stykke på undersida, få blåst ut og så sveise det sammen igjen.
Skulle gjerne gjort det selv, men har hverken kunnskap eller utstyr til denslags desverre. Så planen er å få forhørt meg litt rundt denne uka her.

Jeg føler lissom ikke at det er jo ikke noe vits i å få rustbehandla ramma inni hvis det ligger en haug med sand og gjørme og drit inni der. :P

Lekker bil forresten. Jeg tenkte å gå rett på 4"+2" settet til procomp med en gang, siden jeg nok kommer til å ende opp med det tilslutt uansett.  Så det blir en smule fordyrende å kjøpe  et mindre sett først. :P
- "Har du bil?"

- "Nei, jeg har jeep."

Utlogget Rudi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 237
  • Not prepared, still going
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #13 på: Ma.,27,August,2012,13,08 »
Hei, en av de sovende medlemmene her...
Du trenger vel strengt tatt ikke lage hull i rammen.
Jeg har noen ganger pakert bratt i en steirøys og spylt med rørrenser til Karcher, får ut utrolig mye da. ::)
Tar du både forover og bakover blir det rimelig reint.
Enig i at det ikke er mye hjelp å rustbehandle før det er reint ja.
Stiller på torsdag jeg, blir det noe flagging da? ;D
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..

Utlogget Rudi

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 237
  • Not prepared, still going
Sv: Er det noe aktivitet her i byen? :P
« Svar #14 på: Ma.,27,August,2012,13,30 »
siden jeg forklarer så dårlig...
Mente at du først kjører med fronten opp, og så rygger med rumpa opp og spyler grundig begge ganger.. ;D
TJ 4.0 1997
Blå i vognkortet..