Skrevet av Emne: CV-ledd gikk fyken.  (Lest 1521 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Svensson

• 360 CID
CV-ledd gikk fyken.
« på: Lø.,28,Juli,2012,00,24 »
Var på tur til svigers på sunnmøre da cv-leddet på den fremre mellomakslingen virkelig tok kvelden. Stod i et lyskryss og ventet på grønt og gav på en del siden vi skulle rekke ei ferje. I det jeg faktisk spant (?) smalt det skikkelig og en meget utrivelig klakkelyd nådde mitt øre. Stoppet rett etterpå og fant fort ut at det var CV-leddet som var gåent da det hadde blitt slengt gris overalt under bilen. Fikk spurtet til nærmeste biltema for å skaffe verdens minste skralle og str. 8 koppnøkkel. Halta så ned til ferjekøa og humpet ombord på ferja. Spurte så pent om jeg kunne mekke litt bil på dekk, noe som var helt greit.

Så kommer det store spørsmålet. Hvilket CV-ledd skal jeg kjøpe fra rockauto? Mellomakslingen er så klart fra en Jeep, men husker ikke helt hvilken i farta. Kjøpte en brukt en fra sverige som jeg forlenga. Har kryss i den enden ved transferkassa. Kikka litt på cv-leddet, og der står det "7153120106232 lobro 5097". Noen som kan hjelpe meg litt med dette?
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html