Skrevet av Emne: Noe jeg skal sjekke/justere etter heving?  (Lest 1125 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Adrian

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Noe jeg skal sjekke/justere etter heving?
« på: Lø.,21,Juli,2012,13,50 »
Har byttet ut 2" sponplateklossene og de orginale demperne mine til noe nytt og (forhåpentlig) bedre.

Dette er montert:

Dempere med litt lengre vandring(skyjacker 8000nitro)
Fjører foran 3"
Nye bladfjører bak(oem)
Lengre sjakler bak(ukjent heving, sarpsborg motor plukket de til å passe med fjører foran)

Høyde fra senterkopp i felg til skjermkant er ca 54cm foran og 52-53cm bak. Virker som at Jeepen lener bittelit til ene siden, kanskje 10-15mm.

Har nå prøvekjørt bilen, og kjenner ingen vibrasjoner eller ulyder noe sted selv i god fart.

Skal i hvertfall bytte styredemper og sjekke spissingen før jeg begynner å bruke bilen til hverdags igjen.

Burde jeg gjøre noe med trackbar? Senke fordelerkassen? Noe annet jeg ikke har tenkt på? hehe

Tips eller tut og kjør tilbakemelding hadde vært fint, siden jeg føler jeg har gjort et relativt stort inngrep på den nå(min første heving av 4x4)

-Adrian  :)
00 Cherokee Sport 2.5 bensin

Utlogget Pettersen

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 419
Sv: Noe jeg skal sjekke/justere etter heving?
« Svar #1 på: Fr.,17,August,2012,19,37 »
Senking av transfer er kanskje ikke så dumt, siden du får ganske krapp vinkel på mellomakselen bakover... Har du lengre bremseslanger?

Skal til med det samme på min, ca 3,5 tomme totalt. Regner med jeg må ha lengre bremseslanger, og senke transfer litt i hvertfall.
Trude: 98 XJ 2.5 med 2" heving, og 31". D30 Aussie Locker, C8.25 LSD <-- For tiden i dvale...

Jenny: 90 XJ 4.0, lekebil. Ribba for interiør og unødvendig utstyr, 2" heving, 31" BFG Mud. Snart 35"...

Celine: 97 ZJ 4.0, NP242, ARB fanger og sperrer, 31".

Utlogget Adrian

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Noe jeg skal sjekke/justere etter heving?
« Svar #2 på: Lø.,18,August,2012,01,55 »
Min erfaring så langt: 3" hevesettet hevet bilen 7cm foran, og bare justert sjakler bak deretter for å vatre ut bilen. Har 6cm heving bak.

Måtte ta spissingen på nytt, og byttet styredemper i den sammenheng. I og med at det er 2.5-3" heving så har eg valgt å la bremseslanger og girkasse være. Har ikke vibrasjoner i drivlinjen. Full flex(med krengningshemmere tilkoblet) og ingen skade på slanger.

Tenkte dette kanskje er nyttig for noen andre.. Cheers

Adrian
00 Cherokee Sport 2.5 bensin

Utlogget Che

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 270
  • Jeep Cherokee 4.7L 95mod. Caterham Super 7 86mod.
Sv: Noe jeg skal sjekke/justere etter heving?
« Svar #3 på: To.,23,August,2012,18,52 »
I utganskpunktet trenger du ikke en justerbar trackbar eller senke transferkassa hvis du ikke har vibrasjoner. Du mister jo bare klaring som du nettopp har oppnådd....  ; 8)
This is my Jeep. There are many like it, but this one is mine!

Utlogget Adrian

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 59
Sv: Noe jeg skal sjekke/justere etter heving?
« Svar #4 på: Fr.,24,August,2012,22,44 »
Og den lille ekstra klaringen eg har fått vil eg beholde..  ;D

00 Cherokee Sport 2.5 bensin