Skrevet av Emne: FauxPas' Garasje TJ  (Lest 11638 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
FauxPas' Garasje TJ
« på: To., 3,Mai,2007,22,22 »
Burde egentlig hete FauxPas biloppstillingsplass  ::)

Her er det nyinnkjøpte gliset, som kostet meg all overtiden i fjor. Men det var det vel verdt.
Foreløbig er den hylende original, men det blir forhåpentligvis ikke så altfor lenge.







Planer fremover, tilfeldig rekkefølge:


Hevesett 2 eller 2.5" Old man emu
Dreve den om
Oljebehandle understellet
Ekstra Batteri
Vinsj
Ny dynamo
Bytte eksosanlegg og luftfilter
33" dekk
Swaybar quick disconnect
Ekstra lykter
Drømmer også om diff. sperrer og større motor, men er redd det blir med drømmen.  :(
« Siste redigering: Sø.,21,Oktober,2007,19,50 av FauxPas »
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #1 på: Fr., 4,Mai,2007,10,40 »
Fin bil du har fått deg. Jeg likte fargen.

Hvordan modell er det?
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #2 på: Fr., 4,Mai,2007,13,47 »
Takker.
2000 mod.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #3 på: Fr., 4,Mai,2007,14,13 »
Jeg likte fargen.
Gun blue metallic?
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #4 på: Sø., 6,Mai,2007,20,55 »
Er ikke helt sikker på hva fargen heter faktisk. Det står kanskje noe sted. Men det høres ikke så galt ut.
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #5 på: Ma., 7,Mai,2007,00,57 »
Gratulerer med bil

Blir spennende å se utviklingen..  ;D
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #6 på: Lø., 7,Juli,2007,02,19 »
Frustrert nå... problemet med fastrustede bolter går igjen i hele bilen.
Jeg er ikke flink nok, eller har verktøyet til å borre ut alle bolter, det tar for lang tid, det blir for unøyaktig, og det er bare... generelt irriterende.

Har prøvd wd40, og det fungerer... bedre enn om jeg ikke bruker det. Har også brukt varme med vekslende hell. Har ingen gassblåser, men en varmluftpistol på 1500 watt.

Andre teknikker noen vil dele? Har tenkt å sandblåse hele understellet, det vil vel fjærne rusten på fram og baksiden av boltene, men det jo noe smårust inni selve gjengene også. Så på det Wheeler Dealer programmet der de pusser opp en CJ7. Her bruker han mekanikeren (som er utrolig flink foressten) en muttertrekker på trykkluft antar jeg. Er det noe å tenke på? Har sett de har noen billige slike tilsalgs på Montér, men vil det fungere på rustne bolter, eller bare brekke dem av?

Vet ikke om jeg tør prøve med på hevesett, hvis alle bolter er brekkeklare kommer det til å ta laa... ...ang tid  :-\
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #7 på: Sø., 8,Juli,2007,12,04 »
Luftverktøy er helt klart en fordel sammen med smøring. Det enkleste og billigste hvis du ikke har kompressor er og bruke en dykkerflaske med et 1 trinn. Jeg har nok luft på en 15 liter 200 bar til mye skruing.

Jeg har hatt bedre hell med en ny spray som heter "Rust Flash" enn med wd40, 5- 56 osv, Rust Flashen kjøler ned metallet slik at oljen penetrerer bedre.

Hvis det fortsatt byr på problemer med og få opp boltene er et tips og levere bilen inn til spyling av ramme og oljebehandling av hele understellet, skikkelig grisete men boltene blir mye lettere og få av i tillegg er bilen beskyttet mot rust.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #8 på: Sø., 8,Juli,2007,16,16 »
Heisann
Prøvde rustflash igår, så den tilfeldigvis da jeg skulle kjøpe kobberfett. Fungerte overraskende bra, bolter som har svømt i wd40 uten resultat løsnet... reeeelativt enkelt. Noe kraft måtte påregnes.

Skal prøve å løsne og smøre opp alle demperfestene før jeg kjøper med hevesett, så jeg slipper å sitte der som en bukk med en ubrukelig kjærre og stua full av deler jeg ikke får montert. Smørte opp demperne foran igår, skal ta demperne bak til uka hvis det ikke regner. Kikka såvidt på det i går, virka som om de var temmelig knotete festet langt oppi der  :-\


Har foressten sett noen på byggeplassen som bruker batteridrevet muttertrekker, kanskje det hadde vært no for meg som ikke har så mye plass.
« Siste redigering: Sø., 8,Juli,2007,16,18 av FauxPas »
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #9 på: Sø., 8,Juli,2007,16,30 »
Billige mutter-trekkere, eller batteri trekkere er best å skru ting som ikke sitter fast, skal du ha noe som fungerer godt må du nok ut med litt peng.. desverre....  ;)
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #10 på: Sø.,22,Juli,2007,22,11 »
Da var alt montert, hevet, senket og skrudd fast.    :D
Ganske fornøyd med resultatet, selvom det er noen småting jeg må gjøre. Savner bare vinsj nå.

Synes 31" ser litt pusslete ut nå  :-\ , men har ikke råd til å heve mer for å få på 33" foreløbig. Det blir neste omgang/år.
Og noen må ut å justere tusenmeterne sine, de så skjeve ut  8)









« Siste redigering: Sø.,22,Juli,2007,22,19 av FauxPas »
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #11 på: Ti.,24,Juli,2007,11,55 »
Se det ble flott med litt heving!
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #12 på: Ma.,30,Juli,2007,15,34 »
Hvor mye knoting er bodylift egentlig?
Hvis jeg skal heve 2", som ikke er allverden.

Regner med at det ikke bare er å bytte ut de puckene balja hviler på, for girstanga og rtansferkasseskifteren blir vel for korte?
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #13 på: Ma.,30,Juli,2007,16,16 »
Det er litt jobb, men går ganske greit med litt banning...  ;)

Sjekk her! (garasjen min på side 1)
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget LesPaul

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 206
  • 2000 mod TJ
Sv: FauxPas' Garasje TJ
« Svar #14 på: Ma.,30,Juli,2007,17,42 »
Hmm... girspaksveising og bensinslangeklipping...
Høres ut som noe jeg skal studere litt før jeg bykser på hehe.

Hvordan blir den å kjøre med 2" bl? Bare med hevesettet har den blitt betraktelig mer wobbely i svingene, og et høyere tyngdepunkt kan umulig hjelpe no særlig i en elgtest  ::)
70% of the earth of the earth, is covered by water. The rest is covered by Jeep.