Skrevet av Emne: holter`s garage  (Lest 2456 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget holter

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
holter`s garage
« på: Lø.,15,September,2007,20,05 »
tj med strikk,snart hønsetann!

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: holter`s garage
« Svar #1 på: Lø.,15,September,2007,20,08 »
Sitat
tj med strikk,snart hønsetann!

Lukter motorbytte av den uttalelsen der!!! Fyll på her med bilder og opplevelser fra den erfaringen. Det er mange som drømmer om å gjøre det samme.


Velkommen og lykke til!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget holter

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: holter`s garage
« Svar #2 på: Lø.,15,September,2007,22,55 »
skal prøve å skrive og legge inn bilder ettersom,
Tj var en godt brukt 2.5l sport med manuell,som ble fort litt andpusten med 33"boggere men artig lell :)
så donor ble kjøpt inn,cherokee 94 mod,med 4.0l ho og automat,8.25 bakaksling,
dette har jo tatt litt tid og målet er helt ferdig neste år....
motor ble først sett over med nye pakninger,cimmeringer,stempelringer,honing,osv..
så var det demontering av hele tj fronten og ut medmotor og gir,
første utfordringen ble det at rammefestene måtte bygges om da 6ern er lengre og dynamo innfestingen fra cherokee måtte bort, dvs flyttes opp da den kom i veien for rammevangen.
så måtte girkasse plata modifiseres,få nye innfestingshull pga aw kassa er litt lengre enn den originale manuelle, så ved første montering så det mørkt ut for hele prosjektet da det kun var plass til en mellomaksling som ikke var lengre enn 15 cm...
sye kit og mellomaksling ble innkjøpt med veldig god hjelp av bækken,han byttet oljepumpa og så over aw kassa før montering, kjempe god hjelp,annbefales.
med sye kit og ny aksling fra Tom Wood bakover fikk alt sin plass og det kunne monteres i ramma,
da ble motorfester og girkasse innfesting gjort helt ferdig og resten av bilen ble demontert for sandblåsing av ramma,

Utlogget holter

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: holter`s garage
« Svar #3 på: Lø.,15,September,2007,23,24 »
Et par bilder





Gå inn på dette innlegget ved å velg "Rediger" ( over tekstfeltet og til høyere ), så ser du hvordan jeg gjorde det. Det enkleste er å kopiere feltet "IMG Code" fra Photobucket og lime det inn i innlegget.

Mvh Stein
« Siste redigering: Sø.,16,September,2007,00,02 av Stein-K »

Utlogget holter

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Sv: holter`s garage
« Svar #4 på: Sø.,16,September,2007,09,30 »
etter lakkering av ramma ble det tid for montering,ganske så mye lettere da alt av karosseri var borte og ramma som ny.monterte også på fangerne da bakfangeren har innfesting bak tanken frontfangeren ikke kom i veien for noe i den videre planen

så var neste å sette på balja igjen.den var såpass bra under så der blir det kun lakkering utvendig og den ble montert med 3"bodylift, lett å komme til mellom ramme og karosseri :)



nå hadde fortsatt ikke motoren blitt startet opp i tj for xj ledningsnett passer ikke rett inn på tj akkurat og det var heller ikke så mange som kunne bygge om nettet så det ville fungere bra,da ble et tj 98mod 4.0 nett med "hjerne" innkjøpt ifra nabolandet
og monteringen kunne fortsette,byttet komplett nett i hele bilen også dashbord siden for å slippe noen feilkoder og pga noen airbags som jeg vil beholde pga senere biltilsynsbesøk!
men aw kassen hadde også noen ledninger som måtte kobles inn riktig uten å brenne den hjernen,stu offroad har jo en bra veilledning....på aw bytte i tj men da må du ha 98xj kasse eller en us xj for aw nettet stemte IKKE med hans forklaring,da ble det noen timer med studering av xj`tj verkstedlitteratur vellvillig utlånt av BOS hamar.