Skrevet av Emne: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1  (Lest 6990 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #15 på: To.,24,Oktober,2013,16,12 »
Bilen er på veien igjen og regninga er betalt.  Fungerer veldig bra slik jeg kan klare å se.
30k kostet dette inkl SIM og o-ring bytte , samt girkasse monteringen.

Det er veldig mye penger og jeg liker det absolutt ikke, men hva var valget? Jobben måtte gjøres om jeg skulle ha bilen på veien. Skal ha bilen i mange år ennå og får avskrive disse pengene over langs og trøste meg med at nå er det dyreste du kan gjøre på en wj diesel unnagjort.

Topper og pakninger kjøpte jeg direkte fra Italia til en god pris. toppene er de oppgraderte så problem med sprekking er visst fjernet. 

Regner med at annenhåndsverdien på bilen nå bør holde seg uten fritt fall.

Tenk heller på at en ny bil fort taper seg 50.000 i året så du har fortsatt spart penger.

Utlogget pwb

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #16 på: To.,24,Oktober,2013,16,15 »
Det skulle bli ca kr 16 pr dag over en 5-års periode, høres kanskje ikke så mye ut i den store sammenhengen.
Bilhold koster vel gjerne en hundrelapp pr. dag i snitt. Minst.
Men det er jo penger man kunne ha brukt til morsommere ting kanskje, men hvis bilen blir god som ny gir det jo en god følelse til slutt.

minst ja, en hundrelapp må vel gjelde en liten riskoker det ;-) Tipper kostnader fort runder 200,- dagen med en normal ny bil. Det lureste man kan gjøre er å kjøpe en bil til 15-20.000 som er eu godkjent for ikke så alt for lenge siden. Hvis den stopper eller går tom for drivstoff så er det bare å kjøpe en ny billig bil og fortsatt kan man smile mens man kjører.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #17 på: To.,24,Oktober,2013,17,39 »
Ja den hundrelappen var nok ment for de som mekker eller i det minste tar vanlig service sjæl og handler deler osv. på nett, USA, Biltema osv.
Har man WJ diesel og skal sette bort alt til verksted blir det straks en annen pris, særlig for de med høy årlig kjørelengde.

Jeg har en kjørelengde på cirka 3333 km i snitt de siste 3 årene  ;D mest ufrivillig da.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Oseberg

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 363
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #18 på: To.,24,Oktober,2013,21,32 »
Ja sikkert mange Excel øvelser som bunner ut i gode tall, men mye pæng som skulle ut i en 1-gang.

Kan jo f.eks si " det kostet 1000.-, resten er hobby"   ;D.   

XJ 4,0 98

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #19 på: Fr., 1,November,2013,17,17 »
Vedrørende bytte av "kun" simringen (og O-ringene), hadde jeg tenkt meg en tur til Bergen fordi jeg syntes at prisen som ble nevnt her var overkommelig. Men ... nå har jeg fått tilbud på jobben av forhandleren her på Østlandet, og det var slettes ikke så avskrekkende. Da blir det en julegave til Jeepen fra meg.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #20 på: Fr., 1,November,2013,19,05 »
kanskje greit å få jobben utført av mekaniker som har gjort jobben før, siden det neppe er noe som utføres veldig ofte i bilbransjen idag.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget findaname

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #21 på: Fr., 1,November,2013,21,11 »
Ja, enig. Må si at jeg er komfortabell med å bruke forhandleren. De gjør en bra jobb. Dyktig Jeep mekaniker der.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #22 på: Sø.,11,Mai,2014,16,08 »
Hei

Jeg fikk denne jobben nettopp gjort på verksted.
Tok selv ned girkassen( e) og det var en forferdelig jobb. Da dukket "converteren" opp ( festet til sving hjulet". Den ble for drøy og med gru til å få alt på plass igjen, slepte jeg bilen til verksted.  De tok 1 dag å få byttet sim ring og O- ringer og få alt på plass igjen. Ble 10k på den biten. 

Om du ikke har rett plass og mye tolmod, så få verksted til å ta jobben.  Det er verd pengene

Converteren skal vel løsnes fra svinghjulet før man tar ned girkassen, slik at converteren henger på girkassen.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Bytte av simringen mellom motoren og girkassen - 2000 Grand 3.1
« Svar #24 på: Ma., 1,April,2019,22,04 »
Nå forsvinner vel google+ snart, så lurt å laste ned disse bildene  :)
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.