Skrevet av Emne: Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD Overland - 2004 mod  (Lest 1427 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bones

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD Overland - 2004 mod
« på: To.,24,Mai,2012,16,03 »
På grunn av overgang til firmabil selger jeg min kjære Jeep.
Den ble kjøpt ny i Ålesund av en kompis av meg, og jeg kjøpte den av han for 1 år siden. Bilen hadde da gått ca 85 000 km, nå har den snart rulla 106 000 km. Det er som kjent Mercedes motor og gearkasse på denne, og det er en Overland utgave og har alt tilgjengelig utstyr som navigasjon, skinnseter, glasstakluke, automatisk dimbare speil inne, eletriske seter med minne på førersetet (koblet opp mot nøklene) osv..
Bilen er mørk grå og skinnsetene er også grå. Bilder mailes, eller lastes opp her når jeg er på rett pc.
Bilen runda 100 000 i mars og hadde da 100 000 servicen. Full servicehistorikk. I april ble den EU godkjent, så ingen visning før om 2 år. Jeg hadde en lekasje i en simmerring på bakakslingen som gjorde at det kom olje i håndbremstrommelen bak. Når denne simmerringen ble byttet, ble det også byttet hjullager. Og siden jeg er pinlig opptatt av symetri ble det byttet på andre siden bak også. Så nye simmerringer og hjullager bake. I vår ble det byttet bremseskiver og klosser fremme. Jeg har også byttet vinduslistene da de gamle ble stygge, noe som er ett kjent problem med WJ. Byttet også til litt hard-core dekkende gummimatter. Originale følger med.
Meget gode piggdekk og sommerdekk på alufelg.

Ellers er dette en flott bil, men noen parkeringsbulker på venstre bakdør finnes. Ellers er den pen. Bilen har avtagbar slepekrok, men siden forrige eier rota bort nøkkelen til kroken er den ikke spesielt avtagbar lenger, den sitter godt fast.

Dette er en nyservet bil som akkurat har blitt EU godkjent, så her er det mye moro i lang tid fremover. Eksepsjonell fremkommelighet med diffsperre både framme og bak. Nesten litt kjedelig på vinterføre for den blir ALDRI utfordret på vanlig vei, uansett hvor bratt den er.

Pris, 240 000,-
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget Bones

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD Overland - 2004 mod
« Svar #1 på: Sø.,17,Juni,2012,20,58 »
Og da var den ute på Finn.

Løp og kjøp :-)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35560585
'96 Grand Cherokee 5,2 V8
--------------------------------------------------
Ex '01 Cherokee 2,5 td
Ex '89 Cherokee 4,0

Utlogget rhe

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 6
Re: Jeep Grand Cherokee 2,7 CRD Overland - 2004 mod
« Svar #2 på: To.,26,Juli,2012,15,50 »
hei,
ser du har solgt den. Er på jakt etter en slik selv. Er det lov å spørre hva den gikk for?  :o
mvh
Reidar