Skrevet av Emne: Plagsom lyt fra bakasling dukker av og til opp.  (Lest 925 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Lassenet

• 258 CID
  • *
Plagsom lyt fra bakasling dukker av og til opp.
« på: Ma., 9,April,2012,17,05 »
Jeg har en 1994 Grand Cherokee

Siste uken begynte det å dukke opp en klar og høy lyd fra bakakslingen når jeg er ute å kjører, men bare av og til.
Det høres ut som om et gummidekk som filer borti karrosseriet.

Det er ikke dette som lager lyden, dekkene er ikke borte i noenting.

Eksempel:
Jeg starter å kjøre, etter en liten stund kommer av og til denne lyden, høyt og tydelig.
Hvis jeg tar en litt hard sving til venstre eller høyre så forsvinner den, og den er borte i timer eller dager.

Dette har skjedd nå 3 ganger siste 10 dagene.
Før dette, var aldri den lyden der.

Utlogget sandviper

• 401 CID
Re: Plagsom lyt fra bakasling dukker av og til opp.
« Svar #1 på: Ma., 9,April,2012,17,30 »
Sikker på det kommer fra bakakslingen? Ser du skal bytte VC i transferen, hvis ikke du alt har byttet så syns jeg det kan høres ut som om det er denne.

Hvis det allikevell skulle vise seg å være bakaksling så har jeg en tilsalgs som går billig, står på en 94 mod 4 liter.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Lassenet

• 258 CID
  • *
Re: Plagsom lyt fra bakasling dukker av og til opp.
« Svar #2 på: Ma., 9,April,2012,19,59 »
VC enheten er kommet og står klar i garasjen, bytteprossessen skjer i løpet av denne måneden. :-)

Er 100% sikker på at det ikke er den, VC gir helt annen lyd, samt den merker jeg kun når jeg svinger ganske skarp.

Når denne nye lyden kommer så er det stort sett bare på vanlige rette veier den dukker opp, ikke i skarpe svinger.
Som sagt, det høres kraftig ut som om det er et dekk som er borti skjermen, men dette har jeg sjekket, og de er ikke i nærheten av hverandre.....