Skrevet av Emne: Hjemmelaget forlengelse av Trackbar?  (Lest 898 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Free

• 258 CID
  • *
  • Grand Cherokee Zj 5,2 -94
Hjemmelaget forlengelse av Trackbar?
« på: Ti.,13,Mars,2012,12,02 »
Har noen forlenget Tracbar,en selv ved heving?

Jeg har hevet min ZJ -94 2,75 tommer, og jeg kan synlig se at hjulene -særlig foran - er dratt ut mot hjulbuene på førersiden. Altså må Trackbaren foran - og bak - forlenges.

Jeg liker å være selvberget, og slippe å kjøpe en ferdig.

Har noen gjort dette selv? Jeg tenker at stanga kan kuttes og gjenges opp i begge ender. Deretter skrus et gjenget stålrør over begge endene og låses i ønsket posisjon med klemmer?? Vil det funke? Er det stor belastning på denne stanga?

Eller er det en annen smart måte hvor en slipper gjenging? Jeg trenger vel bare to lengder på Baren; den originale og med heving.

Erfaring mottas med takk! Jeephilsen (-.

Utlogget JGC_tech

• 360 CID
Re: Hjemmelaget forlengelse av Trackbar?
« Svar #1 på: Ti.,13,Mars,2012,18,09 »
Mener å huske at Forran, så er denne stanga Massiv... Jææævla tung mener jeg å huske, så den skal ta opp en god del med krefter.... egentlig Alle sideveis belastninger tas opp av dette staget (sladd, sving, ol).

Hvordan du skal få det så sterkt, uten å gå over til å lage nytt stag i Høykarbon eller lignende sliter jeg bittelitt med.... Er nok en grunn til at folk kjøper eller lager en Adapter til selve festet på Akslingen (flytter monteringshullet lenger inn på akselen for å kompensere for hevingen), eller Stag som kan forlenges med gjenger
Eat, sleep, drift!
- 96 Jeep Gr. Cherokee Laredo 4L
- 12 Pongratz L-AT400
- 93 JZX90 Toyota Mark II, 1JZ-GTE
x - Volvo 940 GL
x - Volvo 740 GL/TIC, Godkjent ombygget med 233hk/387nm

Utlogget Free

• 258 CID
  • *
« Svar #2 på: On.,14,Mars,2012,22,23 »
Kanskje å lage forlenget brakett er det enkleste og beste. Tror jeg prøver det. 

Utlogget Free

• 258 CID
  • *
« Svar #3 på: Sø.,18,Mars,2012,14,56 »
Da her jeg lest meg opp på temaet i Jeep forum, samt målt litt fysisk på bilen;

Mine heving på 2,75 " har ført til at hjulene(felgsentrum) er forskjøvet 1 cm i forhold til ramma. Foran og bak. Det sier forumet er så lite at det er helt greit å kjøre med. Jeg merker heller ingenting til deathwobbling eller noe annet ukurant i fart. Så da gasser vi videre  ;D