Skrevet av Emne: Hvordan feste ekstralys på 1998 ZJ støtfanger?  (Lest 2465 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bale

• 304 CID
  • **
Hvordan feste ekstralys på 1998 ZJ støtfanger?
« på: Ma.,12,Mars,2012,09,47 »
Har søkt i forumet men ikke funnet noe konkret om dette:

Har et par ekstra fjernlys som jeg vil montere på frontfangeren, men det virker ikke som det er så enkelt som jeg trodde. :-[ Lyktene festes med en gjennomgående bolt med mutter på "undersiden".

Håpte jeg bare kunne borre gjennom oversiden av fangeren, men kommer ikke til for å skru i mutteren fra undersiden. Fant en post i et amerikansk forum der man har tatt av fangeren (dvs. plastdelen) og boltet lyktene fast til metalldeler under, og så skåret ut åpninger i plastfangeren før den monteres tilbake.

Virker temmelig tungvint :( . Er det eneste mulighet? Noen som har funnet en annen løsning?
-98 ZG (ZJ), Grand Cherokee Limited, 4L

Utlogget Adrian

• 304 CID
  • **
00 Cherokee Sport 2.5 bensin

Utlogget Bale

• 304 CID
  • **
Re: Hvordan feste ekstralys på 1998 ZJ støtfanger?
« Svar #2 på: Ma.,12,Mars,2012,13,37 »
Takker!

Har du denne selv? Blir det stiv nok innfesting slik at lyktene ikke står og flagrer? Lyktene jeg har er ganske tunge, og har ikke støttestag.

Utlogget Adrian

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Ma.,12,Mars,2012,15,52 »
Kommer an på hvor godt du fester holderen til fangeren. Selve festebraketten er stiv nok. Støttestag er ikke så dyrt heller da.. Du som avgjør det.  :)

-Adrian
00 Cherokee Sport 2.5 bensin

Utlogget Bale

• 304 CID
  • **
« Svar #4 på: Ti.,13,Mars,2012,08,14 »
Dro litt i skiltet i går. Skiltholderen er tydeligvis bare festet i plasten og er ganske lealøs, men med støttestag fra toppen av lyktene inn på grillen burde det gå bra.

Utlogget Bale

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Ti.,10,April,2012,17,17 »
Alle er forståelig nok veldig spent på hvordan dette gikk, og jeg beklager å ha holdt hele Jeep-Norge på pinebenken så lenge ;D, men nå kan jeg melde at med den anbefalte festeplaten og støttestag fra Biltema gikk det brillefint å feste to ganske tunge ekstralys!

Kabelføringen under panseret ble dog ikke særlig elegant :(. Gadd ikke demontere halve fronten for å få lagt den skjult. Veldig trangt mellom grill og radiator... :'(

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #6 på: To.,12,April,2012,21,22 »
Hei. Nå kom jeg dessverre litt seint på banen, men jeg har løst dette "problemet" uten inngep, og ved å bruke eksisterende bolter som finnes skjult på fangeren, under grillen. Festene er kjøpt på Biltema. Se på et par av de bildene der vinsjen er festet på bilen. Der kan du skimte hvor brakkertene går inn under grillen. http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,5665.30.html
http://www.biltema.no/no/Bygg/Monteringsdeler/Hullplate/Hullplate-spesial-19615/ Platene settes i en skrustikke og bøyes til. Slik gjorde jeg det. Husker ikke om jeg måtte bore opp hullet litt.  ::)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8