Skrevet av Emne: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited  (Lest 25848 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bjerknez

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #15 på: Sø.,26,Februar,2012,02,31 »
Hehe, ser at jeg er helt grønn når det gjelder dette ja :)
Jeg ser du prøver og forklare meg, men jeg skjønner fortsatt ikke hvilken "knapp" jeg skal trykke på for å få best mulig grep i de forskjellige scenarioene...

Jeg vil sågjerne lære, men forstår at dette ikke er noe man lærer over natten :)

Vil det også si at forhandler "løy" om det med at Wrangler Unlimited Rubicon ikke kan fåes med skinnseter?

Hvis dette også bare er tull, så blir jeg bare mer forvirret. Når ikke engang forhandlere kan svare meg på dette.
Ser dte er forskjell på og handle Audi og Jeep ja...

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #16 på: Sø.,26,Februar,2012,09,12 »
Jeg må si meg enig med Simon! men Rubin har elektriske sperrer ikke luftstyrte.
Og ja du kan få skinn på Rubin og!

Selgere vet ikke va de snakker om! De vill bare ha sin provision!
Når jeg handlet min JK så sa selgern att det var en 2.8 MB disel som satt i! Han mente att VM motori var MB:s motor!

Har du fler frågor ang Jeep så tror jag att du skall stille dine spørsmål her! Kunskapen på dette forum er langt større enn alle selgere av Jeep sammen!

Spørsmål:

Vad skall du gjøre med din bil? Kun kjøre på vei? Offroad?

Rubicon er helt oslagbar då du skall modifisere bilen og bruke den mye offroad!
Skall du kun ha en varebil og kanskje kjøre en skogsvei ibland så rekker sport/sahare i hestevei!

Skall du ha større dekk enn 37" så gå for en Rubicon! Axeln holder for ett sådant "missbruk".
JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...

Utlogget Bjerknez

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #17 på: Sø.,26,Februar,2012,10,59 »
Sitat
Vad skall du gjøre med din bil? Kun kjøre på vei? Offroad?
Blir nok mest kjøring på vei og skogsveier, men samtidig vil jeg ha muligheten til å kjøre "skikkelig" offroad inni mellom.
Har forresten Rubicon noen bakdeler med tanke på kjøring påvanlig vei i forhold til Sahara?

Tror jeg går for Wrangler Unlimited Rubicon medfølgende utstyr i tillegg:

1. Bøyle forran grill medtre feite Xenon ekstralys.
2. Hengerfeste
3. Sotede ruter
4. Skinnseter (Siden dette ikke er standard på Rubicon)
5. Navigasjon

Etter disse valgene har bilen fort kommet opp i godt over 500.000,-

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #18 på: Sø.,26,Februar,2012,13,48 »
Men det bør også bety betydelig i forhold til andrehåndsverdi også, men kjøper du Rubicon, blir med litt ufenfor veien, ja da selger du nok denne aldrig heller.
Nå er det en stund siden jeg sjekket prisforskjellene, men da den kom for salg første gang, mente i allefall jeg at en fikk mye for pengene med å oppgradere til Rubicon. Vel å merke med at en slipper å skru så mye selv da;)

lykke til med kjøp, og husk at vi alle på dette forumet har provisjon fra Jeep ;D

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Bjerknez

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #19 på: Sø.,26,Februar,2012,18,06 »
Takker for svar :)

Er det bare meg som synes at Jeep Wrangler Unlimited 2.8D 200HK'er er ganske frisk i frasparket (i forhold til lignende biler)?
Ble ganske overasket over hvor stillegående og effektiv den motoren er. Automatkassen er også godkjent. Pajero synes jeg ligger langt bak på den fronten.

Jeg kan vertfall ikke skjønne at den i følge spesifikasjonene bruker hele 13.5sek. fra 0-100. Pajeroen bruker i følge papirene 11.1sek. og den virker en del dauere...

Skal jeg tippe, så vil jeg si rundt 10sek. Og dette er jo ikke dårlig for en bil i den størrelsen synes jeg.

Utlogget tomed13

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #20 på: Sø.,26,Februar,2012,21,14 »
Sitat
Vad skall du gjøre med din bil? Kun kjøre på vei? Offroad?
Blir nok mest kjøring på vei og skogsveier, men samtidig vil jeg ha muligheten til å kjøre "skikkelig" offroad inni mellom.
Har forresten Rubicon noen bakdeler med tanke på kjøring påvanlig vei i forhold til Sahara?

Tror jeg går for Wrangler Unlimited Rubicon medfølgende utstyr i tillegg:

1. Bøyle forran grill medtre feite Xenon ekstralys.
2. Hengerfeste
3. Sotede ruter
4. Skinnseter (Siden dette ikke er standard på Rubicon)
5. Navigasjon

Etter disse valgene har bilen fort kommet opp i godt over 500.000,-
jeg har en 2010 JKU sport (hvit skilt) og ER VELDIG fornøyed! Spar  penger og kjøp sahara, og hvis du skal heve bilen og har stor dekk ikke kjøp hengerfest fordi du må bytte ut til slut. Jeg har 2" hevesett og 35" dekk og hengerfest er for høy ,hvis jeg har buggihenger pbare 2 av 4 hul er på bakken,hehe. Og mer penger du sparer nå ,mer penger du har til bestill "goodies" fra USA ;) og hvis du har toppen av i sommeren det blir veldi varmt inni, så tenk hvis du VIL har skinnseter.

Utlogget Bjerknez

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #21 på: Ma.,27,Februar,2012,04,50 »
Sitat
jeg har en 2010 JKU sport (hvit skilt) og ER VELDIG fornøyed! Spar  penger og kjøp sahara, og hvis du skal heve bilen og har stor dekk ikke kjøp hengerfest fordi du må bytte ut til slut. Jeg har 2" hevesett og 35" dekk og hengerfest er for høy ,hvis jeg har buggihenger pbare 2 av 4 hul er på bakken,hehe. Og mer penger du sparer nå ,mer penger du har til bestill "goodies" fra USA Wink og hvis du har toppen av i sommeren det blir veldi varmt inni, så tenk hvis du VIL har skinnseter.
Jeg har lyst på den bilen med best offroad egenskaper,og da kommer man vel ikke utenom Rubicon med tanke på understeller og Dana44 etc. ?

En Wrangler ser jeg for meg skal være en offroader og da synes jeg personlig at understellet er viktig.
Jeg har ingen planer om å heve bilen i etterkant.

Når det gjelder skinnseter så har jeg alltid hatt dette i bilene mine og synes ikke dette er plagsomt om sommeren. Dessuten så har jeg hund, og hundehår er mye lettere og fjerne fra skinnseter enn stoffseter:)

Så jeg tror nok en Rubicon er det rette for meg, men da med skinnseter og det andre utstyret som er nevnt som tillegg :)

Men kan noen her liste opp en fullstendig liste over hva som er forskjellen på Sahara og Rubicon?
Jeg vil ha en slik oversikt som gjør at jeg lett kan se forskjellene på disse, slik at jeg kan bestille ekstrautstyr ut fra dette.

Irriterende at man må drive med slikt selv, siden selgerene tydelighvis ikke er kurset på dette over hodet.

Hadde ikke falt meg inn og vert selger for ett bilmerke uten å vite mye om bilen samt utstyrsnivåer etc. Er jo det som er vesentlig å vite når kunder kommer til butikk.
Men mulig jeg bare er bortskjemt med Audi... Der får man alt servert rett i fanget. Tykke brosjyrer som som forklarer i detalj hva som er forskjellene. Brosjyren på Jeep Wrangler er bare en slags "bildespesial" med litt tekst. Svært lite fakta, og veldig mye skryt.

Når jeg spurte om tilbehørsbrosjyre til Jeep Wrangler, så sto han som et spørsmålstegn, før han til slutt fant frem en sinnsyk tykk blekke med masse feit utstyr som kunne orginalmonteres. Rått tenkte jeg! Denne kan jeg ta med meg hjem og kikke litt på.... Men neida! Denne kunne han ikke gi fra seg, for denne var til forhandlere og ikke kunder.

Håpløst...
« Siste redigering: Ma.,27,Februar,2012,05,35 av Bjerknez »

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #22 på: Ma.,27,Februar,2012,08,48 »
Hei,
forskjellen har du fått listet. Skall du ha extrautstyr så surfa inn på Jeep.com og sjekk det ut.

Annars ligger det en Rubicon til salgs her på forumet som er ganska FET!

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,8760.0.html
JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #23 på: Ma.,27,Februar,2012,10,14 »
Du kan lett sammenligne Sahara vs Rubicon på www.jeep.com (ikke.no)

http://www.jeep.com/hostc/vsmc/vehicleSpecModels.do?modelYearCode=CUJ201207

Velg modell du vil sammenligne...
Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #24 på: Ma.,27,Februar,2012,12,26 »
Var innom Jeep nå og fikk pris på Sahara / Rubicon... 12000,- i forskjell!!

Kjøp Rubicon!
JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...

Utlogget Bjerknez

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #25 på: Ma.,27,Februar,2012,12,30 »
Men husk at vertfall skinnseter må legges til, for dette er ikke standard på Rubicon. :)
Er vel fort noen tusen det også vil jeg tro.

Men for all del, ikke store prisforskjellen nei :)

Utlogget 77 golden eagle

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 838
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #26 på: Ma.,27,Februar,2012,13,07 »
Det var ikke rare prisforskjellen, var innom Bergheim her før jul og de skal ta inn Rubicon iløpet av våren!
AMC Jeep CJ-7 golden eagle
304, Quadra-Trac  1977

Jeep YJ Sahara 1995 ...SOLGT!!

Jeep Wrangler Unlimited Sport  2009

Utlogget Oliverogfar

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 348
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #27 på: Ma.,27,Februar,2012,13,41 »
Det ser ut som att det ikke går ann og få skinn på Rubin! Bilen må i så fall spesialbestilles! = laaang leveringstid!

Finns en ny 2012 Rubicon i noreg som er til salgs nå. Sølv er den og....
JKU-S -09
37x13,5R18 Procomp Alloys
5.5 RK Mid Arm m 2.0 RRD
1" BL Daystar, and a lot of other stuff...

TJ Sport -97
33x12,5R15 Procomp Rock Crawler
2" Procomp ES3000
2" BL, og rust...

Utlogget Bjerknez

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #28 på: Ma.,27,Februar,2012,15,46 »
Joda, bilen skal bestilles, og leveringstid er ikke så farlig, da jeg har over ett år på meg, hehe.

Utlogget tomed13

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Re: 2012 mod. Jeep Wrangler Unlimited
« Svar #29 på: Ma.,27,Februar,2012,17,00 »
Hvis du få ikke skinnseter fra fabrikken kan du gå her og bestill og montere selv og få det akkurate som du vil ;D
http://www.katzkin.com/interiorselector