Skrevet av Emne: 14bolt vs dana  (Lest 1514 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget nalle

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
14bolt vs dana
« på: Ma.,26,Desember,2011,00,14 »
Har fått lyst til å hive inn en større aksel bak. Har sett at mange snakker om dana 60, men de er jo komplett umulige å få tak i her på berget, så vidt jeg kan forstå. Hva med en 14-bolt? Noen grunner til IKKE å velge denne? noen som har gjort det i norge? - hva sier BT?

n.

Utlogget xjrebel

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 673
  • 91 cherokee 4.0 H.O,98 cherokee 2.5 TD,81 CJ-7 4.2
Re: 14bolt vs dana
« Svar #1 på: Ma.,26,Desember,2011,10,11 »
Har du tenkt på slike aksler på en TJ? du bør jo ha ca like kraftige akseler foran og bak,de er å få tak i men er ganske dyre.Men det er ikke det største problemet,men at en aksel veier rundt 250 kg+/- og at den er altfor bred til enTJ(egentlig alle utenom full size Jeep`s) med mindre du kan få kortet den inn.Dey er vel nok i massevis å bruke aksler fra en rubicon wrangler,er ikke det dana 44 da?
Hvorfor sitte inne,når alt håp er ute?

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: 14bolt vs dana
« Svar #2 på: Fr.,30,Desember,2011,00,22 »
Litt overkill med disse fullsize akslene ja, nermest udødelig på en TJ , men også som sagt sykt tunge og breie. Vil heller annbefale noe alla hva jeg selv gjorde, nemlig en D44 med super 44 kit. Nå fikk jeg bygget en ny av Larry med orginal D44 hylse med sterkere innmat, men her er valgmulighetene store. Det finnes en haug av sterkere hylser, enda sterkere innmat osv... Blir fort dyrt da, hehe...
Tenker du litt billigere vri, så er jo en orginal 44, Ford 8.8 osv en hel del sterkere en den orginale D35. Finnes jo foresten superkit til den også, og det er jo som oftes stikkakslene som er problemet!.
Har en tendens til å bli dyrt dette, kremt...
Regner med du finner en god løsning selv om du ikke går for det største også;)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280