Skrevet av Emne: Frode sitt CJ7 prosjekt  (Lest 133798 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #480 på: Fr.,26,Desember,2008,00,00 »
Utstyret er på topp, ja.. :)
Har fått en av lærlingene på karosseriavdelingen til å styre sprøyta.
Skal prøve balja på ramma i morgen, og passer alle festene så satser jeg på å lakke den rimelig kjapt.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #481 på: Lø.,27,Desember,2008,18,03 »
Rolleren (ramme med akslinger og hjul) er nå flyttet over i dobbeltgarasjen og balja er plassert oppå.
Jeg var ikke bare litt stolt når jeg kunne konstatere at alle karosserifester passer og boltene går fint å skru i. Neste nå er å løfte den av og grunne det som er bart metall på undersiden. Derttere skal balja spyles grundig under og sprøytes med Teroson. Så er det klart for utsiden med sparkling, grunning og lakking.







Legger også ved bilde av borremaskinen jeg kjøpte av Caspar Hille... Jeg lagde et massivt stativ og galvet det.. :)

JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #482 på: Ti., 6,Januar,2009,22,58 »
Jeg må nok en gang få skryte av Larry i Mad4wd...

Jeg kjøpte ett sett med YJ halvdører og ett sett med YJ heldører på Ebay.
Heldørene gikk fint og selger sendte dem til Larry med en gang.
Men halvdørene var i Ohio og Larry skulle da kjøre og hente dem (60 mil).
Jeg sendte mail til selger rett etter at jeg vant auksjonen, men det tok to dager før han svarte og da skulle han bare fortelle at han kom til å ta kontakt en annen dag... Jeg betalte den dagen så ikke det skulle  hindre eller forsinke leveringen.. Siden da har ikke fyren svart trass i flere mailer fra meg.
I dag fikk jeg telefonnummer til selgeren fra Ebay kundeservice og Larry ringte ham. Larry var ganske kort med dørselgeren og fortalte at han kom for å hente dørene i morgen. Fyren ble ganske satt ut og beklaget sin oppførsel. Etter en time ringte han oppigjen til Larry og sa Larry kunne hente dørene i morgen, men jeg måtte først kontakte ham og si at det var greit at Larry hentet dørene.. Det er gjort og nå ser det ut til at hele palleboksen med deler kan sendes fra Larry denne uka...

Til helga er jeg helt ferdig med balja og skal flytte den til lakkverkstedet. Holder nå på med hengslefester for bakluka. Har snittet opp kanalen og legger inn et 5mm flattjern med "brønner" til bevegelige mutterer. Tror dette iallefall ikke blir dårligere enn orginalt.
« Siste redigering: Ti., 6,Januar,2009,23,51 av Frode »
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #483 på: On., 7,Januar,2009,20,44 »
Neste del av denne krimmen.. Fikk en tekstmelding fra Larry om at han var 15 min fra dørselgeren. 15 min senere ringte selgeren til meg og sa han ikke turde levere fra seg dørene siden han ikke hadde gode nok bevis på at jeg hadde fått dørene. Etter 30 min med overtalelser gikk han med på at en underskreven kvittering fra Larry i kombinasjon med mailen jeg sendte i går fikk holde. 30 min senere kom det ny sms fra Larry med beskjed om å ringe ham.. Han kunne da fortelle at de røde dørene jeg kjøpte på ebay ikke var i selgeren sin besittelse og at han tilbød noen hvite. Problemet med de er at førerdøren ser ut som om den er brukt bokseåpner på. Den andre er fin. Larry og faren var nå på vei til en vrakplass som denne fyren tydeligvis selger for. Der skulle de få en finere førerdør med fyren. Jeg sa at det egentlig bare er passasjerdøren jeg trenger så selgeren kan gjerne tilbakebetale ca halvparten av kjøpesummen så tar jeg kun passasjerdøren.. Larry skulle diskutere dette med ham når de kom fram og gi meg beskjed.... Stay tuned :)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Egil

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 57
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #484 på: On., 7,Januar,2009,21,18 »
E det mulig?  :o
99 TJ 2.5 Sport

Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #485 på: On., 7,Januar,2009,21,22 »
Han stiller virkelig opp han Larry!!
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #486 på: On., 7,Januar,2009,21,28 »
Ja... Han er gull verdt.. Som han sier så skylder jeg ham ;D
Sendte avgårde forsinkede julegaver i dag.. Norske Harley t-skjorter til ham, norsk kokebok på engelsk av Bjarne Håkon Hansen til mamma-larry, og Turboneger/Dimmu Borgir t-skjorter til Jeremy som jobber hos Larry.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #487 på: On., 7,Januar,2009,21,38 »
Fikk akkurat sms fra Larry med beskjed om å ringe.. De hadde fått presset til seg en grønn fin dør som erstatning for den med bokseåpnerskader og hadde fått noen kroner som plaster på såret for ekstraarbeidet.... Så nå skulle de bare ha seg middag før de tok på hjemveien..

Jeg sa til Larry at jeg har lagt historien inn på det norske Jeepforumet og at det var en del som fulgte historien.. Larry sier at det er ikke alle kunder man må ha med seg håndvåpen for å skaffe varer til, men han skal huske det neste gang jeg skal ha noe.. Han ville sende noen bilder senere som jeg kunne legge ut.

Han ville ha linken og  blir nok stolt til flere som kommenterer denne historien ;) ;) ;)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Kristian_T

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 77
    • MBBA
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #488 på: On., 7,Januar,2009,22,19 »
Larry imponerer stadig vekk med sin innsats! 8) Denne saken med dørene er jo nesten utrolig...
Kristian Tande
'97 TJ
Medlem nr. 868
www.terrengbil.com

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #489 på: On., 7,Januar,2009,22,28 »
Ja, jeg kan vel ikke annet enn å sette pris på ham.. :)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #490 på: On., 7,Januar,2009,23,20 »
Larry ser ut til å være vår mann :)
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget eivindbp

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 55
  • "No guts - no glory!"
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #491 på: On., 7,Januar,2009,23,20 »
Way to go Larry!   8)
Eivind BP
JCN medlemsnr 236
- 87 YJ som nå har fått nytt hjem
- 94 XJ

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #492 på: To., 8,Januar,2009,21,04 »
Noen bilder fra gårsdagens fangst..







JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #493 på: Ti.,13,Januar,2009,15,23 »
Har siden oppstarten av prosjektet spøkt med at mannen (Wollamo) på BT i Trondheim kommer til å dø eller skifte jobb før jeg får vist bilen. Naturligvis har han skiftet jobb nå i November. Jeg må innrømme at jeg var lettere nervøs når jeg ringte den nye mannen (Petter Kilingberg) i dag og ville be ham gå gjennom prosjektet for å sjekke at jeg ikke mangler dokumentasjon eller anbefalinger. Fyren var hyggelig og vi utvekslet mailadresser så jeg har sendt ham en oppdatering på endringene samt hva slags papirer jeg tenker å legge ved. Han skulle også finne fram søknaden fra tidlig 2007, samt svaret fra Wollamo og diskutere saken med Wollamo før han melder tilbake til meg.

De nye reglene som skal tre i kraft i april vedrører ikke meg siden jeg har søkt allerede og uansett så er de mest aktuelle ved nybilimport.
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Sv: Frode sitt CJ7 prosjekt
« Svar #494 på: Ti.,13,Januar,2009,19,18 »
Snakket også med Hr.Killinberg forleden, og jo han virket grei han også. Men det hørtes ikke ut som om det var snakk om å godta annet en tuv godgjente dekk/felg på min TJ og dermed max 32x12,5"x15, og jeg som har en hel haug med 33"ere liggenede :P :P

Vi får virkelig håpe det ikke blir noe trøbbel for din del da, du har jo ting godkjent på forhånd!

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280