Skrevet av Emne: Dana 35 non. C-clip og en med C-clip  (Lest 1089 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xjviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
  • En av mine.4.0l 89 mod 3 dørs under bygging :)
Dana 35 non. C-clip og en med C-clip
« på: Sø.,23,Oktober,2011,19,10 »
Kan noen fortelle meg forskjelen på en Dana 35 non. C-clip og en med C-clip.......kan e foreksmpel bruke en arb sperre som er beregnet på en c-clip på en ikke c-clip? evt hva må gjøres får å få den til å passe?

Utlogget xjviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
  • En av mine.4.0l 89 mod 3 dørs under bygging :)
Re: Dana 35 non. C-clip og en med C-clip
« Svar #1 på: Ti.,25,Oktober,2011,06,15 »
Hmm er ingen som vet? 

Utlogget KO

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
  • YJ-4,2l (-89), WJ-4,7 (-01), XJ-4,0 (-89)
Re: Dana 35 non. C-clip og en med C-clip
« Svar #2 på: Ti.,25,Oktober,2011,10,11 »
Forskjellen:
C-Clip:
Akselen ut til hjulet holdes fast med en tykk C formet skive som sitter i et spor på innerste aksel enden inne i diffen. For å ta ut akselen må dekselet på diffen tas av. En tykk bolt/pinne går igjennom midten av diffen mellom akslene og holder det hele på plass. Hjullageret er et rullelager som glir fritt på akselen ute ved navet.

non C clip: 
Akslene holdes på plass ved at innerringen til hjullageret og en ring er krympet fast på akselen. Ytterringen holdes fast av en plate boltet sammen med bremseskjoldet og flensen i enden på ytter røret til bakakselen. For å fjerne akselen skrus 4 bolter som holder bremseskjoldet løs, og så kan akselen trekkes ut uten å ta av diff dekselet.

Det hevdes at non C-clip aksler skal være litt mere solide enn C-clip, men forskjellen er ikke veldig stor.


Utlogget xjviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 31
  • En av mine.4.0l 89 mod 3 dørs under bygging :)
Re: Dana 35 non. C-clip og en med C-clip
« Svar #3 på: Ti.,25,Oktober,2011,17,37 »
 :D ser man det ja, utrulig va noen vet.......Takk Takk:)