Skrevet av Emne: Hjelp meg!!  (Lest 2279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Mads73

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
Hjelp meg!!
« på: To.,28,Juli,2011,15,56 »
Trenger nye skiver foran på 99WJ 4.7. Rister godt da det sitter orginale skiver på den, så de skulle byttes snart var tanken. Men nå tittet jeg på de, og den ene har en sprekk tvers over....... Så også at det satt orginale calipere på den, så nå har jeg sitti og titta på Rockauto for å se etter alt jeg trenger. Ønsker å gå for litt bedre bremser en org, da jeg kjører endel med henger. Tenkte også å bytte alt bak. NOEN SOM KAN SKRIVE OPP HVA JEG SKAL BESTILLE?? Litt svett her nå, og bilen er litt ukjent for meg enda........ Håper jeg kan bestille i kveld om noen kunne hjulpet meg  :)

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Hjelp meg!!
« Svar #1 på: To.,28,Juli,2011,16,12 »
så det er ikke Akebono oppgraderte kalipere foran på den ?

Mulig det er mere oversiktelig på denne siden http://www.jeep4x4center.com/
jeg bestilte diverse deler der tidligere i år.
« Siste redigering: To.,28,Juli,2011,16,14 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Hjelp meg!!
« Svar #2 på: To.,28,Juli,2011,16,40 »
Som teerex skriver så må du skaffe akebono-kalipere siden de originale er kan føre til kast i skivene.

Siden kalipere og skiver er ganske tunge så kan det lønne seg å bruke JetCarrier med sjøfrakt for å minske fraktkostnadene (ca 4 ukers frakt), spesielt hvis du skal ha 4 skiver og 4 kalipere med klosser.

En del av de amerikanske nettbutikkene sender bare domestic, så da er det fint å ha en JetCarrier-konto uansett. Jeg har brukt JetCarrier mye og har kun positive erfaringer. Se: http://jetcarrier.com/

Nettbutikker jeg har brukt til deler bl.a. også full bremseoppgradering er:
Skiver og klosser: http://www.autoanything.com
Akebonokalippere: http://www.justforjeeps.com/

http://www.jegs.com og http://www.rockauto.com er også gode alternativer.
Kjøper du kalippere på rockauto så er de billigere, men de er også "remanufactured" som betyr at de har overhalt brukte. Jeg kjøpte bakkaliperne der, men noen mener at disse må slites noe tidligere. "Loaded" betyr med bremseklosser, "unloaded" uten.


Utlogget Mads73

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
Re: Hjelp meg!!
« Svar #3 på: To.,28,Juli,2011,19,04 »
Takker for svar, skal sette meg å lese igjennom og se hva jeg lander på. WJ`en har jeg i sverige, da jeg bor der(har også en TJ som jeg har på firma jeg driver i norge) Så alt av deler som det står Jeep på går igjennom firma. Har full historik på WJ`en, og den er privatimportert til sverige i 2000. Kanskje derfor de ikke har byttet noe på garanti. Har byttet skiver tre ganger, og dreid skiver en gang. Bilen har nå gått 210000km. Kjøpte bilen av en gods eier her i sverige, og han brukte bare merkeverksted til alt. Måtte gi hele 50000,- for den når jeg kjøpte den tidlig i sommer, men den har alt utstyr som var tilgjengelig tror jeg  ;) (Deilig å være norsk i sverige......  ;) )
Regner med det koster litt å få flyfrakt med alt av bremsedeler, men det haster jo litt pga den sprekte skiva. Å selv om jeg ryker på en tusing eller noe sånn i frakt, så er det vel fremdeles billigere enn å kjøpe det i norge eller sverige vil jeg tro. Trenger jeg noe mere enn calipere,klosser og skiver om jeg skal bytte alt?? Passer alt av koblinger og bolter feks?? Noe mere jeg burde slenge med når jeg først skal fikse litt framme og bak?? Lagre framme mente jeg å ha lest at kunne være litt slitte når bilen har ristet seg igjennom endel bremsing.

Vil takke for svar og innspill, og tror jeg kommer til å lese mye her inne, og sikkert spørre om endel. Har vært Fordmann i alle år, men med de to Jeepene jeg har nå, så føler jeg at jeg har biler med sjel  :)

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Hjelp meg!!
« Svar #4 på: To.,28,Juli,2011,19,55 »
Trenger jeg noe mere enn calipere,klosser og skiver om jeg skal bytte alt?? Passer alt av koblinger og bolter feks?? Noe mere jeg burde slenge med når jeg først skal fikse litt framme og bak??

Hvis din bil har originale Teves calipere fram og du skal oppgradere med Akebono, så trenger du i tillegg "caliper bracket", "caliper guide pin" og "caliper guide pin boot"
Pass på så du bestiller riktig antall av alt, 2 stk bracket og 4 stk guide pin + boot (støvhette)

Jeg fant ikke disse delene på jeep4x4center? Men Rockauto har ihvertfall.

Skiver og klosser kan du kanskje skaffe like billig i Norge eller Sverige hos en eller annen amcar sjappe   :)

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Hjelp meg!!
« Svar #5 på: To.,28,Juli,2011,22,19 »
Jeg kjøpte Akebono-kaliperne på justforjeeps.com. De koster litt over $300. Da får du alt du trenger av braketter osv. inkludert + at de er nye. Tror til og med at de kan sende som "gift" eller devaluere verdien slik at du betaler ingenting eller lite i moms.

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Hjelp meg!!
« Svar #6 på: Fr.,29,Juli,2011,09,35 »
Rockauto har Akebono calipper sett komplett til ombygging inkl klosser.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Mads73

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 14
Re: Hjelp meg!!
« Svar #7 på: Ti., 2,August,2011,14,17 »
Da er det skiftet skiver og klosser på WJ en. Har bestillt nye kalipere,skiver og klosser til alle fire hjørner, men det tar litt tid med container istedet for fly. Så en kompis som driver FKAutoparts skaffet meg org skiver og klosser natta over så jeg fikk tatt i bruk bilen igjen. Blir veldig greit å få byttet kalipere når de kommer, da de som sitter på bilen nå er på kanten til skrot...... Holder i 6-8 uker får jeg håpe. Var godt å kjøre uten angst for sprukket skive, eller jordskjelvtendenser når en skal stoppe bilen  :)

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Hjelp meg!!
« Svar #8 på: Ma.,15,August,2011,23,32 »
Jeg bestilte akkurat skiver,klosser, ny øvre tri-link bak, øvre bærekule til tri-link bak, bakhjulslager, simringer, viftereimstrammer, og en del ting til en rimelig penge hos amerikanskebildeler.no.

Meget greie folk, bra levering og hyggelige priser. Ikke vesentlig dyrere enn det jeg regnet på om jeg hadde handlet ifra statene.
fikk 10% amcar rabatt også.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget Hansen92

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Re: Hjelp meg!!
« Svar #9 på: Ti.,16,August,2011,23,09 »
Hallo. Jeg har akkurat kjøpt en Jeep Grand Cherokee v8 5.2L LTD 1995.
Og i instrumentbordet foran gir spaken lyster det rød forran på bilde av bilen og står Coolant Sencor Bad?
Vet noen hva dette kan være?

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Hjelp meg!!
« Svar #10 på: On.,17,August,2011,09,02 »
Ja du har en defekt coolant sensor evt lavt nivå på kjølevannet.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget JEG67

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 93
PT uten Jeep, men fortsatt klubbmedlem

Utlogget Hansen92

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Re: Hjelp meg!!
« Svar #12 på: On.,17,August,2011,16,14 »
Den blir plutserlig borte når jeg kjører og når jeg gir på litt kommer den tilbake, men det er ikke altid

Utlogget Stormer

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 210
Re: Hjelp meg!!
« Svar #13 på: To.,18,August,2011,08,30 »
Jeg hadde akkurat samme symptomene på min gamle. Jeg byttet sensor og da ble det bra. Hvis ikke det hjelper å bytte så kan det være dårlig contact inne i VIC og da må det loddes men ikke tenk på det nå begyn med å skifte sensoren.

Utlogget Hansen92

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 5
Re: Hjelp meg!!
« Svar #14 på: To.,18,August,2011,23,33 »
Den er grei, takk skal du ha.