Skrevet av Emne: Stenge forumet for ikke-medlemmer?  (Lest 8165 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget wrangler

• Get a life!!
Stenge forumet for ikke-medlemmer?
« på: On.,27,Juli,2011,19,00 »
Hva er holdningen til JCN sine medlemmer når det kommer til å lukke deler av forumet
for ikke-medlemmer?
Det kommer stadig opp forslag om dette, men det argumenteres like ofte i mot.
Slik det er i dag er alt åpent for alle. Medlemmer som ikke-medlemmer.

Kathrine

Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Toro

• 304 CID
  • **
Re: Stenge forumet for ikke-medlemmer?
« Svar #1 på: On.,27,Juli,2011,19,20 »
Mener du at forumet skal være åpent for kun betalende JCN medlemmer?

Utlogget C3

• 360 CID
    • Hjemmeside
« Svar #2 på: On.,27,Juli,2011,20,00 »
Hva er holdningen til JCN sine medlemmer når det kommer til å lukke deler av forumet
for ikke-medlemmer?
Det kommer stadig opp forslag om dette, men det argumenteres like ofte i mot.
Slik det er i dag er alt åpent for alle. Medlemmer som ikke-medlemmer.

Kathrine

Så begrenset med aktivitet som det er på dette forumet for tiden, så synes jeg det bør være åpent for alle. Det skaper litt mer trafikk og er samtidig en fin rekrutterings arena for nye medlemmer som kan bli kjent med klubben.

Det som er viktig og forøvrig en stor utfordring for JCN i fremtiden, blir å rettferdiggjøre en medlemskontingent på 350,-  Aktivitets og tilbudsnivået må opp slik at det blir litt mer attraktivt å være medlem i klubben utover det å få en kalender i posten en gang i året. Som lokallagleder er det viktig for meg å kunne rekruttere nye medlemmer. Det er nå en gang slik at vi mennesker tenker "what's in it for me", og da er det greit å kunne argumentere for hvorfor man skal melde seg inn i klubben. Som svært aktiv lokallagleder er jeg klar for å delta i det arbeidet om det skulle bli aktuelt.
Medlem nr: 931
Lokalkontakt Troms og Omegn

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Følg med på C3´s Rubicon Garasje

http://www.c3foto.no

Utlogget simon

• Get a life!!
« Svar #3 på: On.,27,Juli,2011,22,58 »
Det bør være åpent, det skaper trafikk og interesse og endel mye medlemmer.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #4 på: On.,27,Juli,2011,23,39 »
Dette har vært debattert også i styret. Det som føles urettferdig er at 300 personer skal betale for bl.a. å holde nettsiden åpen. Det er kostnader med bannere, streamers, styre/møtehonorar, og det koster å reparere når nettsiden er nede.

Sitat
Det som er viktig og forøvrig en stor utfordring for JCN i fremtiden, blir å rettferdiggjøre en medlemskontingent på 350,-  Aktivitets og tilbudsnivået må opp slik at det blir litt mer attraktivt å være medlem i klubben utover det å få en kalender i posten en gang i året.

Der er jeg helt uenig. Ved å melde seg inn og betale de skarve pengene får man tilgang til nyttig info og hjelp verdt tusener av ganger det beløpet. Det er nok av folk som registrerer seg, og er kun inne på forumet når de trenger hjelp hvor de kan spare penger. Det er ikke solidaritet. Jeg hadde ingen betenkeligheter, etter å ha lest gjennom forumet, med å bidra med de få 100 lappene, og jeg har spart 10 tusener av kroner. Og har bedre selvfølelse når jeg vet at jeg også bidrar med å holde nettsiden åpen. Jeg mener moralen til veldig mange er forkvaklet og egoistisk, få mest mulig for ingenting.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget C3

• 360 CID
    • Hjemmeside
« Svar #5 på: To.,28,Juli,2011,00,44 »
Det er lov å være uenig ;)

Jeg mener nå uansett at vi har en utfordring med å skape en enda mer aktiv og attraktiv klubb. Viktig å ha ambisjoner, ingen vits i å slå seg til ro. Men det kan jo hende jeg tar feil.

Uansett, nå har jeg sporet hele tråden inn på noe helt annet enn hva Kathrine startet med, så vi får la det ligge der og ta det igjen i en annen tråd.

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #6 på: To.,28,Juli,2011,00,52 »
Sitat
Jeg mener nå uansett at vi har en utfordring med å skape en enda mer aktiv og attraktiv klubb. Viktig å ha ambisjoner, ingen vits i å slå seg til ro. Men det kan jo hende jeg tar feil.
Nei, der er jeg enig. Men for å få en mer attraktiv klubb kreves entusiastiske, kreative og stå-på medlemmer. Men de står jo ikke akkurat i kø.... ::)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030

Utlogget yeyeye

• 360 CID
« Svar #7 på: To.,28,Juli,2011,08,48 »
Men de kommer vel ikke i store køer selv om en må betale for å bruke forumet??
Jeg betaler medlemskapet mitt jeg, men mener det er feil å ordne betalforum, tror aktiviteten kommer til å minske.
Enig med C3, tror det rekruterer mere med et åpent og lett tilgjengelig forum. Selvsagt kommer fortsatt mange kunn til å stikke innom forumet kun for å få hjelp til å spare penger den ene gangen osv, men er det virkelig et problem? Reklame selger vel ofte på antal visninger også, uten at jeg tror det er sånne store tall å snakke om her;)
Det er faktisk noe jeg merker litt forskjell på, sånn for å generalisere litt;) Amcarfolk har litt lettere for å ska se ned på folk utenfra( vi kan jo skylde på hevesett og stor hjul da)
En kommer som oftest lengst med åpenhet tror nå jeg :)

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget wrangler

• Get a life!!
« Svar #8 på: To.,28,Juli,2011,20,09 »
Mener du at forumet skal være åpent for kun betalende JCN medlemmer?

Jeg bare stiller spørsmålet. Vi må være klar over at det er mange som ikke er medlemmer som er inne
på forumet og får mye nyttig informasjon, spesielt i "rigs og garasjer" der bygging av Jeep er godt dokumentert.

Jeg vet ikke hvorfor det er så interessant at denne tråden skal være åpent for folk vi ikke kjenner/ som ikke er en del av JCN og nettverket vårt.

Kathrine
« Siste redigering: To.,28,Juli,2011,20,26 av wrangler »
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Laredo

• 258 CID
  • *
« Svar #9 på: To.,28,Juli,2011,22,31 »
Jeg er for at noen av emnene kun er for medlemmer. feks diskusjoner rundt bygging/modding av jeep og  garasje/prosjekt.

Og heller ha kjøp/salg, generell info, terminliste og treffreferat åpent.

* synes forumet her rent IT-teknisk&brukergrensesnitt fungerer utmerket og at diskusjonene holder høy seriøsitet i forhold til mange andre bil-forum. :)
81' CJ7 Renegade 4.2

Utlogget C3

• 360 CID
    • Hjemmeside
« Svar #10 på: To.,28,Juli,2011,22,55 »
Jeg er for at noen av emnene kun er for medlemmer. feks diskusjoner rundt bygging/modding av jeep og  garasje/prosjekt.

Og heller ha kjøp/salg, generell info, terminliste og treffreferat åpent.

Der er du inne på noe ;). Det høres smart ut. Nå er ikke jeg IT guru, selv om jeg har jobbet på BSIT, (tok du'n?) men i 2011 finnes det sikkert muligheter for dette også ;)

2011 Wrangler JK Sahara
2009 Wrangler JK Rubicon
1998 Wrangler TJ Sport

Utlogget Wrangster

• 360 CID
    • Kvikksalg.no
« Svar #11 på: To.,28,Juli,2011,23,07 »
Min mening er at hovedgrunnen til at dette forumet er litt stille, er den stadige gnålinga om at man burde ha betalt kontigent for å få lov å være her. Sånt skaper ikke trivsel så vidt jeg kan skjønne, det gjør bare at mange potensielle innspill uteblir fordi ikke-medlemmer kvier seg for å skrive.  Jeg synes det virker bare glupsk og griskt å mase om penger hele tia, la heller folk melde seg inn fordi de synes det ser trivelig ut!

Forum er liksom en gratis greie, stenger man et populært forum starter noen andre et nytt dagen etter.
Se litt på hva som skjedde med offroad.no når de begynte å ta betalt for visse ting, hele forumet ble rasert og har aldri blitt det samme igjen siden. Før det hadde vi et skikkelig bra offroadforum, nå har vi to sånn passe kjedelige.
Jeep CJ-5 1955 Buick 231 "even-fire"TH350/dana300 D30/AMC20 YJ springs (under oppbygging) www.kvikksalg.no

Utlogget Fighter

• JCN - Styre
  • Get a life!!
  • En SUVeren Jeep.
« Svar #12 på: To.,28,Juli,2011,23,48 »
Det sier jo litt om dem som ikke vil betale de skarve kronene. Det er jo dem som gjør det utrivelig. Det burde være en selvfølge. Solidaritet mener jeg det kalles. Ellers er jeg helt enig med laredo. En jeg kjenner har nettopp kjøpt en zj, og han har lest endel på forumet. Dette vil jeg være med på sa han. Jeg vil melde meg inn som betalende medlem. Her vær det mye nyttig....Slik bør innstillingen være.  :) ;D
« Siste redigering: Fr.,29,Juli,2011,00,00 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030

Utlogget yeyeye

• 360 CID
« Svar #13 på: Fr.,29,Juli,2011,08,19 »
Det du sier er nok riktig nok det Fighter. Men om du kaller alle "grådige usolidariske bastards" så blir de desverre ikke vennene dine;)
Neida, ikke at jeg mente du sier det heller, men personlig så er jeg av den typen som betaler med glede helt til jeg føler det blir tvang, da er det liksom ikke gøy mere.
Folk burde tenk " hva kan jeg gjøre for denne klubben om jeg blir med?", men nå er vi nå ofte sånn sammenskrudde at vi tenker "hva kan denne klubben gjøre for meg?" Usolidarisk og egoistisk ja, men som oftest sant jo. Jeg har nok selv også denne egoistiske tankegangen ofte, selv om jeg tar meg selv i det og prøver snu på det til tider. En annen sak er at de få kronene det koster, det er faktisk mer en nok for enkelte. Personlig så ender jeg opp i mange tusen kroner i året på medlemskaper i forskjelige klubber, organisasjoner og medlemskap, mulig jeg også en dag kommer til å synes det er dyrt nok, om hus og barn en dag blir en realitet;) .

Er litt på gli med tanken på at garasjetrådene kunne vært for betalende, men igjen tror jeg kansje det gir litt feil signaler utad, synes egentlig det funker flott som det er.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Holmis

• 360 CID
  • Jeepaholic !
    • www.multi2net.com
« Svar #14 på: Fr.,29,Juli,2011,09,27 »
Siden dette er vår største kommunikasjonskanal, bør åpenheten være stor. Men samtidig må brukerne tåle litt "mas" om betaling og innmelding. Medlemskap skal være frivillig men vi er jo tross alt avhengig av medlemskapet for å finansiere bl. annet denne nettsiden og forumet. Tåler man ikke dette "gnålet" synes jeg man kanskje bør gå litt i seg selv. Ting gjør seg ikke selv, vi trenger penger vi og for å drifte denne morroa...  Målet er faktisk å "mase" enda mer på dette, slik at fler tar oppfordringen til å melde seg inn som fullverdig JCN medlem.
Siden vi skal se på kostnadene på webshop/produkter, for å senke disse ned på "0" inntjeningsnivå, blir bidrag til drift derfra mindre. Da vil medlemskontigenten bli viktigere.

Uansett skal vår hobby være gøy, med et inkluderende forum og da må hver enkelt gjøre det som føles rett.
Målet vårt må være å favne bredest mulig, også til de som har liten Jeep interesse, med kjører værdens morsomste biler  ;)
« Siste redigering: Fr.,29,Juli,2011,09,33 av Holmis »
AMC Jeep CJ7 4.0HO-Aut , Renegade 1984
Jeep Cherokee XJ 2,5TD 1996

Cerwin-Vega Recone Service: http://cerwinvega.multi2net.com