Kanskje er dette som å banne i kjerka, men har tenkt litt på om en ombygging til 1.9l VW TD motor. Første steg må bli å sjekke om dette kan gjøres lovlig, noe jeg ikke har sjekket enda. Men dersom den biten er mulig å få til, så syntes jeg settene til HPA motorsports ser bra ut. Er ingen stor fan av VW produkter, men fordelen er at det finnes mange delebiler å plukke fra i norden, og mye uorginalt i alle kategorier til en billig penge. Settene til HPA koster noen kroner, men i utganspunktet er ikke penger noe tema nå. Fordelene for min del er at jeg liker å krype litt rundt i skogen, og bruker et par millioner i året på diesel, så diesel passer bedre en bensin på det punktet......
Jeg ønsker også å holde vekta nede. Drømmen/planen er 2"OME,1"bl,Ford 8.8 bak,forsterke org dana 30 foraksel, 33" dekk, div ekstra beskytelse og modif. for best mulig bakkeklaring og beskytelse både under å rundt på bilen. Ønsker en motor som har bunndrag, og tåler litt vinkler i skogen. Den orginale 2,5l skal brukes som anker eller fyllmasse, den har ingen framtid for meg.
Noen som vet hva tilsynet krever for motorbytte fra bensin til diesel?? Eller kan råde meg til annen dieselmotor som ville sitte greit i bilen min?? Åpen for noen innspill her, da jeg kun har tenkt på dette med VW diesel enn så lenge