Skrevet av Emne: Busted tail light!  (Lest 1810 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget proprioception

• 304 CID
  • **
Busted tail light!
« på: Fr.,22,Juli,2011,17,03 »
I was attempting to install new halo headlights for my WJ today.
I spliced the wires from the parking lights to the halo rings and the LED lights. However there was some fiddeling as I spliced the + and - wrong the first time. Nevertheless everything worked fine, but after a while both the front parking lights and both tail lights stopped working. Every other lights worked fine.
I checked the fuses, which were fine.

Does anyone have an idea of what the problem could be with the parking lights and tail lights?

Chryslercrap

• Gjest
Re: Busted tail light!
« Svar #1 på: Fr.,22,Juli,2011,18,02 »
Er bilen din solgt ny i Norge?
Isåfall har den sikkert kjørelys som slår seg på automatisk?
Kan være verdt å sjekke sikringene, sitter som regel under dashbord en plass.
Dette finner du ikke noe info om i verkstedmanual eller andre plasser, da bilene er påmontert kjørelysautomatikk i Norge, hos importør eller forhandler.

Bare litt høyttenkning, igjen.. :) men verdt å sjekke.

Utlogget proprioception

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Fr.,22,Juli,2011,23,17 »
Ble visst på engelsk, trodde jeg postet på jeepunlimited, hehe. Sikringene som er plassert til venstre under rattet var fine, så jeg ble litt rådløs når jeg ikke da skjønner hvor bruddet kan være. "Parking lights" er sikring nummer 6. Denne ser som sagt fin ut, men det er jo også et problem med "tail lights". Og den vet jeg ikke sikringsnummeret på. Kan det være et relè eller noe som har en annen plassering som har et påvirking på både baklys og parklys?

Utlogget proprioception

• 304 CID
  • **
« Svar #3 på: Lø.,23,Juli,2011,01,02 »
Også nummerskiltlyset har tatt kvelden kan jeg se..

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #4 på: Lø.,23,Juli,2011,14,42 »
Ble visst på engelsk, trodde jeg postet på jeepunlimited, hehe. Sikringene som er plassert til venstre under rattet var fine, så jeg ble litt rådløs når jeg ikke da skjønner hvor bruddet kan være. "Parking lights" er sikring nummer 6. Denne ser som sagt fin ut, men det er jo også et problem med "tail lights". Og den vet jeg ikke sikringsnummeret på. Kan det være et relè eller noe som har en annen plassering som har et påvirking på både baklys og parklys?

Sikringene til dette "særnorske" kjørelysopplegget sitter ikke i den originale sikringsholderen, prøv å let litt rundt under dashbordet.
Ikke sikkert at feilen ligger der da men..

Utlogget proprioception

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Lø.,23,Juli,2011,15,29 »
Jeg fant releet til "park lamp" under plastikkdekslet under rattet. Dette ligger like over sikringene, men jeg måtte ta av dekslet for å komme til.

Jeg gjorde også en kontiunitetstest mellom 85 og 86, i tillegg koblet jeg til et 9-volts batteri og hørte tydelig at releet slo over. Så når problemet tydeligvis ikke ligger hverken i releet eller sikring nummer 6 så vet jeg sannelig.

Kan det være at ledningsnettet som supplerer strøm til disse lysene er brent i stykker pga en kortslutning? Høres litt rart ut det hvis sikringen eller rellet ikke har blitt ødelagt først.

Jeg skal lete litt rundt dashbordet som sier Chryslercrap for å se om jeg finner noe der.

Andre ideer taes i mot med takk:)

Utlogget proprioception

• 304 CID
  • **
« Svar #6 på: Lø.,23,Juli,2011,17,33 »
Det var ikke rele eller vanlig sikring som hadde tatt kvelden, men en 15A sikring som var koblet til ledningsnettet som regulerer automatisk kjørelys. Ikke rart jeg ikke fant det i den amerikanske manualen siden de ikke har automatisk kjørelys:) Takk til dere som prøvde og hjelpe til, og spesielt Chryslercrap som satt på fasiten:)