Ja, da er vel siste ord i denne saken sagt, hvertfall fra BT sin side.
Jeg etterlyste litt tilbakemeldinger vedr. de nye direktivene min mann hos BT snakket om forrige gang, og fikk tilbakemelding igår:
- Det vil IKKE gis disp for endring av rulleomkrets mer enn +-5% av orginalt.
Så at Chrysler henviser til Amcar vedr. dokumentasjon, at Amcar har kommet opp med dokumentasjon på det jeg trenger, betyr så langt ingenting.
Ergo, det er ikke mulig å kjøre bilen godkjent med 33" hjul... Problemene var ordlyden i Tüv-papirene; hevesettet og felgene kan monteres hver for seg, og bilen kan godkjennes uten problemer. MEN, ifølge BT, refererer Tüv-papirene på felgene til orginal bil, det står ikke beskrevet at de kan monteres på hevet/ ombygget bil. Ergo, vi er nede på flisespikkeri, og en tolkning av tysk ordlyd, utført av en som sikkert ikke har frisket opp tyskkunnskapene sine siden 7.klasse på ungdomsskolen...
Ifølge BT kunne jeg heller ikke lage på et vedtak om avslag på en søknad, MEN jeg kunne klage på avgjørelsen om bilen ikke blir godkjent etter besøk på trafikkstasjonen! Ergo, det er ikke mulig å få ting i orden FØR man begynner, noe BT oppfordrer alle til å ha. Så da er valget, å svi av 150` på bingo, også satse på rettsaker/ krangling i etterkant.
Det merkelige er at jeg ikke får noen som helst skriftlig fra BT, så i teorien har jeg ikke fått noe avslag på søknaden...
Eneste sjansen jeg da har, uten å spille bingo på godkjenninga, er å trekke BT`s tolkning av ordlyden i tvil. Tenkte derfor å få en korrekt oversettelse av Tüv-papirene, og om det levner håp der for at BT`s tolkning av teksten ikke er korrekt, tar jeg med meg papirene til en offentlig godkjent translatør, og får de til å oversette dokumentene, få et stempel på at det er en godkjent oversettelse, også prøve meg hos BT igjen...r
Det pussige er, at mannen på BT, som skal inneha kompetanse til å ta denne avgjørelsen, selv sier at ettersom bilen kan godkjennes med 4" heving, vil jo kjøretøyet bli mye mer stabilt ved påmontering av bredere hjul enn orginalt... Skjønn det den som klarer, "ja, du kan heve bilen og gjøre den trafikkfarlig, og få det godkjent, men du kan ikke sette på dekk/ felger som vil bedre kjøreegenskapene igjen, kanskje bedre enn det som bilen kom med orginalt..."
Så langt er dette status på prosjektet, misunner dere som ikke faller innunder trafikkstasjonen på Risløkka når dere skal godkjenne bilene deres...