Skrevet av Emne: 1995 XJ 2.5TD selges  (Lest 1085 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget larseko

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 271
1995 XJ 2.5TD selges
« på: Ma.,27,Juni,2011,15,35 »
Selger XJen som jeg kjøpte i vår for å ha da den andre XJen fikk motorhavari. Det var noe rust i gulvet og over fjærfester som jeg har tettet (sveiset på plater innenfra), og tidligere eier hadde ordnet noe rust litt midlertidig på kanalene før jeg kjøpte den. Ellers er den i god stand. Jeg hadde tenkt å skifte ut kanalene (de er tettet med popnagler og plater) og sveise et rusthull i rammevangen ved ene bakhjulet før jeg averterte bilen til kanskje 35-40 lapper, men legger den først ut her i håp om noen greie bud fra en eller annen som kanskje kan ta sveisejobben selv.

Bilen er nettopp EU-kontrollert. I den forbindelse ble det byttet drivkryss og bærekuler venstre side framme. Bilen er veldig fin og stram å kjøre. Ingen slitasje i snekka, tydeligvis. Litt slakk i bakaksel ved igangsetting, og lekkasje ved pinjong har oppstått nå nylig. Motor er i fin form. En oljeflekk nå og da etter at den har stått på tomgang en stund, men ellers lite oljeforbruk. Varmeapparatet er mye bedre enn på den forrige diesel-XJen min, og bilen holder mye mer stabil temperatur under last enn den gjorde. Noe som tyder på at kjølesystemet fungerer bra.

Jeg har nettopp montert 1,5 år gamle 45mm OME-dempere og fjærer på bilen, noe som gir den veldig fin holdning. Ikke noe skifte av ting her i overskuelig framtid, med andre ord (det er som oftest en kjip jobb på disse bilene).

Ellers kan nevnes:
Ca. 235.000 km
Cruise control
Beige/tan interiør.
JVC stereo med USB og aux-inngang.
Lysforsterkingssett fra Biltema, samt automatisk kjørelys som virker(!)
Motorvarmer med uttak for kupévarmer.
El. speil/vinduer som funker.
Noen mnd gamle glødeplugger.
Nytt batteri
Det eneste jeg kommer på som ikke virker, er el-antenna. Men den står i oppreist posisjon ;)

4 sett med sommer/vinterhjul, 3 av dem på org. jeep-alufelger, 1 på billigfelger:
1 sett 235/75-15 Cooper discovery ms2 piggdekk (1 sesong gamle)
1 sett 30/9,5  General AT-dekk
1 sett 235/75-15 MAXXIS sommerdekk
1 sett 215/75-15 piggdekk av kjent merke, men husker ikke hvilket... Sikkert brukt et par sesonger, men det er mye igjen.

Kan selge noen av hjulene separat.

Har også endel deler fra gammel-XJen som kan medfølge (eller evt. selges separat) hvis prisen er noenlunde:
Bakaksel
Framaksel
Girkasse
Overføringskasse
Bremser
Motor, antageligvis med en blåst stempelring, med 4 to år gamle topper fra Sarpsborg motor (AMC)
Alt dette er i bra stand.
Forskjellig smådeler som jeg ikke vil trenge lenger.

Selger bilen og delene fordi jeg har gått over til en Touran som dagligbil, og heretter vil bruke Grand Wagoneeren som hobby/mekkebil.

PM eller tlf. 922 31 358

PS: Etter at jeg tok bildene nedenfor (en måned siden), har jeg satt på jeep-skvettlapper fremme og fikset skiltlys og skiftet ut den "spesialtilpassede" bakruteviskeren på bildet. Det følger også med Hella firkantede ekstralys som ikke er med på bildet.




« Siste redigering: Ma.,27,Juni,2011,19,35 av larseko »
1995 XJ 2.5 TD
1987 GW