Skrevet av Emne: xj 98 dårlig ånde!  (Lest 1239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Moparviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
  • 1998 Jeep cherokee 4,0 Limited
xj 98 dårlig ånde!
« på: On.,22,Juni,2011,01,31 »
Har en lettere syk 4,0 liter.Går meget bra kald,starter lett,men når den er varm får den til tider altfor mye bensin.Kobler til co måler og noen ganger er den nesten på 0,men kan være helt oppe i 8 og ryker.
Har sjekket IAC sensor,men den er ikke sotet.Har byttet plugger,nytt luftfilter,pluggledninger og rotor så det er bra.Den har bare gått 112000km.
Har vell mistanke om at det er TPS sensoren som krangler.
Noen synspunkter på dette? ???
Moparviking

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: xj 98 dårlig ånde!
« Svar #1 på: On.,22,Juni,2011,10,44 »
O2-sensoren er første kandidat.   Du har kanskje to av dem, en føre og en etter katalysator.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget Moparviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
  • 1998 Jeep cherokee 4,0 Limited
Re: xj 98 dårlig ånde!
« Svar #2 på: On.,22,Juni,2011,19,52 »
Takk for tipsene.Var på OBD test idag og den fortalte at det var feil i MAP sensoren.Det var feil i vacumen.Må få tak i en ny.
Exh.anlegget er 3 uker gammelt og da ble begge sonder byttet til nye.
Prisene spriker volsomt,men mye rimelig på E-Bay.
 
Moparviking

Utlogget Moparviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
  • 1998 Jeep cherokee 4,0 Limited
Re: xj 98 dårlig ånde!
« Svar #3 på: Lø., 9,Juli,2011,02,03 »
Det vr ikke MAP sensor,den er byttet til ny.Feilen er der enda.Noen tips?Jeg skal skaffe meg TPS og IAC og bytte dem.
Moparviking

Utlogget Moparviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
  • 1998 Jeep cherokee 4,0 Limited
Re: xj 98 dårlig ånde!
« Svar #4 på: Lø., 9,Juli,2011,22,45 »
Kan noen fortelle meg om Lamda sondene er like,bare at den ene har litt lengre leder enn den andre?
Den lengste var ved manifold.Korte på katalysator. 4 ledere.
Når jeg byttet til ny potte og katalysator,byttet jeg begge sondene også.Nå har jeg satt inn igjen den gamle på katalysatoren for og se om feilen blir borte.
Feilen kom en stund etter jeg byttet disse.Hadde ikke feilen med de gamle sondene.
Moparviking

Utlogget Moparviking

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 29
  • 1998 Jeep cherokee 4,0 Limited
Re: xj 98 dårlig ånde!
« Svar #5 på: Ti.,16,August,2011,21,10 »
Vell,har bytta sonder på exh.anlegget,IAC,MAP og det siste TPS sensor og det ser ut til at den siste gjorde susen.Har funka så langt uten meen.Har handla alt på Rockauto i statene og kan anbefale dem.billige med frakt er de også.Kvaliteten ser det ikke ut til og være noe i veien med heller.
Har nå bestilt ett U-joint kryss da det venstre foran står for tur til bytte.Kr.300 på døra,er billig.
Moparviking