Skrevet av Emne: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon  (Lest 38550 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #135 på: Lø.,19,Desember,2015,21,22 »
Lite å finne på google om disse foreløpig. Har iallefall ikke funnet noe særlig.
Denne modellen ble forøvrig lansert nylig men firmaet har jo levert lignende enheter i noen år.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #136 på: To.,21,Januar,2016,20,23 »
Da blir det 1-Din DAB-oppgradering på meg foreløpig.
JVC-radioen med bluetooth handsfree og minne for lagrede stasjoner ved strømbrudd er rimelig hos Bilradiospeslisten.no.
Kr 1390 der mot kr 2195 på Elkjøp.
Monteringsramma har praktisk rom under for CD-cover, kostet kr 295.
Funke DAB-antenne skal være best i test, kr 490.

Får ha 2-Din rammen min liggende til det evt. kommer noe nytt og spennende å fylle den med en gang i framtiden. Trenger ikke navigasjon i bilen så det er ingen hast.
Blir jo spennende å se hvordan lyden med Infinty-forsterkeren blir og om rattkontrollene funker sånn uten videre problemer med de anskaffede adapterne jeg kjøpte fra USA for et par år siden.
Men det skal jo passe til bilen.
« Siste redigering: To.,21,Januar,2016,20,27 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget terje pedersen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 52
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #137 på: Fr.,22,Januar,2016,07,55 »
Har en Kenwood DDX5025DAB med ryggekamera i bilen. Fungerer utmerket. 2Din osv.  Alt fungerer mot original infinity forsterker osv. Mangler å koble adapteren som skla gjøre at rattet snakker med radioen . Tar det til sommeren.

 http://www.kenwood-electronics.co.uk/car/nav_mm/mm/DDX5025DAB/

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #138 på: Fr.,22,Januar,2016,16,58 »
Jeg forstår det slik at man må ha en PAC ROEM-CHR interface for å koble en standard bilstereo mot Infinity-forsterken, for å tilpasse signalnivået.
http://www.radioservice.no/pac-roem-chr,-adapter-chrysler-dodge/cat-p/c/p10514907

Eller holdet det å koble RCA/linjeutganger til Infinity-forsterkeren, om bilstereoen har 4 slike?
Som faktisk min nye JVC-spiller jo har.

Jeg har iallefall anskaffet disse to adapterne men må vel sjekke litt nærmere om det er noen som helst fordel med PAC ROEM-CHR adapteren.
Ser ut som viktigste jobben den gjør er å omdanne forsterket signal til RCA signal.
http://www.sonicelectronix.com/item_5272_PAC-OEM-1.html

Det er egne ledninger for low og high level signal fra bilstereoen.
Low level opp til 4 x 25W og high level for større forsterkere.
Videre er det justeringspotentiometer for hver kanal men det står ikke beskrevet noe om dem i bruksanvisningen.
« Siste redigering: Fr.,22,Januar,2016,17,22 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget terje pedersen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 52
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #139 på: Fr.,22,Januar,2016,21,32 »
Plugget bare ISO pluggene sammen uten adaptere eller noe.  Sto en nyere Kenwood dab i bilen fra før koblet på samme måte men jeg ville ha ryggekamera osv så derfor ble det 2din i stedet for. Hvis det er en slik adapter i bilen er den godt gjemt.
« Siste redigering: Fr.,22,Januar,2016,21,34 av terje pedersen »

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #140 på: Fr.,22,Januar,2016,22,06 »
Ja hvis det stod en annen spiller fra før av så har vel tidligere eier funnet en eller annen løsning.
Men du har Original Infinity-forsterker under baksetet?

Det kan kanskje tenkes at du har installert et bypass-kit som kobler ut Infinity-forsterkeren og kun benytter forsterkeren i radioen din?
http://www.ebay.com.au/itm/Radio-Replacement-Factory-Amplifier-Bypass-Wire-Harness-for-Jeep-Grand-Cherokee-/271904771175?fits=Make%3AJeep%7CModel%3AGrand+Cherokee&hash=item3f4ec98c67:g:Mn4AAOSw~gRVgZm1

På min originalradio kan jeg skru volumet på fullt uten at det blir spesiellt forstyrrende forvrengning, og da er det ganske bra trøkk i høyttalerne også.
Har lest litt ymse på nett og prøver å finne beste løsning.
Ser det finnes kabeladaptere av alle typer, både vanlig direkte ISO kobling (ment for standard lydsystem uten Infinity forsterker) samt adapter med 4 RCA plugger for å ta ut signal fra RCA-utgangene på ny radio.
Men på flere steder står det at man må bruke denne PAC OEM1 ROEM-CHR adapteren for korrekt signalstyrke fra høyttalerutganger på ny radio.

Her står det at vanlig ISO adapter er for bil uten Infinity forsterker:
https://www.dynamicsounds.co.uk/autoleads-pc2-58-4-jeep-cherokee-grand-cherokee-wrangler-wiring-harness.html
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget WJHH

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 163
  • 2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #141 på: To.,28,Januar,2016,19,58 »
Monterte denne i WJ´n i dag. Hadde en eldre versjon med lik front først. Den hadde dårligere lyd enn den originale spilleren, men prioriterte BT, ryggekamera osv... Den nye har meget god lyd med deilig trøkk, 10 bånd EQ og super BT musikklyd. Anbefales!!!! 
http://www.aliexpress.com/item/WITSON-car-dvd-for-CHRYSLER-GRAND-VOYAGER-Jeep-Cherokee-Bluetooth-Ipod-USB-SD-OBD-Mirror-Link/32323294648.html
« Siste redigering: To.,28,Januar,2016,20,03 av WJHH »
2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
2000 Grand Cherokee 3.1TD Limited "Solgt"

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #142 på: To.,28,Januar,2016,20,48 »
Men ingen DAB og da sliter man jo litt etterhvert.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget WJHH

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 163
  • 2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #143 på: To.,28,Januar,2016,21,55 »
Har en Tiny Audio C3 tilkoblet AUX... Ellers har jeg jo nettradio på iPhonen.... ;-)
2008 Jeep Commander Overland 3.0CRD
2000 Grand Cherokee 3.1TD Limited "Solgt"

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #144 på: To.,12,Mai,2016,18,53 »
Ja hvis det stod en annen spiller fra før av så har vel tidligere eier funnet en eller annen løsning.
Men du har Original Infinity-forsterker under baksetet?

Det kan kanskje tenkes at du har installert et bypass-kit som kobler ut Infinity-forsterkeren og kun benytter forsterkeren i radioen din?
http://www.ebay.com.au/itm/Radio-Replacement-Factory-Amplifier-Bypass-Wire-Harness-for-Jeep-Grand-Cherokee-/271904771175?fits=Make%3AJeep%7CModel%3AGrand+Cherokee&hash=item3f4ec98c67:g:Mn4AAOSw~gRVgZm1

På min originalradio kan jeg skru volumet på fullt uten at det blir spesiellt forstyrrende forvrengning, og da er det ganske bra trøkk i høyttalerne også.
Har lest litt ymse på nett og prøver å finne beste løsning.
Ser det finnes kabeladaptere av alle typer, både vanlig direkte ISO kobling (ment for standard lydsystem uten Infinity forsterker) samt adapter med 4 RCA plugger for å ta ut signal fra RCA-utgangene på ny radio.
Men på flere steder står det at man må bruke denne PAC OEM1 ROEM-CHR adapteren for korrekt signalstyrke fra høyttalerutganger på ny radio.

Her står det at vanlig ISO adapter er for bil uten Infinity forsterker:
https://www.dynamicsounds.co.uk/autoleads-pc2-58-4-jeep-cherokee-grand-cherokee-wrangler-wiring-harness.html
Jeg koblet bare opp et standard iso-adapter da jeg byttet til Kenwood DAB enheten for noen år siden og la merke til lyden ble noe dauere og har vært inne på tanken hvordan den originale Infinity forsterkeren under baksetet skulle klare å ta imot et effektsignal fra denne spilleren. Er meget lydinteressert og har da antageligvis kjørt nå i 3 år uten å ha den gode og kraftige lyden jeg hadde
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #145 på: Fr.,24,Juni,2016,21,29 »
Har fått koblet opp PAC OEM Chrysler modulen nå, men kan ikke si jeg hører så mye forskjell på lyden. Kenwood hovedenheten jeg har er på 4x20W rms så koblet opp som low sense som det stod jeg skulle. Er det noe sted en kan se om forsterkeren under baksetet er på og aktiv?
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget daanjel

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #146 på: On., 3,Mai,2017,13,32 »
Ser det er en stund siden forrige innlegg her:
Er det noen som har gjort tilsvarende i den siste tiden? Og er det noen anbefalinger på hvilken Kina-varient man bør kjøpe? (Regner med det har kommet nye siden siste innlegg).

Har en ZJ 1995 som trenger noe annet enn en kasettspiller.
Grand Cherokee ltd 5,2L -95

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #147 på: Sø., 5,November,2017,14,35 »
Bedre sent enn aldri.
Har nå installert greiene jeg kjøpte for sånn nærmere 2-3 år siden (ifølge innleggene mine øverst på denne siden) :D
Bestilte nylig en ny og forbedret DAB-antenne, Funke ADSC710 med magnetjording.
Selges rundt omkring og på nett, og Clas Ohlsson har en som ser helt maken ut til 365,-.

http://www.bema.no/?ItemID=34844

https://www.clasohlson.com/no/DAB-antenne-Tiny-Audio-AD01/51-2284

Lyden virker veldig bra, skal bare finjustere level på PAC-adapteren før jeg pakker alt inn i "hullet".
Får ta noen bilder i samme slengen.
Jeg brukte high-level inngangene på adapteren, siden spilleren er på 4x50 juksewatt. Low level-inngangene er for opp til 4x25W.

Er forsåvidt litt glad for at jeg ikke valgte en 2-DIN enhet i denne omgang, selv om jeg har monteringsramme liggende.
Det blir straks en del mere tidkrevende jobb med noe slikt.
Rattkontroll-interfacet funket umiddelbart, dvs. på 2. forsøk fant den automatisk bil og radio.

Det følger med egen mic til blåtann-handsfree funksjonen på JVC-radioen så det blir jo spennende å se hvordan talekvaliteten blir i fart.
Greit med det vesle rommet under radioen der man kan oppbevare et godt gammeldags CD-cover når man får slike behov.
Evt. mobiltelefonen.
« Siste redigering: Sø., 5,November,2017,14,43 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #148 på: Sø., 5,November,2017,14,55 »
Har fått koblet opp PAC OEM Chrysler modulen nå, men kan ikke si jeg hører så mye forskjell på lyden. Kenwood hovedenheten jeg har er på 4x20W rms så koblet opp som low sense som det stod jeg skulle. Er det noe sted en kan se om forsterkeren under baksetet er på og aktiv?

Når jeg koblet fra den blå ledningen fra spilleren (for strøm til remote amp/antenne) så ble lyden borte.
Monterte egen bullet-connector på denne skjøten nettopp for å kunne teste dette.
Det går jo dessuten 2 blå ledninger inn på PAC modulen (den ene er blå/hvit da), altså en for antenne og en for remote amp.
I motsatt ende av PAC modulen går det kun en blå ledning ut som går til originalt ledningsnett.
Det er jo bare den ene (den blå) som er i bruk, og det kommer kun en blå/hvit ledning fra spilleren, så jeg ville være sikker på at jeg hadde koblet på den rette.
Altså blå/hvit fra spilleren koblet til blå på PAC. "Remote antenna power" brukes altså til remote amp.  styrestrøm.
« Siste redigering: Sø., 5,November,2017,15,00 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #149 på: On., 8,November,2017,10,12 »
Lydkvalitet og lydnivå ble helt på høyde, eller kanskje et hakk over originalanlegget.
Og kjekt med alle innstillingsmulighetene for alt mellom himmel og jord.

Det var jo god plass til de forskjellige boksene, den blå boksen skimtes i overkant og den lille sorte er til høyre der.
Ledninger til DAB-antenne og handsfree mic var jo lett å skjule bak A-stolpedekselet og videre under dashborddekselet.

Stilte potensiometrene på blåboksen: fronthøyttalerne litt under max og bakhøyttalerne litt under det igjen.
Måtte justere ned volumet litt i settings på radioen, så det var jo en kjekk funksjon.
Kanskje det blir en sub etterhvert også, siden det er utgang på radioen til slikt.
« Siste redigering: On., 8,November,2017,10,16 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.