Skrevet av Emne: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon  (Lest 38772 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #105 på: Lø.,28,Januar,2012,19,44 »
spennende å se hvor dette ender... har veldig lyst å kjøpe en original lookalike spiller... men ser ut til at det er stor utvikling innen de spillerene nå... får dei jo med bluetooth audio streaming også nå.... det er det som er det "viktigste" for meg... spotify...:-)

Kina radioen fra sundaybuy.com har bluetooth streaming som funker bra. Kjører spotify selv og det funker konge! :)
Eneste er at rattkontrollen ikke lar meg skifte sang i spotify, jeg må trykke på next knappen på radioens touch skjerm.

Endret litt på rattkontroll oppsettet. Fant ut at det kunne være kjekt å svare innkommende samtaler med et trykk på ratt-knappen.
Så nå er det slik:

Høyre side:
OPP: Volume +
NED: Volume -
Midtknappen: Power on off (langt trykk) Mute (kort trykk)

Venstresida:
Opp: Radio tuning oppover
Ned: Radio tuning Nedover
Midtknapp: Phone UP

Venter bare på varmere vær (eller noen med oppvarmet garage) så jeg kan begynne med ryggekameraet  :)

/Steinar

Utlogget EspenH

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #106 på: To., 2,Februar,2012,17,35 »
Hallo, jeg har hatt min GC 2000 mod. i litt over to uker. Så forsåvidt så fort jeg kjøpte bilen at jeg ville gjøre noe med spilleren og ikke lenge etter det kom jeg over denne tråden og ble ganske tent på ideen med det nye dekselet. Er det noen på dette forumet som har bestilt og installert dette nye dekselet ennå? Hva kom isåfall deksel+frakt på? Eller er det like greit og gå for spiller med motorisert skjerm?
« Siste redigering: On., 7,Mars,2012,11,45 av EspenH »
-A conclusion is simply the place where you got tired of thinking-
Terry Pratchett.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #107 på: Lø., 4,Februar,2012,18,20 »
Noen som gidder å poste innholdet i sys.txt fila på navigasjon sd kortet her ?
Driver og tester litt og har rota bort original oppsettet.

/Steinar

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #108 på: Sø., 8,April,2012,13,11 »
http://www.alibaba.com/product-gs/532191913/Jeep_Grand_Cherokee_1999_2004_Car.html
Har vert i kontakt med selger av denne spilleren, den skal ha RDS.
spilleren koster 280$, kan også få med 2gb minnekort med kart over europa for 10$
og universal kamera, siden det ikke finnes originalt, til 15$
Men så kommer fedex på banen og skal ha 69$ i frakt... men uansett så kommer det på godt under 2500, før toll...(tull)
er gira på en slik...
Naturen er finest gjennom frontruta


Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #110 på: Fr., 4,Mai,2012,20,59 »
Monterte spilleren fra alibaba her om dagen,,første intrykk: billig plast, typisk china greier, men greit nok så lenge det funker...får det man betaler for
2.intrykk... har hatt flere tilfeller av at skjermen henger seg opp...4-5 ganger, på totalt 1,5-2 timers bruk...(småkjøring)må da skru den av og på)
litt dårlig lyd på spotify via bluetooth, men tror det hjalp når eg la telefonen i midtkonsollen, forsåvidt fornøyd med bluetoothen...
Spurte selger spesifikt om det var RDS, fikk til svar at det stod i anonsen at den var det, og ja det var den, har fått den i bilen nå, og det er ingenting som tyder på at den faktisk er rds, står ingenting om det i instruksjonsboka, ingenting på spilleren, og det kommer bare opp frekvensen på radioen...
Har ikke fått testet den skikkelig ennå, men er foreløpig litt tvilende på om jeg er fornøyd... :(
sånn sett så er det rds en som mangler og det at den henger seg opp som irriterer, ellers så er eg vel greit fornøyd...

Kom plutselig på at når eg skal justere lyden med volumrattet forsiktig opp eller ned, så ligger den og hopper opp og ned i volumstyrrken, akkurat som onm den ikke er fintfølende nok til finjustering...  :-\ men som sagt, man får det man betaler for... :'(
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #111 på: Lø., 5,Mai,2012,23,03 »
Monterte spilleren fra alibaba her om dagen,,første intrykk: billig plast, typisk china greier, men greit nok så lenge det funker...får det man betaler for
2.intrykk... har hatt flere tilfeller av at skjermen henger seg opp...4-5 ganger, på totalt 1,5-2 timers bruk...(småkjøring)må da skru den av og på)
litt dårlig lyd på spotify via bluetooth, men tror det hjalp når eg la telefonen i midtkonsollen, forsåvidt fornøyd med bluetoothen...
Spurte selger spesifikt om det var RDS, fikk til svar at det stod i anonsen at den var det, og ja det var den, har fått den i bilen nå, og det er ingenting som tyder på at den faktisk er rds, står ingenting om det i instruksjonsboka, ingenting på spilleren, og det kommer bare opp frekvensen på radioen...
Har ikke fått testet den skikkelig ennå, men er foreløpig litt tvilende på om jeg er fornøyd... :(
sånn sett så er det rds en som mangler og det at den henger seg opp som irriterer, ellers så er eg vel greit fornøyd...

Kom plutselig på at når eg skal justere lyden med volumrattet forsiktig opp eller ned, så ligger den og hopper opp og ned i volumstyrrken, akkurat som onm den ikke er fintfølende nok til finjustering...  :-\ men som sagt, man får det man betaler for... :'(


Noen på et annet forum som påstar at de to lilla ledningene til høyttalerene må byttes om fordi + - er file. Høyttalerene er koblet i motfase.
Har ikke sjekket om det er tilfelle på min spiller, men skal gjøre det ved neste høve.
Skal hjelpe betraktelig på lyd kvaliteten

Steinar
---------------------------------------------------------
As on how to fix it, I got this from a forum.

    On the harness they supply there is a blue wire with a pin crimped on the end of it, this is the amplifier turn-on. This needs to be inserted into the harness end in the correct position which is the slot right next to the thicker yellow wire. In the pic I have below you will see it pushed into the connector exactly where it needs to go.



    The only other thing you need to do is swap the purple speaker wires around on the same plug, they are out of phase and will make the sub not work. Swap them and voila, sub and all speakers work perfect. You do this by inserting a paper clip into it like I have pictured below, push it in while pulling the wire out of the back of the plug. In the pic above I have already corrected it. Purple +, Purple -, Green -. Green + from left to right in the picture.



    http://forums.viperclub.org/threads/651383-Ometer-8243-Factory-Fit-NAV-DVD-Replacement-Stereo-Headunit.


On my device, the blue cable was already there. All I did was switch the purple wires.

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #112 på: Sø., 6,Mai,2012,19,42 »
den blå forsterker ledningen (remote) er ihvertfall tilkoblet på min, og det virker som om høytaler ledningene også er koblet rett...
Men en ting jeg plundret litt med, var at den ledningen fra rattet må klippes av, jeg brukte bare en sttrømtyv, noe som resulterte i at det bare var knappene på v. side av rattet som fungerte... når jeg tilslutt klippet ledningen og koblet det direkte, kun på spilleren, så funket det...
Men har ikke fått til navigasjonen ennå... trykker på navi på touch skjermen, og den blir mørkere slik den skal for å indikere at man har trykket på den, og radiolyden dempes, men ingenting mer skjer...:-(
Har også problemer med at skjermen henger seg opp og ikke reagerer før etter lang tid, hvis den i det hele tatt fungerer...dette skjer etter 5min bruk ca... ???
Er det noen som har koblet til ryggekamera? hvordan og hvor koblet du/dere det? hvilken AV inngang brukte du?
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #113 på: To.,17,Mai,2012,16,44 »
den blå forsterker ledningen (remote) er ihvertfall tilkoblet på min, og det virker som om høytaler ledningene også er koblet rett...
Men en ting jeg plundret litt med, var at den ledningen fra rattet må klippes av, jeg brukte bare en sttrømtyv, noe som resulterte i at det bare var knappene på v. side av rattet som fungerte... når jeg tilslutt klippet ledningen og koblet det direkte, kun på spilleren, så funket det...
Men har ikke fått til navigasjonen ennå... trykker på navi på touch skjermen, og den blir mørkere slik den skal for å indikere at man har trykket på den, og radiolyden dempes, men ingenting mer skjer...:-(
Har også problemer med at skjermen henger seg opp og ikke reagerer før etter lang tid, hvis den i det hele tatt fungerer...dette skjer etter 5min bruk ca... ???
Er det noen som har koblet til ryggekamera? hvordan og hvor koblet du/dere det? hvilken AV inngang brukte du?

For å få navi til å funke må du muligens innom setup og bla deg frem til pathen .exe fila som starter navigasjons programmet.

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #114 på: Ma.,15,Oktober,2012,19,28 »
gammel tråd, men la gå...
Har brukt spilleren nå i et halvt års tid, har testet gps'en som var bedre i bruk enn min Garmin gps.bluetooth airplay funker bra og både dvd,mp3 og sd kort er helt greit.
Ryggekamera er også montert  og funker bra
Eneste som plager meg er den dårlige lyden, så nå ender det opp med 2" din spiller fra pioneer, noenlunde lik den jeg har i lastebilen som jeg er storfornøyd med, og bytter høytalere og forsterker til jbl... håper nå på å få god fylde i lyden, både på lavt og høyt volum...
:-)
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #115 på: Ti.,16,Oktober,2012,12,42 »
OK.
Si fra hvordan du gikk frem for å få plass til den.
Må du skjære noe etc etc.

Utlogget Øyvind999

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
  • Larvik / Vestfold
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #116 på: Ma.,29,Oktober,2012,18,01 »
Noe nytt her ? Noen som har funnet en god erstatning ?
....o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯l TJ-O|||||O_
()_)¯()_)¯¯¯ )_)

"Jeep makes it, HEMI shakes it"

2006 Jeep Commander 5,7 HEMI
(X) 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 V8 HO (solgt)
(X) 2006 Jeep Commander 3.0 CRD (solgt)
(X) 2006 Dodge Caliber CVT 2.0 (solgt)
(X) 2002 Chrysler Neon 2.0 (solgt)

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #117 på: Sø., 4,November,2012,16,50 »
Selger alibaba spilleren min nå, ligger på tilsalgs :-)
Pioneer spilleren har eg ikke fått ennå, regner med å montere den til helgen, kan komme tilbake med info om hva som må tilpasses ol.
Er det noen som har montert 2"din spiller i wj? noe å passe på, bortsett fra det selvfølgelige tilpassings arbeidet? (1,5 din til 2 din)
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget Øyvind999

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 286
  • Larvik / Vestfold
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #118 på: Sø., 4,November,2012,21,25 »
Sendt pm  ;D
....o_o_o_o
./| ,[_____],
|¯l TJ-O|||||O_
()_)¯()_)¯¯¯ )_)

"Jeep makes it, HEMI shakes it"

2006 Jeep Commander 5,7 HEMI
(X) 2004 Jeep Grand Cherokee Overland 4,7 V8 HO (solgt)
(X) 2006 Jeep Commander 3.0 CRD (solgt)
(X) 2006 Dodge Caliber CVT 2.0 (solgt)
(X) 2002 Chrysler Neon 2.0 (solgt)

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
Sv: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #119 på: Ma., 5,November,2012,01,52 »
Både jeg og en kompis har satt i 2din spillere. Kan legge ut noen bilder når jeg er tilbake fra usa.
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html