Skrevet av Emne: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon  (Lest 38570 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #90 på: Sø., 8,Januar,2012,19,55 »
C3 er navn på pluggen, er ikke så mange plugger som er merket. Men merkingen kan være på klistrelapp på ledningen i nærheten av pluggen. -1, eler -3 er pinne i pluggen. Bruker å stå instanset foran eller bak på pluggen og kan være vanskelig å se. Det er tydeligvis forskjell mellom 2000 og 2004 modell? Kan ta nytt bilde. Kan kopiere kortet hvis du har epost adresse.

Flott !  Bruk wetransfer.com. Der kan du sende inntil 2 GB zip fil
Har imidlertid dårlig tålmodighet, så jeg sjangset på den røde med gul stripe på den grå kontaktens pinne nr 1. SUKSESS  :D
Ingen andre ledninger var rød/gule og det var den fargen som gikk igjen i alle oppskrifter jeg kom over.
Programert som følger:

Høyre side:
OPP: Volume +
NED: Volume -
Midtknappen: Mute

Venstresida:
Opp: Radio tuning oppover
Ned: Radio tuning Nedover
Midtknapp: Power

Kom ikke på noe annet i farta. ( kanskje jeg bytter senere )

Når det gjelder navigasjon, så fant jeg program (igo8) og kart med fotobokser og poi på nettet. (Kjent torrentsted)
Etter en kveld med div prøving og feiling fikk jeg satt oppløsningen til 800_480 og liv i GPS.
Systemet kjører windows CE, så det er meget mulig at software fra andre funker også. eks tomtom, men tomtom måtte installeres med å kjøre en .exe fil, så det våger jeg ikke prøve.

Send likevel fila så skal jeg sjekke innholdet mot det jeg har funnet på nett.
Kanskje noe er nyere enn det jeg har, eller at jeg mangler noen andre filer.
Oppdaget at kartet hang seg etter en times tid og jeg måtte restarte navi programmet.

Kan ikke ha klart dette så lett uten hjelp fra dette utmerkede forumet  ;D

/Steinar
« Siste redigering: Sø., 8,Januar,2012,22,21 av Raniets »

Utlogget v8wj

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #91 på: Ti.,10,Januar,2012,21,01 »
Denne er kanskje ett alternativ for de som leter etter ny stereo. Bedre spesifikasjoner ser det ut som. Med RDS på radio. http://www.ebay.com/itm/AutoRadio-Car-DVD-GPS-Navigation-Jeep-Grand-Cherokee-Wrangler-Liberty-Multimedia-/190612618574?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6165bd4e#ht_11974wt_932 :)

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #92 på: Ti.,10,Januar,2012,22,03 »
Denne er kanskje ett alternativ for de som leter etter ny stereo. Bedre spesifikasjoner ser det ut som. Med RDS på radio. http://www.ebay.com/itm/AutoRadio-Car-DVD-GPS-Navigation-Jeep-Grand-Cherokee-Wrangler-Liberty-Multimedia-/190612618574?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6165bd4e#ht_11974wt_932 :)
Endelig en med RDS, men det står 2002 til 2004 WJ. Er det noe forskjell på 1999-2001 og 2002-2004 mhp tilkobling?
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget v8wj

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 4
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #93 på: Ti.,10,Januar,2012,22,07 »

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #94 på: To.,12,Januar,2012,16,45 »
Har nå fikset navigasjon på SD kort som manglet da jeg fikk radioen tilbake fra Kina etter rep. av volumknapp.
Kjører Igo Primo 2.0 med tomtom kart og fotoboks varsel. ;D
Det irriterte meg at klokka på radioen skiftet til Kina tid GMT+8 hver gang jeg slo på navigasjon. Klokka viste riktig tid i navigasjons programmet, men ikke klokka øverst i radio modus.
Det var ikke noe innstilling for timezone på menyen til spilleren.
La ut en klage på forumet der (sundaybuy.com) og plutselig fikk jeg email fra en kar på support der om at jeg kunne laste ned en firmware oppdatering som fikset problemet med
manglende timezone option på klokke innstillingen  :

Hvis noen her trenger denne fix til denne spilleren: http://www.sundaybuy.com/Car-DVD-player-for-Jeep-Grand-Cherokee-Liberty-Wrangler-with-GPS-Bluetooth-Radio-TV-8243_985.html
Så legger jeg ut oppskrifta her.

Link til oppgradering her: http://dl.dropbox.com/u/4468733/B428.rar

Oppskrift:

1)Prepare a SD card which is in FAT32 format ;
2)release the "B428" rar file ;
3)Copy all the files inside the  "B428" rar file after release to the empty FAT32 SD card;
4) Before you turn on the car dvd player ,please insert the FAT32 SD card to GPS slot of car dvd player ;
5)Turn on the car dvd player by Remote control (don't turn on it by the SRC button of front panel) ;
6)After you turn on the car dvd player by remote control ,the DVD screen will show the upgrading ,don't power off when upgrading;
7)About one minute later,there will show the "Calibration screen ",please use the touch pen to complete Calibration;
8)After Calibration,the car dvd player will turn on by itself ,please cilck the "reset" hole in the front panel of car dvd player ;
9)Take out the SD card ,then please turn on the car dvd player again,you can change the time to correct time after you done all these work as above .
 
2012-01-12
Best regards!
Mr. Jack
Sunday Buy Support Team
 
« Siste redigering: Fr.,13,Januar,2012,18,02 av Raniets »

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #95 på: To.,12,Januar,2012,20,28 »
Denne er kanskje ett alternativ for de som leter etter ny stereo. Bedre spesifikasjoner ser det ut som. Med RDS på radio. http://www.ebay.com/itm/AutoRadio-Car-DVD-GPS-Navigation-Jeep-Grand-Cherokee-Wrangler-Liberty-Multimedia-/190612618574?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6165bd4e#ht_11974wt_932 :)

Ligner jo styggmye på den jeg har. det er ikke RDS på min. Ser på bildet at timesetting mangler instilling for timezone. Ville ha dobbeltsjekka med selger at det er RDS på den og ikke bare en skrive leif

/Steinar

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #96 på: To.,12,Januar,2012,21,52 »

 Ville ha dobbeltsjekka med selger at det er RDS på den og ikke bare en skrive leif

/Steinar

Den er jo til "Chrvsler" så godt mulig det er flere skrivefeil  ;D

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #97 på: Sø.,15,Januar,2012,23,55 »
Hei

Hvordan ble lyden med den nye softwaren. Har lyst til å legge den inn i min spiller og, men er litt usikker siden knappene på spilleren min er forskjellig i hht den nye modellen. Blir litt dumt hvis disse blir feil.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #98 på: Ma.,16,Januar,2012,18,17 »
Hei

Hvordan ble lyden med den nye softwaren. Har lyst til å legge den inn i min spiller og, men er litt usikker siden knappene på spilleren min er forskjellig i hht den nye modellen. Blir litt dumt hvis disse blir feil.

Lyden er nok den samme. Iikke bedre, men ikke værre heller.
Sendte dem en mail for å høre hva den fixen de sendte fiket, og da sa dem at den kun fikset timezone på klokka. :-\
Har du samme problem kan du maile dem eller skrive på forumet der, så får du en fix som er akkurat til din spiller.
Jeg vet jo ikke hvor universal den firmware fila er.

Brente en mp3 CD i går for å teste lyden. Funket bra, men jezez for en ræva design på layouten!! Ser ut som windows utforsker i høykontrast.
Skjønner godt at det skjermbildet ikke er med på nettsida dems.
Men men alt i alt er jeg meget fornøyd. Masse for pengene  :)

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #99 på: Ma.,16,Januar,2012,23,42 »
Tror det funker ok på min.

Har ikke prøvd mp3 cd, kun via usb eller sd kort. Men regner med at det er samme avspiller på alle disse. Det jeg syns er verst er avspilleren for CD. Spektrum analyser som blinker like ivrig enten det er lyd eller stille midt mellom to spor.... Tror dette er endret på den nye utgaven. Har ok lyd via HTC'en og bluetooth, så er fornøyd jeg og 

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #100 på: Sø.,22,Januar,2012,14,10 »
Denne ser unektelig interresant ut. Hvis den passer like bra som kinaradioen, men jeg tror man må gjøre noen tilpassninger

http://www.pioneerelectronics.com/PUSA/Car/AppRadio/AppRadio+2+%28SPH-DA100%29

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #101 på: Sø.,22,Januar,2012,23,23 »
Passer ikke rett inn. Jeep bruker ukurante 1,5 din åpning. De fleste produsentene lager spillere for 1 din eller 2 din. Men ser du først i tråden så ser du hvordan dette kan løses. Men ser ikke så veldig elegant ut i forhold til resten av instrumentpanelet og dashbordet.

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #102 på: Ti.,24,Januar,2012,07,56 »
Denne er kanskje ett alternativ for de som leter etter ny stereo. Bedre spesifikasjoner ser det ut som. Med RDS på radio. http://www.ebay.com/itm/AutoRadio-Car-DVD-GPS-Navigation-Jeep-Grand-Cherokee-Wrangler-Liberty-Multimedia-/190612618574?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6165bd4e#ht_11974wt_932 :)

Ligner jo styggmye på den jeg har. det er ikke RDS på min. Ser på bildet at timesetting mangler instilling for timezone. Ville ha dobbeltsjekka med selger at det er RDS på den og ikke bare en skrive leif

/Steinar
Nok en som påstår at den har RDS, men her står det i det minste i klartekst at den skal ha det.
Den ser ut som flere av de som er listet opp her, men som ikke har RDS.
Kan dette være en nyere versjon, eller er det bare "svindel"?

http://www.cnbuynet.com/jeep-grand-cherokee-19992004-navigation-gps-dvd-playerradio-p-1850.html
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #103 på: Ti.,24,Januar,2012,17,54 »
Denne er kanskje ett alternativ for de som leter etter ny stereo. Bedre spesifikasjoner ser det ut som. Med RDS på radio. http://www.ebay.com/itm/AutoRadio-Car-DVD-GPS-Navigation-Jeep-Grand-Cherokee-Wrangler-Liberty-Multimedia-/190612618574?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6165bd4e#ht_11974wt_932 :)

Ligner jo styggmye på den jeg har. det er ikke RDS på min. Ser på bildet at timesetting mangler instilling for timezone. Ville ha dobbeltsjekka med selger at det er RDS på den og ikke bare en skrive leif

/Steinar
Nok en som påstår at den har RDS, men her står det i det minste i klartekst at den skal ha det.
Den ser ut som flere av de som er listet opp her, men som ikke har RDS.
Kan dette være en nyere versjon, eller er det bare "svindel"?

http://www.cnbuynet.com/jeep-grand-cherokee-19992004-navigation-gps-dvd-playerradio-p-1850.html


Tror ikke det er RDS radio. Menyen er identisk til min egen. Hvis det er RDS burde det vært mulig å enable/disable via menyen. Siden det ikke er brukanvisning på selve radiodelen kan man bli forledet til å tro at LOC betyr RDS.
Oppdaget imidelrtid at jeg har fri data til april på mitt onecall amonement, så jeg lasta likegodt ned en radio app til mobilen og hører på hva jeg vil gjennom bluetooth.  :P

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #104 på: Lø.,28,Januar,2012,19,18 »
spennende å se hvor dette ender... har veldig lyst å kjøpe en original lookalike spiller... men ser ut til at det er stor utvikling innen de spillerene nå... får dei jo med bluetooth audio streaming også nå.... det er det som er det "viktigste" for meg... spotify...:-)
Naturen er finest gjennom frontruta