Skrevet av Emne: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon  (Lest 38753 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #75 på: Ti., 6,Desember,2011,17,19 »
Hi ,
 
Yes,we received your package ,we will send it back to factory for repair and let you know once it's ready,thanks!
 
 
2011-12-06
Best regards!
Miss Coco
Sunday Buy Service Team

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #76 på: Sø.,11,Desember,2011,12,37 »
Jeg koblet 2 motstander på 500ohm i serie..så holder med 1k..ble 90% match med orginal lys.

Angående rød/gul kabel til rattkontroll, er det den kabelen som er helt på enden av pluggen. Ved siden av
den gule pluggen som mest sannsynligvis går til airbag..tør ikke klippe feil med airbag i nærheten.

Noen som har bilde eller koblingsskjema?
Hos meg er det en orange ledning som heter Lamp Power som ser ut som den kan ha noe med lysstyrken i spilleren å gjøre.
Loddet inn en 1K motstand i serie der, så får vi se når spiller`n kommer tilbake.
( hvor mange dager skal jeg la det gå før jeg begynner å mase på dem?)

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #77 på: Ma.,12,Desember,2011,22,19 »


Er den ledninga som den sorte er koblet inn på, jeg har en sen 2000 modell. Går ikke å koble inn på pci bus da dette er to forskjellige signal. Rød med en gul stripe mener jeg den var, en av de ledningene som er lengst til høyre

Hvis du bår inn i koblingsskjemaet i verkstedshandboka så finner du pinneplassering i pluggen og slik at du blir helt sikker.

Er du sikker på det var ledningen lengst til høyre. Den eneste ledningen som er Rød/gul hos meg ligger helt til venstre(mot døren). Der er det to plugger med ca.5 ledning til hver.
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #78 på: Ti.,13,Desember,2011,14,11 »
Er det ingen som har funnet koblingsskjema som viser hvilken ledning man som fører fra rattstamme til PCI? Jeg har lett en del på nettet selv men ikke funnet noe.

Forøvrig kan det godt være forskjell på 2000-modell og 2004-modell på hvor ledningen sitter, men kan godt tenkes at den er gul/rød hos begge likevel.

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #79 på: Fr.,16,Desember,2011,16,00 »


Jeg kuttet og koblet meg på den gul/røde ledningen som jeg så koblet inn på steering wheel-ledningen fra spilleren. Jeg koblet også fra adapteret inn til spilleren for å ta strømmen slik som ble forklart av noen her.

Når jeg prøver å følge bruksanvisningen så står da at man skal på AUX interface, trykke 8 deretter setup, også så skal spilleren slå seg på. Dette fungerer ikke. Det er så dårlig engelsk at man blir mest forvirret. Men uansett så kan man gå til optionsmenyen hvor man trykker 666666 for å komme til steering wheel setup. Men forstår ikke hvordan knappene skal programmeres. Det står noe om det i bruksanvisningen, og der skal man bruke fjernkontrollens "SET"-knapp sammen med knappene på rattet for å programmere. Dette fungerer heller ikke.

Noen tips please:)
« Siste redigering: Fr.,16,Desember,2011,20,37 av proprioception »

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #80 på: Lø.,17,Desember,2011,17,45 »
Det var bare utførelsen min av programmeringen som ikke var riktig. Nå funker SWC som det skal:)

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #81 på: Lø.,17,Desember,2011,17,57 »


Jeg kuttet og koblet meg på den gul/røde ledningen som jeg så koblet inn på steering wheel-ledningen fra spilleren. Jeg koblet også fra adapteret inn til spilleren for å ta strømmen slik som ble forklart av noen her.

Når jeg prøver å følge bruksanvisningen så står da at man skal på AUX interface, trykke 8 deretter setup, også så skal spilleren slå seg på. Dette fungerer ikke. Det er så dårlig engelsk at man blir mest forvirret. Men uansett så kan man gå til optionsmenyen hvor man trykker 666666 for å komme til steering wheel setup. Men forstår ikke hvordan knappene skal programmeres. Det står noe om det i bruksanvisningen, og der skal man bruke fjernkontrollens "SET"-knapp sammen med knappene på rattet for å programmere. Dette fungerer heller ikke.

Noen tips please:)

Hei

Ser ut som du har koblet deg på rett ledning, den som er rød med gul stripe. C3-pinne 1 eller C3-pinne 3 avhengig av årsmodell.
Her kobler du til den ledningen som går mot rattet inn i pluggen (C3). Og du kobler til den ledningen som er merket med steering wheel controll på spilleren.
Min spiller hadde automatisk koblet ut ratkontrollen siden denne hadde vært på PCI bussen. Jeg husker ikke helt hvordan jeg fikk restartet den, men tror jeg dro ut pluggene bak og ventet en tid (1-2 min). En annen mulighet er å bruke restart knappen i fronten av radioen ved å stikke in en kulepenn i det lille hullet, men tror det er best å ta strømmen. Ev kan du jo prøve begge.

På min spiller som er en tidlig modell så går jeg inn på setup menyen. Det er her jeg kan justere lys og farge på skjerm og bakgrunsfarger etc. Er et menyvalg som heter factory. Når jeg velger dette så kan jeg taste inn en 6 siffer kode som jeg tror var 111111. Muligens 666666 men det kan du jo prøve. Da kommer jeg inn i fjernkontrollkonfigurasjons menyen. For å konfigurere en tast holder du inne den knappen på rattet du vil programmere og så trykker du på funksjonen på skjermen på spilleren du vil ha samtidig. Da skal det komme en kode på dette valget på skjermen. Når det ikke er programmert en kode står det 255.255.255. Får du denne koden, eller samme kode på alle valgene når du prøver forskjellige knapper på rattet er det noe som er feil koblet.
Jeg måtte ikke bruke fjernkontrollen til dette.
Håper at du får det til, min fungerer ihvertfall meget bra.

Er det noen andre som spiller musikk via mobil og bluetooth? Jeg lurer på om dere får til å bytte sang via fram/ tilbake knappen på spilleren? Får meget bra lyd via bluetooth, men er litt kludrete å skifte sang når jeg må fomle på skjermen til mobilen samtidig som jeg skal styre osv... Er vell ikke helt lov heller...

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #82 på: Ti.,20,Desember,2011,16,27 »
Da er spilleren på tur tilbake fra Kina.
Lurer på om det tar 30 dager slik som med Posten Norge nedover ( ironi )
Eller om det går 10 dager som sist?
Uansett gleder meg :)

Utlogget Trygvea

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #83 på: Ma.,26,Desember,2011,12,55 »
Så det alt koker ned til, er at det egentlig bør gå greit med en slik 3.generasjon spiller, hvis man fikler litt...? vil da ha alle funksjoner og lyd...? og mulighet til å spille av spotify med mobilen, helst via bluetooth og sangskifte via spilleren/rattkontrollen...
Er jo en del å spare, selv om det ikke blir pioneer kvalitet...jeg for min del syns det er greit at det ser noelunde originalt og helsligt ut også, og den kinaspilleren ser jo veldig bra ut.... ::)
Men det var ikke RDS? det er jo litt shit da....?
« Siste redigering: Ma.,26,Desember,2011,18,03 av Trygvea »
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #84 på: Lø.,31,Desember,2011,21,45 »
Godt nyttår folkens !  :)

Fikk med et slikt ryggekamera http://www.sundaybuy.com/Car-rear-camera-CM110_781.html
Men hvor skal montere det? Og hvordan har dere andre gjort dette?

/Steinar

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #85 på: Lø., 7,Januar,2012,00,26 »
Hei satte mitt i bagasjeluka på venstresiden av skiltet og litt i overkant (oppunder plastdekslet som nummerlysene er montert i). Men jeg syns det skrår for lite ned. Får ikke med kroken/ støtfangeren som kan være lurt når man skal parkere eller rygge til henger. Tror jeg hadde satset på et slikt som kan skrus oppunder plastdekselt til nummerlysene og som skrår mer ned.

Dette kameraet fikk jeg med:
http://www.sundaybuy.com/Car-Rear-Camera-CM650_29.html

Kanskje disse er bedre:
http://www.sundaybuy.com/Rear-camera-for-most-cars-CM030_722.html
http://www.sundaybuy.com/Rear-Camera-for-Europe-lisence-plate-CM128_759.html

Eller dette på Aliexpress, noe rimeligere...
http://www.aliexpress.com/product-gs/447564553-New-style-europe-number-plate-car-camera-hot-sale-wholesalers.html
« Siste redigering: Lø., 7,Januar,2012,00,34 av Hans Chr »

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #86 på: Lø., 7,Januar,2012,11,05 »
Ok. Har kikket litt på muligheten for å montere det på samme plass, men litt usikker på hvordan jeg skal legge frem ledningene.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #87 på: Lø., 7,Januar,2012,14,40 »
Nå har jeg fått radioen tilbake fra reparasjon. Har ikke motert den enda.
Oppdaget imidlertid at minnekortet med GPS programmet mangler. :(
Noen som gidder å kopiere dataen ut og maile den? zippe den og maile den med wetransfer.com kanskje?
Går sikkert kjappere enn å vente på brev fra Kina.
Var det et micro SD kort eller mmc tro ? Har litt forskjellig liggende her. 2 GB nok ?

/Steinar
« Siste redigering: Sø., 8,Januar,2012,00,51 av Raniets »

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #88 på: Sø., 8,Januar,2012,14,46 »
Radio installert og så var det rattkontollerne.
To et par bilder for å vise hvordan det ser ut på min 2004 modell. Det er 2 kontakter der. Den nærmest tenninga er en gul kontakt og den andre ar grå.
Kun den grå kontakten har en rød/gul ledning på pinne 1.
Hva tror dere?
Ble litt usikker siden jeg ikke kan finne noe C3-1 eller C3-3 merket på kontakten noe sted. Hvor fant du/dere denne merkingen?



Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #89 på: Sø., 8,Januar,2012,18,56 »
C3 er navn på pluggen, er ikke så mange plugger som er merket. Men merkingen kan være på klistrelapp på ledningen i nærheten av pluggen. -1, eler -3 er pinne i pluggen. Bruker å stå instanset foran eller bak på pluggen og kan være vanskelig å se. Det er tydeligvis forskjell mellom 2000 og 2004 modell? Kan ta nytt bilde. Kan kopiere kortet hvis du har epost adresse.
« Siste redigering: Sø., 8,Januar,2012,19,01 av Hans Chr »