Skrevet av Emne: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon  (Lest 38569 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #60 på: Lø.,26,November,2011,09,59 »
Hvis du setter på kabelsko på rattkontrollskoledningen du kutter er det ikke noe problem å koble seg på igjen slik det opprinnelig var hvis man vil fjerne kina-radioen senere.

Koblet av rattkontrollledningen nå. Jammen meg fungerer ikke fjernkontrollen som den skal nå:)
Jeg lurer på om hvis jeg bypasser PCI så vil signalet bli endret på en måte som ikke interferer med fjernkontrollens signaler samt at man da kan få programmert rattknappene..
Si fra hvordan ledning du valgte hvis du fikk det til.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #61 på: On.,30,November,2011,16,20 »
Disse funker greit.
http://www.sundaybuy.com/Headrest-Car-DVD-Player-with-7inch-high-definition-800*480-LCD-screen-6605_948.html

Nå har jeg nettop montert dem og testa. Fungerer helt ok til ungene.
Farver er så godt som perfekt match til de grå skinnsetene.

PS Håper de tåler julinga de får når små-hirden slippes løs på de for alvor.


Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #62 på: On.,30,November,2011,16,31 »
Ja, dette ble meget bra. Passet de rett i hullene til de gamle hodestøttene? Fulgte det med spill og? Husker når jeg var unge og det var luksus med kasettspiller i bilen..... Er en annen tid nå (heldigvis)

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #63 på: To., 1,Desember,2011,00,12 »
Hvis du setter på kabelsko på rattkontrollskoledningen du kutter er det ikke noe problem å koble seg på igjen slik det opprinnelig var hvis man vil fjerne kina-radioen senere.

Koblet av rattkontrollledningen nå. Jammen meg fungerer ikke fjernkontrollen som den skal nå:)
Jeg lurer på om hvis jeg bypasser PCI så vil signalet bli endret på en måte som ikke interferer med fjernkontrollens signaler samt at man da kan få programmert rattknappene..
Si fra hvordan ledning du valgte hvis du fikk det til.


Har fått rattkontrollen til å virke :) :) :)
Man klipper av den ledningen som er rød med gul stripe som kommer fra pluggen som står mot rattet (på undersiden av rattstammen). Må demontere dekslet under rattstammen som er festet med en skru. Måtte trekke ledning fra spilleren og til under rattet. Etterpå måtte jeg ta strømmen på spilleren antakelig siden rattkontrollledningen tidligere var tilkoblet pci busen og hadde låst seg.     
Fjernkontrollen virker og

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #64 på: To., 1,Desember,2011,11,33 »
Nice! jeg har ikke fått gjort det selv ennå, men regner med at det bør virke ja:)

Hvis du setter på kabelsko på rattkontrollskoledningen du kutter er det ikke noe problem å koble seg på igjen slik det opprinnelig var hvis man vil fjerne kina-radioen senere.

Koblet av rattkontrollledningen nå. Jammen meg fungerer ikke fjernkontrollen som den skal nå:)
Jeg lurer på om hvis jeg bypasser PCI så vil signalet bli endret på en måte som ikke interferer med fjernkontrollens signaler samt at man da kan få programmert rattknappene..
Si fra hvordan ledning du valgte hvis du fikk det til.


Har fått rattkontrollen til å virke :) :) :)
Man klipper av den ledningen som er rød med gul stripe som kommer fra pluggen som står mot rattet (på undersiden av rattstammen). Må demontere dekslet under rattstammen som er festet med en skru. Måtte trekke ledning fra spilleren og til under rattet. Etterpå måtte jeg ta strømmen på spilleren antakelig siden rattkontrollledningen tidligere var tilkoblet pci busen og hadde låst seg.     
Fjernkontrollen virker og

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #65 på: To., 1,Desember,2011,21,18 »
Ja, dette ble meget bra. Passet de rett i hullene til de gamle hodestøttene? Fulgte det med spill og? Husker når jeg var unge og det var luksus med kasettspiller i bilen..... Er en annen tid nå (heldigvis)
Hullene på toppen av seteryggen hadde yderst litt for kort mellomrom, men jeg bare klemte dem nedpå likevell   ;)
Hadde vert snakk om 5 mm til hadde det ikke gått, men det var på håret. Behøvde ikke gjøre noen modifikasjoner, som jeg fryktet med det samme jeg så det var litt trangt.
Fulgte med en DVD med ca 30 spill samt 2 xbox 360 kontrollere i miniatyr. Ikke akkurat så heftige spill, men de funker greit når man er lei av å se på film.

/Steinar

Sukk. Min spiller som jeg sendte tilbake den 18 har i dag den 1.12 snegelet seg til Amsterdam. Treeeegt. :-[

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #66 på: To., 1,Desember,2011,21,21 »
Ja, dette ble meget bra. Passet de rett i hullene til de gamle hodestøttene? Fulgte det med spill og? Husker når jeg var unge og det var luksus med kasettspiller i bilen..... Er en annen tid nå (heldigvis)
Hullene på toppen av seteryggen hadde yderst litt for kort mellomrom, men jeg bare klemte dem nedpå likevell   Wink
Hadde vært snakk om 3 mm til hadde det ikke gått, men det var på håret. Behøvde ikke gjøre noen modifikasjoner, som jeg fryktet med det samme jeg så det var litt trangt.
Fulgte med en DVD med ca 30 spill samt 2 xbox 360 kontrollere i miniatyr. Ikke akkurat så heftige spill, men de funker greit når man er lei av å se på film.
Kjekt at de kommer med trådløse hodetelefoner også.

/Steinar

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #67 på: Fr., 2,Desember,2011,21,40 »
Jezes !
Hvor lang tid kan Posten ta ??!!!! >:(

Tok bare 8-10 dager den andre veien fra Hong Kong og hit.

Hendelse    Tid    Sted
Ankommet transitt-OE
   28.11.2011 22:34    AMSTERDAM INTERNATIONAL MAIL CENTRE, Nederland 
Sendingen er sendt fra avsenderland
   24.11.2011 12:05    OSLO PARCEL CENTRE 
Sendingen er ferdig behandlet for eksport
   24.11.2011 10:57    0024 OSLO 
Sendingen er fortollet
   24.11.2011 10:34    0024 OSLO 
Sendingen lagt til fortolling av Posten
   24.11.2011 09:36    0024 OSLO 
Ikke klart til fortolling
   22.11.2011 18:46    0024 OSLO 
Sendingen er til tollbehandling for eksport
   22.11.2011 18:45    0024 OSLO 
Sendingen er sortert og videresendt
   22.11.2011 14:07    0024 OSLO 
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt
   21.11.2011 08:25    8200 FAUSKE 
Sendingen er innlevert på postkontor
   18.11.2011 16:50    8800 SANDNESSJØEN 
Sendingen er innlevert etter fristen, og vil bli sendt neste virkedag
   18.11.2011 16:50    8800 SANDNESSJØEN   

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #68 på: Ma., 5,Desember,2011,18,05 »

Hvor lang tid kan Posten ta ??!!!! >:(

Dette kjenner jeg godt til ! Forklaringen til posten er ikke til å tro.

Jeg ble utsatt for det samme: En liten forsendelse med USPS fra Newyork brukte 2 dager til Oslo og 16 dager fra Oslo til Drammen/Tranby.

Jeg ga meg faen på at dette skulle jeg ha en forklaring på og startet en tlf kampanje overfor diverse høyt ansatte i det statlige sosialdemokratiske postmonopolet.

Tilslutt fikk jeg forklaringen; Sendingen blir holdt tilbake med overlegg, grunnet at jeg har fått så billig porto som igjen konkurerer ut vår egen a-post, dersom vi lar den gå som normalt.

Videre; Jeg burde ha bedt om USPS EXPRESS og ikke USPS priority mail. Med express skulle den da gå fortere.

Tilopplysning, så er det sjeldent at du selv kan ta dette valget med netkjøp. Men straffes skal du ! Heia Norge !

Posten ga også meg skylden for at de ikke kunne tolle inn pakken direkte, da det manglet deklarasjon på pakken.

Noe som viste seg å være en standard løgn, da deklarasjonen lå i en egen plastlomme utenpå pakken da jeg fikk den.

Men det finnes en løsning som posten ikke opplyser deg om: Du skaffer deg USPS trackingnummeret og innfortoller den selv på nettet og når du vet at den ligger i Oslo, så henter du den selv/eller ordner med en annen speditør som henter den. "Koster kr, men haster det, så haster det !

 


   
Der var pakken plutselig annkommet Kina. Tok bare 17 dager  :P
Nå er det bare å vente på retur.  :(
Noen hadde satt inn en motstand på lys ledninga fordi lyset var for kraftig.  Hvor stor var den motstanden? Ohm?

/Steinar

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #69 på: Ma., 5,Desember,2011,19,57 »
Jeg koblet 2 motstander på 500ohm i serie..så holder med 1k..ble 90% match med orginal lys.

Angående rød/gul kabel til rattkontroll, er det den kabelen som er helt på enden av pluggen. Ved siden av
den gule pluggen som mest sannsynligvis går til airbag..tør ikke klippe feil med airbag i nærheten.

Noen som har bilde eller koblingsskjema?
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #70 på: Ma., 5,Desember,2011,20,11 »

Noen som har bilde eller koblingsskjema?

Her har du litt info, ett bilde for 99-01 og ett bilde for 02-04.

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #71 på: Ma., 5,Desember,2011,20,35 »

Noen som har bilde eller koblingsskjema?

Her har du litt info, ett bilde for 99-01 og ett bilde for 02-04.

ææhh..ingen bilde...;)
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #72 på: Ma., 5,Desember,2011,20,55 »
Oops, jeg som roter, igjen.. her http://www.wjjeeps.com/steering_sw.htm

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #73 på: Ma., 5,Desember,2011,21,04 »
Oops, jeg som roter, igjen.. her http://www.wjjeeps.com/steering_sw.htm
Fant ikke noe info om hvilken ledning som skulle brukes der.
Ingen "under ratstammen" bilder der.
Jeg har en 2004 overland men bildene viser bare kablene som er inni rattet.
Tror jeg må finne den MUX kablen som er foran  body control module.

http://www.wjjeeps.com/steering_clockspring3.jpg

/Steinar
« Siste redigering: Ma., 5,Desember,2011,21,07 av Raniets »

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #74 på: Ti., 6,Desember,2011,00,18 »


Er den ledninga som den sorte er koblet inn på, jeg har en sen 2000 modell. Går ikke å koble inn på pci bus da dette er to forskjellige signal. Rød med en gul stripe mener jeg den var, en av de ledningene som er lengst til høyre

Hvis du bår inn i koblingsskjemaet i verkstedshandboka så finner du pinneplassering i pluggen og slik at du blir helt sikker.
« Siste redigering: Ti., 6,Desember,2011,00,24 av Hans Chr »