Skrevet av Emne: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon  (Lest 38549 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #45 på: Fr.,18,November,2011,17,36 »
Finnes det noe produkt av mere anerkjent merke som passer tro? Men da er vel prisen deretter.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
« Siste redigering: Fr.,18,November,2011,18,23 av Raniets »

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #47 på: Fr.,18,November,2011,20,55 »

http://www.wjjeeps.com/nav.htm


Skulle ha fått tak i en slik original 1-DIN radio omramming fra Jeep som er avbildet helt nederst på siden i linken, da har man jo mange muligheter med spiller med pop-out skjerm osv.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #48 på: Fr.,18,November,2011,20,58 »
den ja ?
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #49 på: Fr.,18,November,2011,21,09 »
Jepp, kunne montert noe sånt da http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7816&katid=172&mid=m436&id=&vn=736
og det ser endel penere ut enn med adapter plate.

Utlogget Svensson

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 436
« Siste redigering: Lø.,19,November,2011,19,34 av Svensson »
04 WJ 2,7 Overland: 2,5" OME, JKS-trackbar, 265/70 x 17 Mickey Thompson Baja MTZ,
ION Alloy style 171.
Byggetråd:
http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7315.0.html

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #51 på: Lø.,19,November,2011,14,28 »
Jeg har ikke fått rattkontrollen til å fungere.
Men har funnet en delvis løsning på lydproblemet.
Spiller av med HTC'en via Blåtann og har lastet ned Power Amp fra android market. Her er det mulig å spille av musikk og samtidig kunne justere equalizer og bass diskant i tillegg til den på radioen. Litt kludrete, men ganske bra lyd når jeg kjører alene..... 8) Tror  ut fra andre sine erfaringer at lyden på den siste utgaven (den som er på sundaybuy) er bedre. Lyden er et software problem i spilleren og ikke i selve forsterkerdelen (elektronikken).
Radioen delen er heller ikke noe å skryte av siden det ikke er RDS.
Bortsett fra dette er det en super spiller og ser mye mer moderne ut en den gamle. Så jeg mener at den er verdt pengene.

Jeg har referert til lyden på kina spilleren som dårligere en den originale. Men lyden i orginalspilleren var heller ikke optimal på CD spilling. Var en av grunnene til at jeg ønsket ny spiller. Mulig at jeg er noe kresen når det gjelder lyd i bilen....

Er det noen som har funnet et ryggekamera som passer i nummerlyset og som tar ned mot kroken? Det jeg har montert har meget bra bilde, men tar rett bakover og jeg ser ikke kroken.




Hvor har du montert kameraet ?
« Siste redigering: Lø.,19,November,2011,14,56 av Raniets »

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #52 på: On.,23,November,2011,11,35 »
Da har jeg endelig fått tilbake spilleren fra reperasjon i Kina, tok vel 3 måneder, hehe.. Jeg fikk faktisk en ny spiller, vet ikke om de gadd reparere på den siden jeg hadde loddet en del på kretskortet for å få IR-mottakeren til å fungere.

Uansett når jeg installerte den så dukket selvfølgelig samme problem opp igjen. Remoten funka ikke. Jeg fortsatte å trykke fra forskjellige vinkler osv, men plutselig greide jeg å slå av spilleren med remoten. Dette fikk jeg til tre ganger, men fikk ikke resten av knappene til å funke. Tyder på at det er en connection, men den er veldig dårlig isåfall. Så må vel bare innfinne meg med at remote og rattkontroll ikke skal funke:)

joakim

Utlogget Ambu

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 119
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #53 på: On.,23,November,2011,11,40 »
Da har jeg endelig fått tilbake spilleren fra reperasjon i Kina, tok vel 3 måneder, hehe.. Jeg fikk faktisk en ny spiller, vet ikke om de gadd reparere på den siden jeg hadde loddet en del på kretskortet for å få IR-mottakeren til å fungere.

Uansett når jeg installerte den så dukket selvfølgelig samme problem opp igjen. Remoten funka ikke. Jeg fortsatte å trykke fra forskjellige vinkler osv, men plutselig greide jeg å slå av spilleren med remoten. Dette fikk jeg til tre ganger, men fikk ikke resten av knappene til å funke. Tyder på at det er en connection, men den er veldig dårlig isåfall. Så må vel bare innfinne meg med at remote og rattkontroll ikke skal funke:)

joakim

Har du prøvd fjernkontrollen på andre steder? Du kan ha en IR kilde i nærheten som jammer fjernkontrollen...
-93 XJ 4.0 (død)
-01 WJ 4.7
-11 Lexus RX450h

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #54 på: On.,23,November,2011,16,43 »
Jeg mistenkte lav voltage på batteriet, men fikk det samme resultatet med nytt batteri. Uansett så får jeg faktisk andre knapper til å fungere også, men connection er elendig. Hvilke andre IR kilder kunne det være da? Det er vel kanskje IR på klimasystemet? Kunne ha slått av klimasystemet å sett om det funker da..
« Siste redigering: On.,23,November,2011,16,46 av proprioception »

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #55 på: On.,23,November,2011,17,45 »
Her er noen løsninger på problemet med rattkontrollene funnet på http://www.ausjeepoffroad.com/forum/showthread.php?t=109041


Getting the steering wheel controls fully functioning on the WJ.

Connect the system steering wheel wire to the raw output of the steering wheel controls of the vehicle. Which mean you intercept the signal before it reaches the PCI system.

Open the steering wheel enclosure (one screw from the bottoms part of the enclosure). Locate the yellow/red wire on one of the harnesses. Cut it and connect the end that comes out of the plug to the stereo's steering wheel control. If you don't cut the yellow/red wire, but just splice the stereo wire to the existing lume, things won't work.

Once the connection is made, follow the stereo standard procedure to map the buttons:

After the cables connection, press 8 on the remote control then press SETUP before you turn on the player.
Use the remote control, it will turn on automatically, and get into steering wheel control setting.
There is a KEY TYPE on the screen, press VOL+ the car model, if there is no model for your car, use USER to set up by yourself.

OR (if it doesn`t work):

Turn on the unit. Click on options icon then factory. Type 666666 and enter. Now it is at the steering wheel control setup interface.
Lets take Vol- for example. First, press the Vol- on the factory steering wheel control. Don’t let it go. Then click on the Vol- on the touch screen. Press them continuously at the same time. You will see the numbers are changing. Keep pressing until the changing stops. Then set other buttons like this. When all set is done, press SAVE SET. Then reset the unit after the OK icon comes out. Now you can use the steering wheel control.



Solving caution message problem
The CAUTION message is a safety feature that prevents you from watching the DVD while the car is in motion. It could be disabled either in the software (888888 in the factory menu on my unit) or you can connect the wire on the units harness marked BRAKE CONTROL to an earth.
« Siste redigering: On.,23,November,2011,17,48 av proprioception »

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #56 på: On.,23,November,2011,19,07 »
Jeg mistenkte lav voltage på batteriet, men fikk det samme resultatet med nytt batteri. Uansett så får jeg faktisk andre knapper til å fungere også, men connection er elendig. Hvilke andre IR kilder kunne det være da? Det er vel kanskje IR på klimasystemet? Kunne ha slått av klimasystemet å sett om det funker da..


Funker fjernkontrollen greit hvis du IKKE har tilkoblet remote ledniga?

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #57 på: On.,23,November,2011,22,21 »
Har ikke prøvd å uten rattkontroll-ledningen, men da er vel pointet borte siden man da ikke får programmert rattknappene??

Utlogget Raniets

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 63
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #58 på: On.,23,November,2011,23,06 »
Har ikke prøvd å uten rattkontroll-ledningen, men da er vel pointet borte siden man da ikke får programmert rattknappene??
Jeg kom til den konklusjon at det konstante signalet som kommer via remote ledninga blokkerte for fjernkontrollen. Så lenge jeg ikke hadde den tilkoblet funka allt det andre.
Kanskje det en en ide å prøve å se under rattstammen og gå etter den oppskrifta du fant på forumet i USA ?

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #59 på: To.,24,November,2011,11,58 »
Hvis du setter på kabelsko på rattkontrollskoledningen du kutter er det ikke noe problem å koble seg på igjen slik det opprinnelig var hvis man vil fjerne kina-radioen senere.

Koblet av rattkontrollledningen nå. Jammen meg fungerer ikke fjernkontrollen som den skal nå:)
Jeg lurer på om hvis jeg bypasser PCI så vil signalet bli endret på en måte som ikke interferer med fjernkontrollens signaler samt at man da kan få programmert rattknappene..
« Siste redigering: To.,24,November,2011,20,29 av proprioception »