Skrevet av Emne: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon  (Lest 38566 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #15 på: Sø., 7,August,2011,22,42 »
Jeg har nok gen 3. Jeg har problemer med rattkontrollen pga fjernkontrollen som må brukes under programmeringen ikke fungerer. Jeg fikk tilsendt ny fjernkontroll + en liten IR-beam mottaker som skal loddes på kretskortet hvor den gamle står. Dette fungerte heller ikke. Så litt problemer er det da. Prøver å sende den tilbake til Hong Kong nå får reparasjon.

Ellers fungerer GPS meget bra. Hvis noen ellers har spm bare send PM.

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #16 på: Sø., 7,August,2011,23,04 »
Hei. Interessant å følge med på dette. Jeg har en din2 spiller kjøpt fra HongKong, med Win ce5 operativsystem og gps er IGO8 my way. Tror det er det samme på de fleste av disse NN spillerne. Er for øvrig godt fornøyd selv om jeg har en jobb å gjøre med det estetiske rundt spilleren.  ::) Har ikke montert ryggekamera ennå, og jeg har også en  digital omformer med antenner til å feste på f.eks. innsiden av frontruten. Da skal jeg kunne motta digitale tv og radiokanaler tilpasset Norge og europa. Ellers har jeg lastet ned oppdateringer til minnebrikken på GPS. Byttet fra 2GB til 4GB brikke. Det finnes bl.a. et forum der man kan oppdatere fotoboks, POI (point of interest) og kart. Her er linken. Med litt datakyndighet bør dette gå bra. De dekker de fleste merker og typer GPS. NB! Husk å ta back up av original SD brikken, eller ta vare på den om du kjøper en 4GB.  :)
http://gpsunderground.com/forum/forum.php
« Siste redigering: Sø., 7,August,2011,23,38 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #17 på: Ma., 8,August,2011,23,19 »
Hvordan er egentlig lyden med disse kinaproduktene, er den annerledes eller er det rett å slett mindre trøkk?
man bruker vel fortsatt samme orginale infinity forsterker?
Noen som har link til gen.3-spilleren?

Er d denne? http://cgi.ebay.com/Car-DVD-Navi-GPS-Jeep-Grand-Cherokee-Liberty-/320738558686?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4aad8202de
« Siste redigering: Ma., 8,August,2011,23,58 av vmax »
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #18 på: Ti., 9,August,2011,00,27 »
Den jeg har er identisk med denne: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/7-Double-Din-Car-Central-Head-unit-DVD-Player-GPS-MAPS-/310333427421?pt=Car_Audio_Video&hash=item4841504edd
Jeg bruker Infinity oppsettet, men det burde være unødvendig da forsterkeren er oppgitt til 4x50w. Føler at trøkket er ok. Nå skal jeg koble den utenom forsterkeren da hø.høyttaler i bakdør er stum. Skal også koble til en liten, flat 8" aktiv sub.(plassbesparende).
Oops. Sorry proprioception, ble litt revet med.  ::) Din tråd.
« Siste redigering: Ti., 9,August,2011,00,34 av Fighter »
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #19 på: Ti., 9,August,2011,09,33 »
Det er den som du linker til ja, men jeg hadde en annen selger. Lyden på min er bra, synes det er den samme trøkket. Jeg kobler til eksisterende ledningsnett, så infinity-forsterkeren er ikke bypassed. Bor du i Trondheim så er det bare å komme å se på den hvis du vil:)

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #20 på: On.,10,August,2011,19,51 »
Det er den som du linker til ja, men jeg hadde en annen selger. Lyden på min er bra, synes det er den samme trøkket. Jeg kobler til eksisterende ledningsnett, så infinity-forsterkeren er ikke bypassed. Bor du i Trondheim så er det bare å komme å se på den hvis du vil:)
Hm, da er det antakeligvis bedre lyd på gen 3 spilleren. Lyden på min som er gen 2 er forsåvidt klar og fin og masse volum, det er bare så lite bass. Virker som de laveste frekvensene er kuttet. Skrur jeg bassen på fult så er det ommentrent som 1/4 del på basskruen på den gamle. Den gamle spilleren hadde nesten for mye bass. Setter jeg ipoden på ekstra bass så blir det ikke så gal lyd. Så det er antakelig ikke forsterkeren i spilleren som er problemet, men heller softwaren. Monterer jeg en sub så blir det ganske bra tror jeg, men det har jeg egentlig ikke lyst til.

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #21 på: On.,10,August,2011,23,07 »
Ok!

Nå har jeg saumfart nettet etter passende spillere som passer orginalt, og funnet fram til denne:
http://www.sundaybuy.com/Car-DVD-player-for-Jeep-Grand-Cherokee-Liberty-Wrangler-with-GPS-Bluetooth-Radio-TV-8243_985.html

Denne står alt og har det meste av ny teknologi....eller? Støtter ikke minst Infinity-oppsettet.

Hans Chr..... du får jo disse flate subbene som du hiver under en av setene om plass var problemet.
Rimelig og grei punch!
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #22 på: On.,10,August,2011,23,44 »
Det er denne jeg har, bare 200 bucks billigere enn hva jeg ga på ebay:)

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #23 på: To.,11,August,2011,00,38 »
Det er denne jeg har, bare 200 bucks billigere enn hva jeg ga på ebay:)

Ok..fungerer ryggekamera også? Er linjepreferanser i bildet?
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #24 på: To.,11,August,2011,20,05 »
Ok!

Nå har jeg saumfart nettet etter passende spillere som passer orginalt, og funnet fram til denne:
http://www.sundaybuy.com/Car-DVD-player-for-Jeep-Grand-Cherokee-Liberty-Wrangler-with-GPS-Bluetooth-Radio-TV-8243_985.html

Denne står alt og har det meste av ny teknologi....eller? Støtter ikke minst Infinity-oppsettet.

Hans Chr..... du får jo disse flate subbene som du hiver under en av setene om plass var problemet.
Rimelig og grei punch!


Ja, jeg vet det. Vurderer å kjøpe en gen 3 spiller hvis den har mer bass. Så kan jeg selge gen 2 spilleren til noen som ikke har så store krav til lyd... eller vil ha sub.

Utlogget proprioception

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 92
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #25 på: Fr.,12,August,2011,01,14 »
Det er denne jeg har, bare 200 bucks billigere enn hva jeg ga på ebay:)

Ok..fungerer ryggekamera også? Er linjepreferanser i bildet?

Kamera må du nok kjøpe utenom, men det er tilkobling for dette. Så skal nok funke bra det.

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #26 på: Ma.,15,August,2011,11,14 »
Jeg fikk spørsmål av de som spilleren om jeg har Canbus? Er det canbus på 2004 Jeep GC overland?
2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #27 på: Ma.,29,August,2011,17,19 »
Noen som vet hva kabel jeg skal koble meg inn på fra rattkontrollen og inn til stereo? Fargekode?

2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen

Utlogget Hans Chr

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 180
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #28 på: Ti.,30,August,2011,22,48 »
Noen som vet hva kabel jeg skal koble meg inn på fra rattkontrollen og inn til stereo? Fargekode?



Rattkontrollen er den ene ledningen som er koblet til den orginale spilleren for seg selv, med en flatplugg mener jeg. Hvor den skal inn på den nye spilleren kommer vel an på hva slags utgave du har kjøpt.

Er du fornøyd med lyden?

Utlogget vmax

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 19
  • It's a jeep thing!
Re: Et stilig radioprosjekt til inspirasjon
« Svar #29 på: On.,31,August,2011,01,18 »
Noen som vet hva kabel jeg skal koble meg inn på fra rattkontrollen og inn til stereo? Fargekode?



Rattkontrollen er den ene ledningen som er koblet til den orginale spilleren for seg selv, med en flatplugg mener jeg. Hvor den skal inn på den nye spilleren kommer vel an på hva slags utgave du har kjøpt.

Er du fornøyd med lyden?

Var bare 2 plugger inn i orginalspilleren. en hoved og den til cdskifteren. Er det kabelen til PCI bus'n som skal kobles med rattkontrollkabelen?
Den har jeg lokalisert som gul og lilla.
Jeg har den spilleren som er angitt i linken over.
Hans Chr.: Når du bruker ryggekameraet, får du sånn safety warning etter 2-3sek som du må kvittere ut for å fortsette å se? Er det kun å koble til ryggelyset og Aux in som gjelder?

Er forsåvidt førnøyd med lyden, men varierer veldig fra de ulike avspillingsverktøyene. Likte best A2P så jeg kan spille av spotify og styre den direkte på skjermen.
Har prøvd en Jeep med Pioneer multianlegg til 13000,- var omtrent samme lyd i den også..lyden blir forsåvidt bedre desto høyere du spiller;)

2004 WJ V8 Overland H.O.
Bergen