Skrevet av Emne: Forbedringer av hevet XJ...  (Lest 1831 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Sverre

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 373
    • Sverres garasje
Forbedringer av hevet XJ...
« på: Fr.,30,Mars,2007,10,41 »
Har 75mm Trailmaster, Bushwacker cut-out flares og 33x12,5 på 8" Rockcrawlere på min XJ. Etter heving ble bilen en del høyere bak enn foran. Har også problemer med at framdekkene subber borti nedre bakkant av skjermbredderne ved sving. Bredderne er trekt så lang tilbake som det går, så det funker forsåvidt på flat vei, men jeg har jo ambisjoner om at det skal funke i terrenget også. Det evindelige spørsmålet er jo hvor mye penger man skal/bør/må bruke på å fikse det....

Målet mitt er altså:
- Få lik høyde på bilen foran og bak
- Flytte akselen såpass langt frem at det ikke subber i nedre bakkant av skjermbredderne ved kjøring i terreng
- Gjenopprette riktig caster-vinkel

Busjettalternativet er slik jeg ser det:
- 2" coil spacere
- Justerbare nedre kontrollarmer
- Justerbar trackbar
- Droppet pitman arm
- Ny styredemper

Alternativ 2 er:
- 2" coil spacere
- Justerbare nedre kontrollarmer
- Justerbare øvre kontrollarmer
- Justerbar trackbar
- Tie rod Conversion kit
- Steering box brace
- Ny styredemper

Spørsmålet er om problemet løses ved budsjettalternativet mitt. Vil tro at jeg kan gjenopprette riktig castervinkel ved kun å forlenge de nedre kontrollarmene, men spørsmålet er om akselen da kommer langt nok frem til at jeg blir kvitt subbingen. Et annet spørsmål er hvor mye dropp jeg må ha på pitman armen. 1,25" koster ca §60 mens 3" koster omtrent §100 mer, og da er det på en måte bare §100 igjen til et tie rod conversion kit....

Noen som har synspunkter og erfaringer i fht dette?
2004 WJ 2,7 CRD Overland
X-Jeeps: 98 TJ 2,5 (31") - 97 TJ 4,0 (33") - 99 XJ 2,5td (31") - 88 XJ 4,0 2dr (33") - 88 XJ 4,0 (31") - 00 XJ 2,5td (30") - 95 XJ 4,0 (31") - 95 XJ 2,5td (stock)