Skrevet av Emne: problemer startsperre wj 99 mod 4,7l limited  (Lest 2451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
problemer startsperre wj 99 mod 4,7l limited
« på: Fr.,13,Mai,2011,17,51 »
Hadde i dag problemer med at startsperren slo seg vrang, hadde dette problemet en gang for ca 2 år siden... bilen starter i 2-3 sek og stopper, gult lys med nøkkel og strek over lyser, sist gang fikk vi testet med diagnose verktøyet til jeep, uten at det kom frem noen feil.
I dag stod bilen i 5-6 timer, så startet den uten feilslag med den samme nøkkelen....
Litt fortvilende å ikke kunne stole på at bilen starter når den skal... er som sagt ikke et stort problem.... ennå...
noen som har vert borti tilsvarende?
Naturen er finest gjennom frontruta

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
Sv: problemer startsperre wj 99 mod 4,7l limited
« Svar #1 på: Lø.,27,April,2013,18,14 »
Prøve å dra frem denne igjen jeg, siden jeg fikk dette problemet igjen i går....
Har skjedd et par ganger før men da er det samboeren som har fått problemet...
var ute og kjørte, stoppet bilen, kjørte hjullaster i maks 10 min, kom tilbake til bilen, startet opp, skulle kjøre, men så stoppet den...gikk ca 3-5 sek, slik som når startsperre tuller.
Gul nøkkel i dash blinker ca 1 gang i sekundet...
Tidligere så har dette skjedd med samboers nøkkel, men denne gang var det med min...har ikke fått anledning til å prøve med annen nøkkel mens feilen er tilstede, men siden det forekommer så skjeldden, og med begge nøklene, så tror jeg det er bilen som er gal...
Jeg hadde egentlig godt tid, så jeg satt i bilen og ventet, og prøvde inni mellom i ca halv time...
da gadd jeg ikke mer og ble hentet...skulle ut og handle mat, og var tilbake igjen etter ca halvtime, da startet den igjen...
mens jeg stod der så prøvde eg både å hamre på rattstammen og koblet fra batteriet et par minutt...

Kjøpte engang et "remote starter kit" på ebay, og vurderer nå om jeg skal montere dette, men må først sjekke hvordan dette kitet har tenkt å omgå startsperren...
Å i såfall kanskje montere startbryter også...(men det er jo ikke start som er problemet, det er jo at den skal lese nøkkelen som er problemet...)

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
« Svar #2 på: Lø.,27,April,2013,20,12 »
tatt ut av sammenheng...:

After any passive arming, the system will have to be actively disarmed by depressing the Unlock button on one of the Remote Keyless Entry (RKE) transmitters.

Men kan jo stemme, fordi de ganger vi har fått problemet, så har vi prøvd om igjen og om igjen uten resultat, så har vi gått fra bilen, og låst den i samme slengen.... har ikke prøvd å låse den opp når jeg har hatt problemet... ::)
Håper dette er løsningen, men deet lir vel et år og halvannet til neste gang det skjer og da har vi vel glemt ut løsningen ;D

Vett at bla. renault har startsperre som blir frigjort i x antall sek etter at bilen er låst opp...men eg kjøre jo ikkje renault? :o

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #3 på: Lø.,27,April,2013,20,25 »
Dette med "passive arming" har jeg ikke vært borti, hvor fant du dette?

Min erfaring er at startsperre aktiveres hvis det ikke er kommunikasjon mellom styreenhet i motorrom (PCM) og styreenhet under baksetet (ECM), d.v.s dårlig kontakt kan være nok til at dette kødder..

Utlogget Knunor

• Get a life!!
  • Gvarv, Telemark
« Svar #4 på: Sø.,28,April,2013,11,59 »
Jeg hadde samme symptomene på en XJ. På den fant jeg ut av at det var en jordfeil i låsen til bakluka som kødda med noe... Tror det var bryteren inni den ettersom jeg husker da jeg feilsøkte... Høres meget usannsynlig ut kanskje, men bytta låsen og feilen har aldri vært der igjen :)
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
« Svar #5 på: Ma.,20,Mai,2013,22,24 »
lenge siden jeg var innpå her nå, det om passive arming, huske ikkje kor eg fant det, men eg googlet opp og ned hele dagen og natta og dagen etterpå, så eg trur faktisk eg har lest alt som er verdt å vite, inkludert det som ikkje e verdt å vite om dette temaet... ;D

Chryslercrap

• Gjest
« Svar #6 på: Ma.,20,Mai,2013,22,32 »
lenge siden jeg var innpå her nå, det om passive arming, huske ikkje kor eg fant det, men eg googlet opp og ned hele dagen og natta og dagen etterpå, så eg trur faktisk eg har lest alt som er verdt å vite, inkludert det som ikkje e verdt å vite om dette temaet... ;D

Hmm ja  :)
WJ som er levert til UK/Storbritannia har visstnok et eget Security/start-sperre system, synes jeg å huske fra verkstedmanualen, mulig det er noe sånt du har kommet over?

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
« Svar #7 på: Fr.,24,Mai,2013,19,50 »
det er godt mulig..håpe bare at det er nok å låse bilen opp og igjen hvis det skjer igjen eg... :P

Utlogget Trygvea

• 304 CID
  • **
« Svar #8 på: Ma., 5,August,2013,18,25 »
Hadde et nytt tilfelle av dette for en ukes tid siden, da var det "min" nøkkel så kødder, prøvde opp og ned med låsing og venting, så ringte eg samboer for å teste hennes nøkkel... Hennes funket, min funket ikke, byttet og testet min og hennes flere ganger, men ikke tale om at min virket,. Men då har eg utelukket at det er tenningslåsen som holder hest....
Men neste morgen så virket nøkkelen min igjen... Må skaffe meg et par ekstra nøkler trur eg...  ::)